امتیازدهی به : post

جاوا اسکریپت چه تاثیری در سئو دارد؟

جاوا اسکریپت چه تاثیری در سئو دارد؟ میزان تاثیر این زبان برنامه نویسی در سئو سایت شما هم می تواند مثبت باشد هم منفی! بنابراین باید به بررسی تمام این فاکتور ها بپردازید تا متوجه شوید که چگونه می توانید با استفاده از آن سایت خود را بهینه سازی کنید.

جاوا اسکریپت مسیر جدیدی در سئو

زمانی که گوگل اعلام کرد بررسی و کرول شدن زبان جاوا اسکریپت و css می تواند به عنوان یک مزیت مستقل برای سئو سایت در نظر گرفته شود بسیاری از افراد به این فکر افتادند که از جاوا اسکریپت در وب سایت خود استفاده کنند.

تا پیش از این وبسایت های مختلف به صورت پنهان css و جاوا اسکریپت را در وبسایت خود به کار می بردند که این امر یک فاکتور منفی برای آن ها محسوب می شد.

جاوا اسکریپت چه تاثیری در سئو دارد؟

با تغییر وضعیت موجود و اعلان گوگل برای بررسی این کدها توسط رباتهای جستجوگر اگر افراد به این فکر افتادند که از جاوا اسکریپت برای طراحی صفحات مختلف با استفاده کنند.

جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت یکی از معروف ترین زبان های برنامه نویسی است که در طراحی و دیزاین صفحات مختلف وب سایت نقش موثری دارد.

کاربرد آن بسته به فعالیت کاربران متفاوت است. برای کد نویسی این زبان برنامه نویسی تعداد زیادی فریم وورک آزاد و غیر آزاد وجود دارد. هر کدام از آنها دارای یک کتابخانه هستند‌. مطمئنا در آینده هم این زبان برنامه نویسی تا همین حد محبوب باقی خواهد ماند.

تاثیر سئو جاوا اسکریپت بر چه فاکتورهایی است؟

همانطور که در قسمت قبل در پاسخ به سوال جاوا اسکریپت چه تاثیری در سئو دارد؟ به این موضوع اشاره کردیم؛ تاثیر این زبان برنامه نویسی در بهینه سازی سایت هم می تواند منفی باشد هم مثبت بنابراین باید با بررسی دقیق تمام این موارد از فاکتورهای مثبت برای ارتقاء وضعیت سایت استفاده کرد.

  • لینک های داخلی:

لینک های داخلی به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت تاثیر به سزایی در موتورهای جستجو و پیوند صفحات مختلف با یکدیگر دارند. با استفاده از لینک ها؛ موتورهای جستجو می توانند متوجه موضوع و محتوا آن صفحه شوند و راحت تر آن ایندکس کنند.

بنابراین تاکید متخصصین و سئو کاران حرفه ای بر این است که حتما از لینک های داخلی برای صفحات مختلف سایت خود استفاده کنند زیرا با استفاده از این فاکتور می توانند میزان رتبه خود را در گوگل ارتقا ببخشند.

اما راجع به تاثیر جاوا اسکریپت در لینک های داخلی موضوع کمی تفاوت پیدا می‌کند از آنجایی که این زبان برنامه نویسی بسته به فعالیت کاربرد تغییر می‌کند اگر در لینک های داخلی از جاوا اسکریپت استفاده شود؛ هر کاربر می‌تواند با فعالیت خود لینک ها را تغییر دهد! این امر می‌تواند یک فاکتور منفی برای رتبه بندی وب سایت شما محسوب شود.

  • سرعت لود شدن تصاویر سایت

در مورد پاسخ سوال جاوا اسکریپت چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ یکی از مهمترین مواردی که می توان مورد بررسی قرار داد تا تاثیرات منفی و مثبت توان برنامه نویسی در سایت مشخص شود؛ سرعت لود شدن تصاویر سایت است.

همانطور که میدانید سرعت صفحات مختلف یک سایت و لود شدن تصاویر تاثیر گذاری در سئو و رتبه بندی سایت ها در گوگل دارد بنابراین اگر از زبان جاوا اسکریپت در تصاویر مختلف استفاده شود این احتمال وجود دارد که سرعت لود شدن تصاویر و فایل های مختلف بسیار کند صورت بگیرد.

دلیل آن هم این است که جاوا اسکریپت و css به صورت فایل های جداگانه و گذاری می شوند و اگر این فایل ها سنگین باشند سرعت سایت را تا حد زیادی پایین می آورند‌‌.

URLیا آدرس سایت:

یکی دیگر از مهمترین مواردی که می تواند تاثیر قابل توجهی در رتبه وب سایت شما توسط موتورهای جستجو گوگل داشته باشد آدرس دهی به سایت است. بنابراین اگر از کدهای جاوا اسکریپت برای آدرس دهی به وب‌سایت خود استفاده کنید.

جاوا اسکریپت چه تاثیری در سئو دارد؟

ممکن است یک سری از کاراکترهای خاص مانند شارپ در آدرس قرار بگیرد که این امر از نظر موتورهای جستجوی گوگل چندان جالب و مورد توجه نیست و می‌تواند به عنوان یک امتیاز منفی برای سایت شما محسوب شود.

تاثیر مثبت جاوا اسکریپت با استفاده از نرم افزارهای جانبی

همانطور که در پاسخ به سوال جاوا اسکریپت چه تاثیری در سئو دارد؟ اشاره کردیم که تاثیرات این زبان برنامه نویسی می تواند به صورت مثبت و منفی باشد.

اما اینکه شما چگونه از آن برای بهبود وضعیت سایت خود استفاده کنید به موارد مختلفی بستگی دارد. کارشناسان و متخصصین ما توصیه می‌کنند که اگر می خواهید از این زبان برنامه نویسی استفاده کنید؛ حتما آن را به صورت منظم و بهینه به کار ببرید

 علاوه بر این یکسری از نرم‌افزارها به کمک شما می آیند تا فاکتورهای مختلف را مرتب تر در اختیار موتورهای جستجوی گوگل قرار بدهید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09367511706

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran