امتیازدهی به : post

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟ ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد به وجود بیاید. در پاسخ باید بگوییم که سرور مجازی بخشی از یک سرور کامل و اختصاصی است. نگارش مختصر لاتین vps می باشد که همان معنای سرور مجازی را دارد.

کاربردهای سرور مجازی چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سرور مجازی دارای کاربردهای فوق‌العاده بالایی است که هر فردی می تواند از آنها استفاده کند. در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین کاربردهای آن آشنا می کنیم:

سرور مجازی می تواند میزبان بسیاری از وب‌سایت‌هایی شود که دارای بازدید بالا یا متوسط هستند. در واقع زمانی که میزان ترافیک یک وب سایت افزایش پیدا می کند به مرور زمان به یک سرور اختصاصی تر نیاز دارد. شما می توانید با استفاده از سرور مجازی یک میزانی خوب برای آن سایت فراهم کنید.

کاربرد سرور مجازی برای میل سرور، دیتابیس سرور و…

جهت بهبود عملکرد سیستم ها می توانید از سرور مجازی استفاده کنید در واقع می توانیم بگوییم که این ثروت یک تقویت کننده فوق العاده مناسب برای تمامی سرویس ها می باشد.

سرور مجازی یک عامل ارتباط ثانویه جهت رمزنگاری اطلاعات می باشد.

شما می‌توانید با استفاده از سرور مجازی از سایت هایی که ایران را تحریم کرده‌اند استفاده کنید به شرطی که دارای آی پی سایر کشورها باشد‌.

مطمئناً سرعت اینترنت برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد گاهی اوقات می خواهید یک سری از کارهایی را انجام بدهید که به سرعت بالای اینترنت نیاز دارند بنابراین سرور مجازی می تواند بهترین گزینه برای انجام کارهایی باشد که به اینترنت با سرعت بالا نیاز دارند.

فرایند آماده سازی سرور مجازی چگونه است؟

بر اساس تکنولوژی و ساختار مجازی‌سازی همانطور که متوجه این موضوع شدید که سرور مجازی چیست باید به شما بگوییم که یک سرور اختصاصی کامل است. در واقع در حالت معمول چند سرور برگرفته از سرور اختصاصی می باشند‌. بنابراین شما برای مجازی سازی به یک برنامه کاربردی احتیاج دارید تا بتوانید به واسطه استفاده از آن سیستم عامل خود را مجازی کنید.

سیستم های مجازی بر اساس عملکرد و نوعی که دارند می توانند به صورت هزینه ای یا رایگان در اختیار شما قرار بگیرند. علاوه براین لازم است که سیستم مورد نظر از تکنولوژی مجازی سازی پشتیبانی کند. جهت ایجاد یک سرور مجازی به صورت محلی یا عمومی راهکارهای مختلفی وجود دارد. برای مثال برای هر یک از سرور های مجازی که در یک وب سایت فعال هستند یک آی پی اختصاص داد. این امر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید سرور خود را در شبکه ثبت کنید.

 انواع مدل های مجازی ساز

  • مدل مجازی سازی VMware
  • مدل مجازی سازی KVM
  • مدل مجازی سازی Virtuozzo
  • مدل مجازی سازی Xen

حال که متوجه این موضوع شدید که از سرور مجازی چیست باید به شما بگوییم که سیستم‌عامل‌های مختلف بر اساس مدل های مجازی سازی و تکنولوژی تقسیم بندی می شوند‌.

  • سرور مجازی لینوکس که قابلیت نصب در انواع سیستم عامل های لینوکسی را دارد.
  • سرور مجازی اختصاصی که دارای منابع کاملا اختصاصی مانند رم و سی پی یو است.
  • سرور مجازی ویندوز که قابل نصب برای تمامی سیستم عامل های ویندوز می باشد.
  • یک سرور مجازی اشتراکی که دارای منابع سخت افزاری مشترک می باشد.
  • سرور مجازی ابری که دارای یک ساختار کاملا متفاوت است، که از آن می توان جهت بالا اوردن امنیت و پایداری استفاده کرد.

اهمیت سرور مجازی

مطمئنا باید تا حدی متوجه پاسخ سوال سرور مجازی چیست شده باشید. برای روشن تر شدن مفهوم باید دنیایی را تصور کنید که تمامی کامپیوتر های جهان به یکدیگر متصل هستند در واقع زمانی که شبکه اینترنت راه اندازی شد کلیه سیستم های کامپیوتری که از این فرایند برای برطرف کردن نیازهای خود استفاده می کردند به این شبکه بزرگ متصل می شدند.

زمانی که دو سیستم کامپیوتر اطلاعات مختلف را با یکدیگر رد و بدل می کنند می توانیم بگوییم که جزئی از این شبکه اینترنتی بزرگ شده‌اند و با تشکیل یک شبکه کوچک رد و بدل اطلاعات با یکدیگر می پردازند در این میان یک سیستم سرویس دهنده و سیستم دیگر به عنوان دریافت کننده خدمات می باشد زمان آن رسیده است که کمی بیشتر با دنیای ارتباطات و تکنولوژی آسانسور بی توجهی به این موضوع می‌تواند برای شما بسیار مشکل‌ساز شود در حال حاضر هر چه میزان اطلاعات شما در زمینه فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی افزایش پیدا می کند بیشتر متوجه این موضوع می شوید که نیازمند اطلاعات بیشتر راجع به این حوزه هستید.

در حال حاضر افراد زیادی در سراسر دنیا در حال ارتباط گیری با یکدیگر هستند بدون اینکه متوجه ساختار شبکه اینترنت باشند. زمانی که صحبت از سرور می شود باید به این موضوع پی ببرید که سرور در واقع همان آدرس مشخصی است که باعث می‌شود.

شما با یک سیستم خواست ارتباط برقرار کنید درباره زمانی که سرور ها وجود داشته باشند شما به هیچ عنوان نمی تواند در این دنیای پیچیده اینترنت شبکه مورد نظر خود را پیدا کرده و به انتقال اطلاعات و دریافت اطلاعات از آن بپردازید. سرور مجازی نیز به معنای یک ساختار کاملا مجازی و غیر قابل مشاهده میباشد که برگرفته است یک سیستم کاملا اختصاصی و بزرگتر است.

علاوه بر سرور مجازی شما باید به کسب اطلاعات لازم راجع به هاست نیز بپردازید. هاست یک فضای میزبانی بزرگ است که به شما این امکان را می‌دهد تا به وسیله آن اطلاعات مختلف وب سایت خود را ذخیره کنید.

اگر بخواهیم مثال ملموس تری برای شما بزنیم باید بگوییم که تصور کنید یک فضای بزرگ را اجاره کرده ایم و کسب و کارهای مختلف در گوشه‌ای از آن به فعالیت می پردازند این فضا کاملا مشترک است اما هر فرد به صورت اختصاصی به فعالیت مشخص می پردازد. بنابراین تصور شما از هاست یا فضای میزبانی نیز باید تا حد زیادی روشن تر شده باشد. تمامی مواردی که گفته به صفحه سرور مجازی چیست می توانند اطلاعات کامل در اختیار شما بگذارند تا بتوانید بسیار بهتر در این فضا به فعالیت بپردازید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran