امتیازدهی به : post

درباره بهینه سازی کد های سایت

یکی از اصلی ترین مسائل پر اهمیت در زمینه برنامه نویسی وب و داشتن سایتی پویا و پر سرعت ، بدون ارور و بهینه شده ، کد نویسی تخصصی است ، مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران در زمینه بهینه سازی کد های سایت با برترین برنامه نویسان کشور همکاری میکنه تا بهترین خدمات رو به شما عزیزان ارائه بده.

همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

از آنجا که شیوه های متفاوتی برای استفاده ازcssوجود دارد، تنظیمات خیلی زیادی برای آن وجود دارد. اینکه شما از چه تنظیماتی برایcss  خود به کار می برید اهمیت ندارد، بلکه پر اهمیت  ترین این است که به صفحات شما یاری کند تا زود تر اجراء شوند.

تنظیمات مناسب برایcssعلت این تنظیمات مناسب برایCss  به این مفهوم است به گفته مقاله بهینه سازی کدها که می توان تاخیرهایcss  را به کمترین حد رساند و صفحه با سرعت زیادتری بارگذاری شود. اگر شما با مدل های متفاوت تنظیماتcss  شناخت دارید ، می توانید از آن ها در طراحی وب سایت خود به کار ببرید .

اگر هم از آن هم شناخت ندارید اشکالی وجود ندارد. ما در این مقاله بهینه سازی کدها هدف داریم که درباره آن ها شرح دهیم.فایل های خارجیcss  پر اهمیت ترین شیوه برای به کار بردن ازcss  در وب سایت است. در بخش بالایی صفحه html شما کدی موجود است که مسیردهی فایلcssرا مشخص می کند.این آدرس دهی که در بالای صفحه Html موجود است.

آدرس دهی خارجی نامگذاری می شود.اگر شما بیشتر از چند فایلcss  داشتید، حتما آن ها را با هم ترکیب کنید و در یک فایل  cssبریزید.وقتی که شما چند فایلcss  دارا داشته باشید، هر کدام از آن ها پیش از اینکه نمایش داده شوند حتما در صفحه شما بارگذاری شوند. این سبب می شود که سرعت بارگذاری صفحه کم می شود.

این اشکال می تواند با ترکیب فایل هایcss  و تبدیل شدن آن به یک فایل حل می شود.Css  های داخل خطی : Css  های داخل خطی، دستورالعمل هایcss  هستند که در سند html  موجود است.فواید اساسی این شیوه این است که پیش از نمایش وب سایت هیچ فایل اضافی دارای بازیابی نیست.

البته وقتی این شیوه برای شما دارای فایده خواهد بود کهCss  کوچک باشد. اگرcss  بزرگ باشد این شیوه ، شیوه خوبی برای شما نمی باشد. این شیوه وقتی استفاده می شود که از فایل هایCss  بیرونی استفاده کنید.

چطور کد هایcss  را درست کنیم؟به گفته مقاله بهینه سازی کدها بهینه سازی کد هایcss  سبب زیاد شدن سرعت سایت می شود.

کوتاه کردن کدهایcssسبب زیاد شدن سرعت وب سایت می شود. در نتیجه تا جایی که می توانید تلاش کنید از نوشتن کدهای اضافی دوری کنید و کد هایcss  خود را کوتاه تر بنویسید. در زیر می خواهیم بگویئم که چطور می توانیم کدهایcssخود را به کمترین حد ممکن برسانیم.

چه زمانی احتیاج به بهینه سازی کد هایCssداریم

حذف کد های اضافه و محیط های سفید از کد هایcss  سبب بهینه سازی کدهایcss  در سایت ما می  شود. همینطور می توانید فایل هایphpرا همچنین حذف کنید اما به یاد داشته باشید حذف کد هایphp  می تواند بر سرعت سایت شما اثر نامطلوب بگذارد.  پاک کردن فایل های بیشتر، فایده ای برای بهبود کارکرد وب سایت وردپرسی شما می باشد.

همینطور بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که می توان از شیوه های دیگر همچنین برای بهینه سازی کدهایcss  استفاده کرد. به عنوان نمونه می توان از کوچک کردن عکس ها برای این کار استفاده کرد.فشرده سازی (compress) کد هایcss :هر اندازه حجم کد هایcss  کم شود عموما برای بهینه سازی سایت مزیت بیشتری می باشد.

این مورد پر اهمیت را خیلی از طراحان و برنامه نویسان در نظر می گیرند. یکی از شیوه های خوب برای به کار بردن این کار فشرده سازی و کمپرس نمودن فایل هایcssاست.

فشرده سازی کد هایcss  سبب می شود خیلی از کد های اضافه در فایلcss  حذف شوند.در حال حاضر سایت های زیادی در حیطه فشرده سازی فایل هایcss  موجود است که می توانید از آن ها برای این دید یاری بگیرید.

چطور فشرده سازی فایل هایcssبه کم کردن حجم آن یاری می کند؟کمپرس نمودن فایل هایcss  با حذف محیط های خالی و خطوط اضافه ، به کم کردن حجم فایل هایcss  یاری  می کند.

وب سایت خود را امتحان کنید :بررسی کنید که آیا با امتحان کردن بهینه سازیcssبهینه سازی شده اند یا نه؟ شما همینطور به گفته مقاله بهینه سازی کدها می توانید از تست سرعت صفحه برای وارسی بهینه سازی کد هایcss  همچنین استفاده کنید.

درست کردن و سئو کد های HTML

ساختار HTML سایت که  در مقاله بهینه سازی کد ها بیان شده است بواسطه موتور های جستجو ارزیابی و بررسی می شود؛ از دیگر فاکتور های اثر گذار بر سئو است.

هرچند موتور های جستجو ساختار HTML سایت شما را وارسی کرده و آن را درک می کنند ولی اگر اشکالی را در میان آن ها بیابند از آن شکایتی نمی کنند.

ولی اشکال، اشکال است و مستقیم یا غیر مستقیم بر رتیه سایت شما اثر می گذارد.در نتیجه در نکاتی که سایت شما از دید ساختاری سبب اشکال است؛ اطلاع داشتن درست کردن و سئو کد های HTML می تواند حقیقتا چاره گشا باشد.آیا درست کردن و سئو کد های HTML مهم است؟

برخی از حرفه ای ها سئو در مقاله بهینه سازی کد ها اعتقاد دارند که بین سئو و کد های HTML و یا کد های XHTML ربطی وجود ندارد.به گفته ای این کد ها اثر بر سئو و رتبه سایت ندارند.ولی باید بگویم با همه این ها علل های بیشتری وجود دارد.که معین نمی کند خوب است سئو این کد ها را همچنین به طور فاکتوری اثر گذار در نظر گرفت.

  • کیفیت یک صفحه وب به صورت مستقیم وابسته به این است که ساختار HTML آن چطور نوشته شده است.این ساختار باید درست باشد همه گیت های کیفیت را انتقال دهد.
  • زمانی که موتور های جستجو محتوای صفحه وب شما را ایندکس می کنند، اگر تگ های HTML شما به طور صحیحی نوشته نشده باشند؛ موتور جستجو در مشخص کردن محتوای شما به اشتباه می افتند. بنابراین براساس گفته مقاله بهینه سازی کد ها محتوای صفحه شما بواسطه موتور جستجو ایندکس نخواهد شد.
  • در صفحات وب کد های HTML زیادی به کار می رود.برخی از این کد ها دیگر از بین رفته اند و موتور های جستجو از آن ها پشتیبانی نمی کنند. خوب است با این کد ها آشنا شوید.
  • اگر می خواهید مثل یک وب مستر تخصصی کار کنید؛ زمان را از یاد نبرید.این هماهنگی در جایگذاری درست و قشنگ کد های HTML بوجود می آید .

روش ها و شیوه های زیادی در میان طراحان صفحات وب سبب بهینه سازی این کد ها وجود دارد که در ادامه مقاله بهینه سازی کد ها ، مشهور ترین ، راحت ترین و پر فایده ترین شیوه های بهینه سازی و کم کردن حجم فایل معرفی می گردد.

پر فایده ترین شیوه های بهینه سازی

  1. به کار بردن از شبه CSS ها

شبه CSS ها روش های مشهوری هستند برای کم کردن دفعات درخواست عکس ها از سرور. با ترکیب چندین عکس پس زمینه در یک عکس و استفاده از کد Background-image و Background-position برای نشان دادن قطعه ای از عکس در درون عکس بزرگتر می توان اندازه دفعات درخواست به سرور را کمتر کرد  که بر روی ترافیک وب سایت خیلی اثر گذار است.

  1. ترکیب فایل های CSS در یک فایل

یکی از مناسب ترین راه ها سبب بهینه سازی و بکارگیری CSS در دیزاین وب سایت این است که همه کد های بکار رفته را در فایلی یک جا جمع شده است .

دقت داشته باشید که بارگذاری یک فایل بزرگ زود تر از بارگذاری چندین فایل کوچک است به این علت که فرستادن و جواب دهی HTTP به درخواست بارگذاری یک فایل یا دستور، وقت بر است.

و در دفعات پشت هم سبب زیاد شدن شدید ترافیک سایت می گردد از همین جهت تا می توانیم باید این درخواست ها را کمتر کنیم.

  1. بکارگیری CSS بطور فایل خارجی

به دو شیوه می توان از CSSها به کار برد  نخست اینکه کد ها را بطور Inline بنویسیم به معنی کد ها را در درون تگ <Style>و در درون خود صفحات مستقیماً بکار گیریم.

دوم اینکه همه این کد ها را در درون فایلی متنی نوشته و با پسوند CSS. ذخیره کنید و بعد فایل را با تگ Link فراخوانی کنیم.

در حال وب سایت های کمی از شیوه نخست استفاده می کنند، شیوه دوم بهینه تر است البته درصورت احتیاج می توان از کد های کوتاه و بخصوص در برخی صفحات به کار نمود.

از فواید شیوه دوم می توان به یکپارچگی کد ها، حذف کد های تکراری، کم کردن حجم صفحات، سادگی عوض کردن در آینده، زیاد کردن خوانایی کد های صفحات، توانایی ثبت و ماندگاری در حافظه مرورگر ها (به معنی این که یک دفعه فایل بارگذاری می شود و چندین بار قابل به کار بردن است) اشاره نمود.

  1. همواره CSS ها را در بالای (قسمت Head) صفحات جای دهید

همواره کد های CSS را در تگ Head در بالای صفحات جای دهید (چه به طور inline و چه بطور فایل خارجی) و بلعکس کد های JavaScript را در پایین صفحات جای دهید. با این کار نخست سایت بطور لحظه به لحظه بارگذاری می گردد و دوما بارگذاری با استایل صورت می گیرد.با ما در بهینه سازی کد ها همراه باشید.

به معنی این که سایت با شکلی قشنگ تر و منظم تر بارگذاری می شود. در ضمن این نکته مقاله بهینه سازی کد ها را از یاد نبرید که بارگذاری کد های جاوا اسکریپت در شروع وب سایت مانع فرستادن همزمان چندین در خواست به سرور می گردد.

مفهوم از بهینه سازی کد چه می باشد؟

بهینه سازی کد ها یا نام دیگر آن سئو سورس، سئویی است که در آن قصد داریم بهینه سازی کد های سایت انجام گیرد. در این برنامه سئو، از تگ های متا گرفته، تا تگ های سرتیتر، تا کد های افزوده معرفی گوگل، تا شیوه به کار بردن از دیگر تگ ها، به کار برده می شود.

بنابراین بهینه سازی کد ها یا سئو سورس احتیاج به حدی دانش برنامه نویسی PHP و HTML و همینطور شناخت با سیستم catch مرورگرها و به کار بردن از آن ها در سوی بهینه سازی کدهای سایت است.مفهوم از سئو بهینه سازی کد بر پنح اساس برقرار است :

  1. مرتب کردن سایت بر اساس احتیاج کاربران
  2. به کار بردن درست از تگ های HTML
  3. فشرده سازی فایل های سایت
  4. به کار بردن مناسب از catch مرورگر
  5. بهینه کردن عکس های سایت

چه وقتی احتیاج به بهینه سازی کد های Css داریم؟

پاک کردن کد های اضافه و محیط های سفید از کد های css سبب بهینه سازی کد های css در سایت ما می شود. همینطور می توانید فایل های php را همچنین پاک کنید اما به یاد داشته باشید پاک کردن کد های php می تواند بر سرعت سایت شما اثر منفی بگذارد. حذف کردن فایل های اضافی، فوایدی برای بهبود کارکرد وب سایت وردپرسی شما می باشد.

فواید بهینه سازی کد های سایت

1.بالا بردن سرعت سایت در آپلود کردن اولیه و منتقل کردن به صفحات دیگر

2.بالا بردن رضایت مخاطبان و صرف مدت زمان بیشتر روی سایت شما

3.مرتب شدن کد های سایت و افزایش مشخص بودن آن ها برای گوگل

4.از بین بردن اشتباهات سایت w3c validator

5.کم کردن خطا ها در سایت GTMETRIX (یکی از پر اهمیت ترین ابزار تست سایت )

6.برطرف کردن اشکالات و خطا های وجود داشته در قالب سایت

به گونه ای که بتوانید به طور صحیحی این کار را انجام دهید و وقت کمی به صفحه نخست گوگل خواهید رسید.بهینه سازی کد ها را فرا بگیرید چطور و چرا باید آن ها را بهینه کنیم ؟ سورس کد سایت به صورت هسته اصلی طراحی و آپلود کردن آن به شمار می رود و گروهی از چندین فایل مختلف ولی مربوط با هم می باشد.

یکی از پر اهمیت ترین معیار های سئو و بهینه سازی کد ها اساسی قالب وبسایت می باشد.کد های سایت گروهی از کد های اچ تی امل ال ، جاوااسکریپت و استایل های قالب هستند که با نشانه ای از html , css , js شناخته می شوند.این کد ها همواره حجم بیشتری را اشغال می کنند و حتما باید حجم آن ها کم کرده و فشرده سازی شوند.

به چه علت باید کد سایت را فشرده سازی کنیم؟

بهینه سازی کد ها سایت از این سبب مهم است که در سرعت آپلوو سایت و افزایش رضایت مخاطبان ارتباط مستقیم دارد در بعضی از قالب ها همچنین باید کد ها به طور درون خطی بین کد های اصلی جای بگیرند و از پوشه اصلی خود بیرون آورند.همینطور فایل های اصلی همچنین بین خطوط کدنویسی فاصله هایی زائد دارند که پاک کردن این فواصل اهمیت بیشتری دارد.

بهینه سازی کد ها برای گوگل و کارکرد بهتر سایت یک پردازش اساسا حرفه ای و احتیاجی تسلط کامل بر اساس طراحی وب دارد که باید با توجه کامل انجام شود.فشرده سازی نه فقط بهبود کارکرد بلکه افزایش سرعت و همینطور تطبیق قالب با انواع مرورگر ها را به دنبال خواهد داشت.

در ضمن وقتی که کد ها فشرده می شوند اندازه مصرف ترافیک ماهیانه هاست همچنین کاهش می یابد. از دیگر فواید بهینه سازی کدها می توان به کم کردن تقاضا های ارسالی و دریافتی از سرور اشاره داشت.

شیوه های بهینه سازی سورس کد سایت

برای بهینه سازی و سئو کد های سایت اول باید ارزیابی کاملی از شرایط کد و قالب انجام شود. در مقاله 5 ابزار رایگان ارزیابی سئو پر اهمیت ترین وبسایت هایی که در این حوزه می توانند کمک باشند را معرفی کرده ایم.بعد از آن که شرایط سایت ارزیابی شد باید از شیوه های بهینه سازی مناسب با دقت به زبان برنامه نویسی وبسایت مورد گمان به کار ببرد.

یکی از اشکالات معروف در کد ها ، قدیمی بودن اصول آن هاست که با اهمیت به آپدیت html5 باید اصلاح شوند. همینطور پاک کردن ارور هایی که در ارزیابی عرضه شده همواره با رنگ فرمز معین شده اند همچنین یکی از شیوه های مهم است.با ما در مقاله ی بهینه سازی کد ها همراه باشید.

بهینه سازی کد های سایت با w3c validator : نخست این کد ها باید قابل شناخت و خواندن برای گوگل باشند و اعتبار آن ها در کنار گوگل تایید شده باشد همواره برای آزمایش کد های سایت از سایت w3c validator که یک وبسایت جامع و مرجع و مورد پذیرفتن گوگل می باشد به کار برده می شود.

استفاده از تگ های غلط و توضیحات نادرست در کد ها بواسطه این سایت برای هر صفحه ای از سایت که درخواست کنید معین می شوند و می توانید آن را رفع کنید.برای بهینه سازی کد سایت در وردپرس همواره بعضی از اشخاص از افزونه های آماده به کار می برند.

هر اندازه این کار به سایت شما یاری می کند ولی از دید ما که چندین سال در این حوزه کار کرده ایم خیلی هم خوب نیست.خود افزونه های کد های اضافی تهیه می کنند که سبب کم شدن سرعت سایت می شود.

خوب است برای بهینه سازی کد های استایل و جاوا اسکریپت خودتان دست به عمل شوید و به طور دستی فایل ها را فشرده سازی کنید.

با اهمیت به آن که تعداد فایل هایی که باید بهینه و فشرده شوند خیلی زیاد است ولی اهمیتی را دارد که با صرف کمی زمان این کار را صحیحی انجام دهید.

ابزار سئو کد های css و javascripts

به گونه ای که در گوگل سرچ کنید ” ابزار اینترنتی کاهش حجم css , js ” می توانید بعضی از سایت هایی که به فشرده سازی کد ها یاری می کنند را پیدا کنید.این مورد را همچنین از یاد نبرید که سئو سایت و ابزار بهینه سازی کد های css با javascripts مختلف است.

همواره یک بک آپ از سایت خود داشته باشید تا به گونه ای که اشتباهی در هر یک از اجزا سایت مرتبط شدید مسیر برگشتی داشته باشید.

برخی از سایت ها به دلیل قدیمی بودن قالب ، فشرده سازی سبب به بهم ریختگی سایت می شود.در نسخه تازه html5 خیلی از قوانین کدنویسی عوض شده و باید مواظب باشید که از شیوه های قدیمی به کار نبرید.

همینطور باید تلاش کنید که به غیر از حجم عکس ها ، حجم فایل های استایل و جاوای سایتتان زیاد تر از 100 کیلوبایت نشود.همراه ما در ادامه ی مقاله ی بهینه سازی کد ها باشید.

فواید بهینه سازی کد های سایت

  • بهینه نمودن کد سایت فواید زیر را به دنبال دارد
  • بالا بردن سرعت سایت در آپلود کردن اولیه و منتقل کردن به صفحات دیگر
  • بالا بردن رضایت کاربران و صرف مدت وقت بیشتر روی سایت شما
  • مرتب شدن کد های سایت و افزایش خوانایی آن ها برای گوگل
  • از بین بردن اشتباهات سایت w3c validator
  • کم کردن خطاها در سایت GTMETRIX (یکی از مهم ترین ابزار تست سایت )
  • برطرف کردن ایرادات و خطاهای موجود در قالب سایت
  • به گونه ای که بتوانید به طور صحیحی این کار را انجام دهید و وقت کمی به صفحه نخست گوگل خواهید رسید

همینطور سئو تهران هم در این حوزه به شما خدمات رسانی می کند که می توانید با شماره هایی که در سایت قرار دارد تماس بگیرید.ما در شرکت سئو تهران با داشتن تیمی مجرب شما را در زمینه بهینه سازی کد ها یاری می نماییم.

همواره زمان کدنویسی به صورت مستمر در حال اتخاذ تصمیمات مختلفی می باشیم و مورد های متفاوتی را آزمایش می کنیم که احتمال دارد در نگاه اول معادل کدی که نوشتیم به گمان برسند. بنابراین این تغییرات به برنامه ای با عملکرد بهتری نسبت به کد نخست سبب خواهد شد.

و این وضعیت لازمه استفاده از روش های بهینه سازی کد ها را توجیه می کند و به گونه دیگر کل پردارش ارتفا یک مسئاله بهینه سازی است که باید آن را برطرف کرد.مشکلات جلو روی برنامه نویسان فقط به بهینه سازی محدود نمی شوند و برنامه نویس باید چاره ای برای اشکالات تصمیم گیری و سرچ همچنین پیدا کند.

بهینه سازی پردازشی است که مراحل ارتقا وب را بیشتر از همه تحت اثر قرار می دهد.

بهینه سازی کد در سطوح متفاوت به وقوع می پیوندد، در ارتقا وب فقط قادر به اعمال بهینه سازی های مقطع بالا هستیم.با به عمل بردن الگو های طراحی هوشمند می شود کد را در سطح معماری بهینه ساخت و با به کار بردن از مناسب ترین شیوه های کدنویسی و ابزار های درست می توان سورس کد را بهینه کرده.

و با شناخت ساختن اعضا با قوانین و سبک های کدنویسی در جریان کاری می توان عملکردی تیم را همچنین توسعه بخشید.فواید بهینه سازی کد ها به موازات توسعه پروژه افزایش می یابند، به صورت معمول پروژه های کوچک با گذر وقت بزرگ می شوند و به عمل گرفتن مهارت های بهینه سازی محض نتایج مناسب چشمگیری را به همراه خواهد داشت.

با سئو تهران همراه باشید…

یشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

last update : 2/28/2021

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran