امتیازدهی به : post

اهمیت استفاده از هاتجر(hotjar) چیست؟

اهمیت استفاده از هاتجر(hotjar) چیست؟ پس از ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ با سوالات بسیار زیادی در ذهن خود روبرو می شوید و می خواهید پاسخ آنها را به درستی پیدا کنید یکی از مهمترین سالها همین دلیل اهمیت استفاده از هاتجر ست بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا به بررسی و ارزیابی  ابعاد مختلف این ابزار کاربردی بپردازیم.

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا با استفاده از شیوه های مختلف به جذب مشتریان می پردازند در چندین سال گذشته زمانی که هنوز حوزه دیجیتال مارکتینگ و بستر اینترنت تا به این حد گسترده شده بود بسیاری از افراد برای اینکه تبلیغ کسب و کار خود را انجام بدهند از روش های سنتی و بازاریابی میدانی استفاده می کردند.

اما به مرور زمان شیوه های جذب مشتری گسترده‌تر و پراکنده بهتر شد و به افراد این فرصت را داد تا بتوانند با استفاده از روش های غیر حضوری هم به جذب مخاطبان و کاربران هدف خود بپردازند اما نکته ای که در اینجا اهمیت دارد این است که تفاوت بازاریابی های سنتی با بازاریابی به شیوه مدرن چیست و چگونه توانسته است به گسترش و ارتقاء کسب و کارها کمک کند؟

 همانطور که می‌دانید در شیوه سنتی بازاریابی و جذب مشتری افراد هیچ گونه ذهنیتی از تجربه مشتریان خود نداشتند برای مثال اگر کسی از آنها خرید می کرد و دیگر به فروشگاه مراجعه نمی کرد صاحب فروشگاه به هیچ عنوان نمی تواند از ذهنیت او آگاه شود و متوجه شود که چه چیزی باعث رنجش خاطر او ساده است یا به چه دلیلی دیگر فروشگاه آنها را برای خرید انتخاب نکرده است.

اما به لطف تکنولوژی و وجود ابزارهای مختلف در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز افراد می‌توانند با تحلیل و ارزیابی دقیق تمامی نقاطی که مربوط به ارتباط مشتری با کالای شما می شود به درستی از تمامی ابعاد خرید یا عدم خرید آنها مطلع شوند و با ارتقاء نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف کسب و کار خود را به سوددهی نزدیک کنند.

بنابراین این جا پاسخ سوال اهمیت استفاده از هاتجر((hotjar چیست؟ میدهیم هاتجر به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی در گوگل درخواست کمک میکند تا با ارزیابی و تحلیل دقیق نقاط مختلف تجربه کاربر از ورود به سایت شما به ارتقاء و اعتبار کسب و کار شما کمک می‌کند در ادامه شما را بیشتر با این ابزار کاربردی آشنا می کنیم.

بررسی عملکرد هاتجر (hotjar)

اگر بخواهیم به بررسی عملکرد ها هاتجر پردازیم باید به این موضوع اشاره کنیم که این ابزار کاربردی به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ابزارهای گوگل توانسته است نیاز مشتریان مختلف را برآورده کند.

افراد زیادی در سراسر دنیا در حال استفاده از این ابزار هستند و از آن جایی که تعداد کسب و کارهای اینترنتی روز به روز در حال افزایش است این ابزار بیش از قبل به کمک افراد آمده و توانسته است نیاز آن ها به برآورد تجربه کاربری را بر طرف کند.

نحوه کارکرد و عملکرد این ابزار به صورتی است که با در اختیار گذاشتن یک سری از داده ها و اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید به صورت دقیق از نقاط مختلف تجربه کاربران مطلع شوید برای مثال کاربری که وارد سایت شما می‌شود چه مدت زمانی در سایت باقی مانده است بر روی چه نقاطی تمرکز کرده و پس از تمرکز بر روی چه نقاطی از سایت شما خارج شده است.

تمام این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید میزان اعتبار وبسایت خود را افزایش بدهید و با برطرف کردن مشکلات احتمالی که باعث دلزدگی و منفی شدن تجربه کاربران می شود آشنا شوید.

گزارشات هاتجر به چه صورت است؟

همانطور که در پاسخ به سوال اهمیت استفاده از هاتجر(hotjar) چیست؟ موضوع اشاره کردیم که بازاریابی مدرن و دنیای دیجیتال مارکتینگ ابزار کاربردی را در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید به واسطه آن از تجارب مثبت و منفی کاربران خود به صورت دقیق مطلع شوید این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید از دیدگاه آنها به طور دقیق مطلع شوید و با بررسی نقاط ضعف و قوت سایت خود به ارتقاء و برطرف کردن مشکلات احتمالی بپردازید.

بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که نحوه گزارش دهی هاتجر به چه صورت است. در واقع آنها به دنبال کسب اطلاعات لازم راجع به نحوه عملکرد این ابزار کاربردی هستند و می خواهند بدانند که دقیقاً اطلاعات لازم راجع به دیدگاه کاربران را به چه صورت به آنها به اشتراک می‌گذارد در ادامه شما را با برخی از مهم ترین روش آمار دهی این ابزار کاربردی آشنا می کنیم.

  • نقشه حرارتی یا (heetmap)

نقشه حرارتی یکی از مهم‌ترین آمارها و اطلاعاتی است که از طریق هاتجر به شما ارائه می شود. شما بر اساس یک نقشه با تیپ های رنگی مختلف می توانید از اطلاعات خوبی بهره مند شوید.

درواقع این نقش از چندین طیف رنگی سرد و گرم تشکیل شده که طیف رنگ گرم یعنی رنگ قرمز به معنای این است که نقاطی از وب سایت شما وجود دارند که کاربران بیشتر این تمایل را به استفاده از آن داشته‌اند و نقاطی که در رنگ های سرد مانند آبی نشان داده شده اند و معنای بی میلی و دلسردی کاربران از استفاده از این نقاط است بنابراین باید کسب اطلاعات لازم از طریق این نقش می‌توانید به برطرف کردن مشکلات نقاط سرد و پربار کردن نقاط گرم بپردازید.

  • نقشه حرارتی کلیک‌ها  (click heatmap)

 اهمیت استفاده از هاتجر(hotjar) چیست؟ همانطور که قبلا هم اشاره کردیم هاتجر با ارائه اطلاعات کاربردی راجع به ط مختلف سایت شما به شما کمک می کند تا بتوانید به برطرف کردن مشکلات مختلف آن بپردازید و به مثبت شدن تجربه کاربران کمک کنید.

یکی دیگر از مهمترین داده هایی که در اختیار شما قرار می دهد از طریق نقشه کلیک است همانطور که اشاره کردیم در طیف های رنگی مختلف مشخص می‌کند که کاربران از چه نقاطی از سایت شما بیشتر لذت برده‌اند و از چه نقاطی تجربه خوبی ندارند.

اما در این قسمت اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می گیرد شامل نرخ کلیک بر روی قسمت های مختلف سایت شما است این اطلاعات شامل مواردی می شود که کاربران بیشترین تمرکز را بر روی آنها داشته اند بنابراین باید به دست آوردن اطلاعات لازم راجع به این موضوع می توانید بسیار بهتر به کسب و کار خود رونق ببخشید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran