رضایت مشتری

رضایت مشتری به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای پیشرفت و توسعه شغلی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد به دلیل اهمیت عوامل مرتبط با این موضوع سعی کردیم که در این مطلب به بررسی دقیق رضایت مشتری و عوامل تاثیرگذار بر آن بپردازیم.

رضایت مشتری یکی از مهمترین عواملی است که می تواند پیشرفت و توسعه شغل شما را در آینده پیش بینی کند بنابراین اگر برای شما اهمیت دارد که به اشغال جایگاه ای در میان کسب و کارها بپردازید که بسیاری از افراد از آن رضایت دارند باید تمام تلاش خود را بکنید در وهله اول رضایت مشتریان را به دست بیاورید.

اگر نتوانید به بهترین شکل ممکن سلسله مراتب توسعه و پیشرفت کاری را بر مبنای رضایت مشتری پیش ببرید به احتمال زیاد امکان پیشرفت و غلبه بر رقبا در بازار وجود نخواهد داشت.

 متاسفانه برخی از افراد بدون توجه به این موضوع و بدون رعایت مواردی که باعث میشود مشتریان نسبت به خدمات و محصولات شما رضایت خاطر داشته باشند به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما نباید از این موضوع غفلت کرد که حتی اگر میزان ارائه خدمات شما نسبت به رقبا بهتر باشد.

رضایت مشتری

اما اگر به رضایت مشتری توجه نکنید به هیچ عنوان امکان پیشرفته شغلی برای شما فراهم خواهد شد اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید مواردی که مورد نیاز مشتریان مختلف است را به بهترین شکل ممکن برای آنها عملی کنید تنها راه غلبه بر رقبا و به دست آوردن جایگاه مناسب در بازار توجه به رضایت مشتری و نیازهایی است که روز به روز در حال تغییر هستند‌.

برای به دست آوردن رضایت مشتری چه اقداماتی انجام دهیم؟

سریالی که با آنها سر و کار دارید دارای ویژگی‌های فردی متفاوتی هستند که می‌تواند در سلایق و نیاز آنها به خرید محصول یا خدمات تاثیر گذار باشد بنابراین شما به عنوان فردی که نیازمند به دست آوردن رضایت مشتری هستید باید به رعایت موارد زیر بپردازید.

  • توجه به نیاز فردی تک تک مشتریان
  • حسن اخلاق
  • توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتری
  • ارائه اطلاعات مناسب از محصول
  • انتقاد پذیری نسبت به ویژگی های محصول

توجه به نیاز فردی تک تک مشتریان

از مهمترین عواملی که در رضایت مشتری تاثیر گذار است توجه به نیاز فردی تک مشتریان است بنابراین اگر به عنوان فروشنده یک محصول نیازمند به دست آوردن اطلاعات لازم راجع به ویژگی های یک فروشنده خوب هستید باید به شما بگوییم که توجه به نیاز تک مشتریان مانند یک روانشناس به شما این توانایی را می دهد تا بتوانید با هر مشتری بر اساس ویژگی‌های فردی او ارتباط برقرار کنید به مرور زمان این امر باعث افزایش فروش و به دست آوردن سطح بالایی از رضایت مشتری می شود.

  • حسن اخلاق

داشتن اخلاق کاری و توانایی ارتباط موثر با مشتری از تعیین کننده های پیشرفت و توسعه شغلی شما هستند. اخلاق در مشتری مداری حرف اول را میزند و اگر مورد غفلت قرار بگیرد چیزی نمی گذرد که تمامی بخشهای کسب و کار شما رو به انحلال می رود.

بنابراین این یک مهارت فوق العاده موثر در برقراری ارتباط مشتری است که بتوانید اخلاقیات را به درستی رعایت کنید و حتی اگر مشتری قصد خرید محصول ارائه شده را نداشت با او به درستی برخورد کنید این امر می‌تواند در ذهن اوست و در خرید بعدی تاثیر گذار باشد‌.

  • توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتری

یکی از مهمترین مواردی که در بازار کار از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و در به دست آوردن رضایت مشتری تاثیر بسزایی دارد توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتری است.

همان طور که گفتیم تک تک مشتریان شما دارای ویژگی های متفاوتی هستند که رفتار فروشندگی متفاوتی را می‌طلبند بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنید میزان دانش و اطلاعات خود را راجع به بازار کار و نیاز مشتری افزایش بدهید تا به بهترین شکل ممکن به ارائه خدمات یا فروش محصولات خود بپردازید.

  • ارائه اطلاعات مناسب از محصول

از دیگر عوامل تاثیرگذار در رضایت مشتری می توان به میزان دانش و اطلاعات شما از ویژگی های محصول اشاره کرد برقراری ارتباط و تعامل با مشتری باید از لحاظ میزان دانش و اطلاعات غنی باشی تا بتوانی به درستی ویژگی های مثبت و منفی محصول را به مخاطب ارائه کنید این امر به خصوص در فروش اینترنتی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می‌شود.

رضایت مشتری

به خاطر همین باید به عنوان یک فروشنده حرفه ای تمام تلاش خود را بکنید تا به ارائه اطلاعات مناسب از ویژگی‌های محصول بپردازید این امر می‌تواند میزان اعتماد مشتریان به شما را افزایش دهد و احتمال خرید او را در آینده پیش بینی کند.

  • انتقاد پذیری نسبت به ویژگی های محصول

با رونق گرفتن فروشگاه های اینترنتی یکی از مهمترین مواردی که در رضایت مشتریان و اقدام آنها به خرید از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار گشته است؛

انتقاد پذیری فروشگاه های مختلف از نظرات و دیدگاه های متفاوت مشتریان است به همین ترتیب اگر داری فروشگاه اینترنتی هستید باید این فرصت را برای مشتریان فراهم کنید تا بتوانند به راحتی به نقد ویژگی های مختلف محصول بپردازند این امر نه تنها می تواند باعث پیشرفت و توسعه کاریشما شود بلکه حسن نیت و صداقت شما را با مشتریان به اشتراک می گذارد.

میزان اهمیت رضایت مشتری در در توسعه کسب و کار

رضایت مشتری در توسعه و پیشرفت کسب و کار از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است به گونه‌ای که نداشتن آن باعث می شود که نتوانید مسیر خود را به درستی طی کنید.

بنابراین به عنوان فردی که قصد پیشرفت در بازار را دارید و می خواهید در این زمینه فعالیت بلند مدت داشته باشید باید اولین و مهمترین چیزی که توجه کنید رضایت مشتری است.

آنها برای اینکه بتوانند از خدمات شما استفاده کنند نیازمند دریافت یک سری از اطلاعات و ویژگی ها از سمت شما و فروشگاه داران هستند که تمامی آنها می‌تواند تعیین کننده دیدگاه آنها نسبت به خرید از شما باشد. بنابراین اگر به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اید باید تمامی موارد مرتبط با رضایت مشتری را به درستی رعایت از همان ابتدا بر مبنای صداقت فعالیت خود را ادامه دهید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran