امتیازدهی به : post

انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری

انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری یکی از دغدغه های افرادی است که اطلاعات تخصصی در این زمینه ندارند. این نوع طراحی به روش های مختلف طراحی سایت از نظر تجربه کاربری و طراحی بصری اشاره دارد.

در یک مفهوم کلی طراحی سایت به یک کار آزمایشی، خلاقیت و مهندسی تبدیل شده است و در نتیجه یک سایت علاوه بر رفع نیاز مخاطبان خود باید زیبا و جذاب باشد.به صورت بصری نیز تصاویر.

اما همه ما می دانیم که در گروه ها و طیف های مختلف مردم زیباست. یک وب سایت ممکن است برای گروهی از کاربران بسیار خوب و حرفه ای به نظر برسد، اما در گروهی دیگر بسیار ساده و مرتبط به نظر برسد. به همین دلیل است که یک طراح خوب وب سایت را بر اساس سلیقه خود طراحی نمی کند، بلکه این طراحی را بر اساس درک کامل مخاطب و نیاز صاحب سایت طراحی می کند.

به عنوان مثال، برای طراحی یک وب سایت فروشگاهی، نمی توانید از تصاویر و گرافیک های ناآشنا و به هم ریخته استفاده کنید، زیرا این کار باعث سردرگمی بازدیدکنندگان و در نهایت منصرف شدن آنها از خرید می شود.

بر اساس داده های برندسازی سایت و آماری که از کسب و کارهای اینترنتی مختلف دریافت کردیم، اکثر سایت های برنامه ریزی شده در یکی از این چهار دسته قرار می گیرند. این بخش به شما کمک می کند تا رابطه خوبی با برند خود پیدا کنید و به او بگویید که چه نوع سایتی را می خواهید برای کسب و کار خود طراحی کنید. در ادامه 4 دسته بندی کلی در انواع طراحی سایت را بیان می کنیم.

سایت های نا منظم

الگوی ترکیبی، کهنگی رنگ ها و اشکال، عدم تقارن در طراحی کلی، تداخل رنگ ها و نقش ها با یکدیگر و تفاوت های زیاد با مدل های قبلی. اینها مهمترین ویژگی های سایت هایی هستند که در دنیا به عنوان مدل سایت های نا منظم شناخته می شوند.

در واقع این طرح ها اغلب از قاعده نظم در ابهام پیروی می کنند و یک ساختار مشترک در کلیت این گونه طرح ها برای جذب مخاطب به خوبی درک می شود.همان طور که از نام طراحی سایت بر اساس رابط کاربری بر می آید. این نوع سایت ها بر اساس نیازو خواسته کاربران شکل می گیرد.

چنین طرح هایی برای هنرمندان و مبتکرانی که عاشق طراحی های مدرن هستند مناسب است، بنابراین اگر نیاز به طراحی فضایی برای کسب و کار مهندسی خود دارید، چنین طرح هایی برای شما مناسب نخواهد بود.

طراحی سایت خلوت

سایت های خلوت نوع دیگری از طراحی سایت ها هستند. طرح های کوچک و تک یکی از چشمگیرترین ها هستند. فضای خالی این گونه طرح ها فضای تنفسی برای تخیل ایجاد می کند و به آشوب ناخودآگاه بین مخاطبان می انجامد.

استفاده از عناصر بسیار ساده وبه تعداد کم، استفاده از تنها دو یا سه رنگ در کل طراحی و ایجاد اشکال ساده اما منحصر به فرد، چشم اندازی منحصر به فرد به طراحی چنین فضاهایی می دهد. پیام نهفته در این گونه الگوها، اشتیاق همراه با ایجاد حس اطمینان برای مخاطب است.

چنین سایت هایی برای همه جالب هستند به جز افرادی که علاقه ندارند احساس متفاوتی با دیگران داشته باشند!

طراحی سایت پرالمان

پر بودن ماهیت طرح ها و تنوع رنگ ها، نگاه به تاریخچه و ایده های گذشته طرح، استفاده از نقشه های مختلف، تاریخ، فرهنگ و عناصر سنی ایده ای منحصر به فرد را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. برجسته معنی چنین الگوهایی است.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک وب سایت در مورد فرهنگ ایرانی داشته باشید، می توانید از عناصر بسیاری از تاریخ معماری ایران، طرح های لباس و رنگ های مختلف دوره های تاریخی بهره ببرید و در طراحی سایت خود استفاده کنید. نکته ای که در طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وجود دارد این است که طراح سایت به موارد مختلف اعم از نیاز و خواسته کاربران توجه می کند.

تجربه کاربری چیست؟

طراحی سایت بر اساس تجربه کاربری به نیازها و احساسی که کاربران تجربه می کنند اشاره دارد. جالب است بدانید که افرادی در حیطه شناخت فضای مجازی کار می کنند و وظیفه آن ها ارزیابی احساس و تجربه ای است کاربران در ارتباط با یک سایت یا نرم افزار خاصی تجربه می کنند.

در واقع توجه به این موضوع به آن ها کمک می کند که در طراحی سایت به نیازها و خواسته های کاربران توجه بیشتری کنند‌. و این عامل را برای طراحی سایت در اولویت قرار دهند. بنابراین یک طراح سایت UX در طراحی های خود باید به صورت دقیق به تمامی موارد مرتبط با نیاز و تجربه کاربران توجه کند‌.

طراحی سایت ساده و استاندارد

از نظر انواع طراحی سایت، این طرح احتمالاً پرکاربردترین نوع طراحی در کل جهان است. اکثر سایت هایی که بازدید می کنید اینگونه هستند. این یک طراحی ساده و معمولی با رنگ های طبیعی است.

عنوان مستطیل شکل، فهرست زیر و تمام جزئیات به صورت مستقیم و خطی به مخاطب ارائه می شود. این طرح های ساده اگر به درستی و توسط طراحان حرفه ای انجام شود، می تواند زیبا و بسیار موثر باشد.

شرکت ها، بازرگانان، وکلا و مشاغلی که شغل های جدی خود را دارند اغلب از این سایت ها بازدید می کنند و بر غنای محتوای سایت تمرکز می کنند تا بازدیدکنندگان بیشتری را برای بازدید از سایت از طریق آنها جذب کنند. کارشناسان و متخصصین طراحی سایت بر اساس رابط کاربری تلاش می کنند که با شناخت کاملی از کاربران خود به طراحی سایت بپردازند.

سخن پایانی

طراحی سایت بر اساس رابط کاربری به نیاز کاربران مختلف و گروهی از افراد که وارد یک وب سایت می شوند. توجه می کند.چنانچه از بین چهار نوع طراحی سایت که در بالا توضیح داده شد، نوع طراحی سایت را انتخاب کرده اید، در مرحله دوم باید تفاوت طراحی سایت و ترتیب موقعیت سایت فروشگاهی را نیز مطالعه کنید.

کارشناسان ما در مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران پس از بررسی دقیق نوع کسب و کار و تعیین ویژگی های کلیدی برای مخاطبان، بهترین نوع طراحی سایت را به شما پیشنهاد می کنند.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran