سئو قسطی سایت چیست و شامل چه قسمت هایی میشود؟

حالا برای اشخاصی که قصد دارند سئو قسطی سایت را به صورت پایهای و اصولی بیاموزند، در ادامه مبانی مجموع سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو را آموزش خواهیم داد و قسمت های متفاوت آن را معرفی خواهیم نمود.
سئو قسطی سایت چیست؟
• یک مقاله متنی دارید که در ساختمان آن چند تصویر هم به استفاده شده است
• ربات های موتور های جست و جو برای ایندکس کردن محتوای شما به طرف صفحه مورد نظر میرود
حالا شما باید اطلاعات مورد نیاز را به ربات خزنده موتور جستجو یا همان خزنده گوگل بدهید تا بفهمد که محتوای شما در زمینه چه چیزی است و ساختار کلی آن را درک نماید. در نتیجه وجود قسمت های زیر در محتوای شما بسیار تاثیر گذار است:
• قسمتی که عنوان مطلب را نشان دهد و برای مخاطب و موتور جستجو قابل فهم باشد (عنوان مطلب)
• قسمتی که توضیحات خلاصه ای از محتوا باشد (متا دیسکریپشن)
• قسمت هایی که پل ارتباطی مقاله با یک موضوع منحصر به فرد باشند (کلمه کلیدی هدف)
• قسمت هایی که معرفی کننده عکس های استفاده شده در محتوا باشند (تگ آلت عکس)
• قسمت هایی که ارتباط صفحه مورد نظر را با صفحات درونی یا بیرونی نشان دهند (لینک درونی و لینک بیرونی)
در کنار این گفته ها شما باید تغییراتی اساسی را هم در ساختار سایت خود به انجام دهید تا اصطلاحاً سئو قسطی سایت را به درستی انجام داده باشید.
پس برای عنوان جمع بندی، سئو و بهینه سازی سایت به معنای استفاده از ابزارهای مخصوص تعریف شده در محتوای سایت برای نمایش دادن ارتباط آن به یک موضوع مخصوص و قابل فهمیدن محتوا برای خزنده موتور جستجو می باشد.
حالا اشخاصی که به فکر بهینه سازی سایت خود می باشند، برای ساده تر شدن کار خواهند توانست تقسیمبندی متفاوتی روی آن انجام دهند که معروفترین آن سئوی درونی سایت و سئوی بیرونی سایت است:
سئو درونی سایت یا On page SEO
سئو بیرونی سایت یا Off page SEO

با در نظر گرفتن هر 2 مورد و فعالیت هایی که روی سایت به وجود میآید، به شکل مجموع هر شخص برای بهینه سازی وب سایت خود باید موارد زیر را حتما انجام دهد.
بهینه سازی مقاله های سایت
• یافتن کلمات کلیدی هدف و استفاده کردن آن به تعداد مناسب
• بهره بردن از کلمه کلیدی هدف در متا تگها مثل عنوان مقاله یا متا دیسکریپشن
• نوشتن محتوای مخاطب پسند و زیبا از نظر ظاهری با بهره بردن از پاراگراف بندی و خلاصه کردن جملات
• بهر بردن از محتوای یونیک که خودتان نویسنده و تولید کننده آن هستید
• بهره بردن از محتوای غیر کپی و اختصاصی که از هیچ سایتی دزدیده نشده باشد
• استفاده کردن از محتوای غیر متنی مثل تصاویر و ویدیوها یا انیمیشن های تبلیغاتی
• نوشتن محتوای تاثیر گذار برای پاسخ دادن به پرسش ها و ابهامات مخاطبین یا راهنمای خرید آنها در یک محصول منحصر به فرد
• استفاده کردن از محتوای تحقیقی که نتیجه یک تحقیق و آزمایش منحصر به فرد باشد
• نوشتن محتوایبدون نقص به منظور جواب به پرسش کاربران بدون تعصب شخصی.
در زمینه آماده سازی محتوا برای سئو سایت دو مورد دیگر هم موجود است. اصولاً محتوا های بلند از طرف موتورهای جستجو مورد استقبال قرار میگیرند و رتبه بهتری به دست میآورند، اما این مساله قطعی نمی باشد. در ضمن موقعی که شما برای سایت خود محتوا تولید می کنید باید این محتوا برای مخاطب باشد، نه اینکه فقط محتوایی در سایت خود گذاشته باشید.
بهره بردن از کلمات کلیدی هدف و کلمات کلیدی مرتبط با مقاله

سئو کردن محتوای یک وب سایت برای کلمات کلیدی هدف شامل نکات زیر می باشد:
• بهره بردن از کلمه کلیدی در عنوان مطلب و متا دیسکریپشن
• بهره بردن از کلمه کلیدی در سرتیتر ها
• بهره بردن از کلمه کلیدی در ساختمان url
• بهره بردن از کلمه کلیدی در پاراگراف نخست مقاله و انتهایی مقاله
• بهره بردن استاندارد و هماهنگ از کلمه کلیدی
نقش کلمات کلیدی مرتبط در سئو قسطی سایت
سئو در تهران اقساطی
بهترین شرکت سئو در تهران
قیمت سئو در تهران
سئو در تهران ارزان
به چه شکلی کلمات کلیدی مرتبط را بیابیم؟
• استفاده از سیستم پیشنهاد گوگل: این اصطلاح که با گوگل ساجسشن google suggestion هم شناخته میشود مربوط به سیستم خود گوگل است که هنگام جستجوی یک کلمه چند نتیجه مشابه دیگر را هم در قسمت پایین آن به شما نشان میدهد و میگوید که کاربران از این واژه هم برای پیدا کردن محصول مورد نظر شما استفاده کردهاند.

• کلمات کلیدی LSI: این لغات از روش پنهان و رابطههای مفهومی با کلمه کلیدی هدف شما در ارتباط می باشند و به عنوان یک سرنخ بسیار موثربرای موتورهای جستجو در فهم موضوع محتوای شما قابل استفاده می باشند.
• کلمات کلیدی مرتبط با مقاله: به طور معمول موقع جستجوی یک کلمه مخصوص در بخش پایینی نتایج چندین کلمه کلیدی به شما داده میشود که خواهید توانست از آن برای محتوا نویسی و سئو قسطی سایت خود استفاده نمائید.
با توجه به اهمیت نوشتن مقاله های تخصصی در بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو توصیه می نمایم که حتماً از خدمات سئو تهران در زمینه تولید محتوا دیدن نمائید تا در این زمینه به شما کمک نمایند.
بهینه سازی تایتل ها در سئو قسطی سایت
• کلمه کلیدی هدف در عنوان مطلب حتما مورد استفاده قرار گیرد و ترجیحاً در شروع عنوان مطلب
• عنوان مطلب نباید بیشتر از ۶۰ کاراکتر باشد و بهتر است که از یک عنوان کوتاه و توصیفی استفاده نمائید
• کلمات کلیدی مرتبط به پرورش و جلب توجه گوگل و عنوان مطلب کمک میکند
• از کلمات کلیدی پر قدرت بهره ببرید تا کاربر را به سمت خود جذب نماید
• از ۶۰ کاراکتر خود به شکل کاملا بهینه استفاده کنید و احتیاجی به آوردن نام سایت یا نام دامنه نمی باشد
• از تگ H1 برای عنوان مطلب بهره ببرید
• هر صفحه باید یک عنوان مخصوص خودش را داشته باشد
بهینه سازی توضیحات متا برای بهینه سازی بهتر سایت
• میزان مقاله نوشته شده برای آن باید نهایتا ۲۰۰ کاراکتر باشد

• از تکرار زیاد و غیر ضروری کلمات کلیدی یا تکرار بی معنی از آنها جدا خودداری گردد
• طول متا دیسکریپشن باید به نحوی باشد که در نتایج موتورهای جستجو به شکل کامل قابل نمایش باشد
احتمالاً مشاهده کرده اید که در بعضی موارد موتورهای جستجو به دلخواه جمله مختلفی را به عنوان متا دیسکریپشن معرفی کنند. این مساله به معنای رها نمودن متا تگ متا دیسکریپشن نمی باشد و شما حتماً یک متن توصیفی و خلاصه برای آن یادداشت نمائید.
توجه ویژه به زیر عنوانها برای قالب محتوای نوشته شده
از جهت مقابل در بخش سرتیتر ها یا زیرعنوان ها میتوان از لغات مرتبط استفاده نمود تا ارتباط مناسب تری با موتورهای جستجو برقرار گردد.
اگر قصد دارید مخاطبان سایت شما حسی مثل حس یک دانشآموز به کتاب درسی پیدا ننمایند، نهایتا برای هر پاراگراف خود سه یا چهار خط متن یادداشت کنید .
بهینه سازی عکس ها
در نتیجه برای استفاده درست از عکس ها در محتوای سایت خود موارد زیر را در نظر داشته باشید:
• تا جایی که ممکن است تصاویری را استفاده کنید که خودتان آنها را به وجود آورده اید

• از تگ آلت تصاویر بهره ببرید تا موتورهای جستجو محتوای عکس شما را درک کنند
• تا جایی که امکان دارد نام توصیفی برای تصاویر خود انتخاب نمائید و از اعداد یا اسامی بدون مفهوم استفاده نکنید
• از ابزار های واسطهایمثل cdn کمک بگیرید تا سرعت لود تصاویر شما اضافه شود.
استفاده از لینک درونی
• زمانی که موتور جستجو وارد صفحه شما می گردد اگر لینک درونی داشته باشد به سراغ این صفحات هم خواهد رفت
• زمانی که مخاطب وارد صفحه شما می گردد اگر لینک داخلی منتاسبی مورد استفاده قرار گرفته باشد وارد صفحات دیگر هم شده و این موقع ماندن مخاطب در سایت شما را بالا میبرد.
• لینک درونی وسیله ای برای منتقل کردن اعتبار به یک صفحه مخصوص مثل صفحه فرود یا لندینگ پیج می باشد و شما به کمک لینک زیاد یک صفحه به موتورهای جستجو بیان می کنید که کدام صفحه برای شما در اولویت قرار دارد.
بهینه سازی لینک درونی برای سئو قسطی سایت
• تا جایی امکان دارد یک نقشه کامل برای لینک سازی برای خود به وجود بیاورید و آن را در یک فایل اکسل حفظ کنید
• این موضوع را در نظر بگیرید که فقط مورد احتیاج نمی باشد که همه لینکهای درونی روی فقط کلمه کلیدی هدف پیاده شود
• تعداد لینک درونی موجود در یک صفحه را محدود نمائید
• لینکهای درونی را به روشی به کار ببرید که برای مخاطبین مفید باشد
• فراموش نکنید که در متن صفحه خود لینک درونی داشته باشید
• از انکر تکست صحیح استفاده نمائید تا یک کلمه کلیدی را در سایت خود تقویت گردد
استفاده از لینک بیرونی

در حقیقت این موضوع هم مورد توجه است که فعالیت در وبلاگهای دیگر و انتشار محتوا خواهد توانست شما را به لینکهای نوفالو برساند که به طور معمول ارزش آنها کمتر می باشد، اما در اعتبار بخشیدن به یک پیج تاثیرگذارند و میتوان آن را قسمتی از سئو و بهینه سازی سایت معرفی نمود.
بهینه سازی ساختمان url
برای آماده سازی ساختتمان url محدودیت زیادی وجود ندارد و در وضعیت استاندارد باید ۲۵۵ کاراکتر تولید شود. موقعی که مبحث آماده سازی مسیر یک صفحه بر طبق اصول سئو و بهینه سازی سایت مطرح می گردد توصیه میشود که از چند کلمه شامل کلمه کلیدی مورد نظر به وجود آمده اند و کاملاً کم و توصیفی باشد.
طراحی واکنش گرای سایت

بر طبق اینکه کمپانی های تولیدکننده گوشیهای هوشمند و تبلتها تغییرات بسیار زیادی در سایز صفحات نمایش خود به وجود میآورند نمیتوان به اندازه استاندارد منحصر به فردی برای آن تصور کرد، اما طراحی ساختار سایت باید به نحوی باشد که دکمهها و لینکها به وضعیت و نحو واضحی و مشخص نمایش داده شوند.
مجموعه سئو تهران یکی از حرفهایترین تیم های ایران در زمینه طراحی سایت است و میتواند طراحی سایت با ظاهری زیبا و بر اساس اصول سئو را برای شما انجام دهد.
نتیجه گیری نهایی
تلاش نمودیم که به همه آنچه که احتیاج دارید در زمینه سئو قسطی سایت بدانید جواب دهیم. اگر قصد دارید در مورد خدمات سئو تهران بدانید یا برای بهینه سازی وب سایت خود احتیاج به کمک دارید با ما در ارتباط باشید.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
09218495036