امتیازدهی به : post

درباره طراحی سایت مدرسه

مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی سایت مدرسه، در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت اقساطی و فوری توسط برترین برنامه نویسان ایران ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

اسم طراحی سایت مدرسه را چگونه انتخاب کنیم؟

یکی از مهم ترین آن تصمیم هایی که بر روی کل سال های فعالیت کسب و کار شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت ، دامنه یا Domain وبسایت شما خواهد بود که نام سایت شما را مشخص می کند.

تفاوتی ندارد که یک استارتاپ تازه ورود هستید، یا این که قصد گسترش هرچه بیشتر تجارت سنتی و حتی خانوادگی خود را در دنیای وب دارید.

در هر جهت، آن چیزی که در آدرس URL سایت شما به کاربران ورودی نمایش داده می شود، حکم امضای شخصی و هویت برند شما را خواهد داشت.

در این جا یاد خواهیم گرفت که چگونه با رعایت نکاتی ریز اما پراهمیت و طلایی، دامنه ای را انتخاب نمائیم که هرگز قصد عوض کردن آن را هم نداشته باشیم.در ذهن خود داشته باشید که اسم طراحی سایت مدرسه شما، همانطور که تلفظ می شود باید نوشته شود و معادل دامنه ای است که برای سایت خود ثبت خواهید نمود.

خط تیره و اعداد در دامنه طراحی سایت مدرسه ممنوع!

یکی از موارد منفی که خیلی از افراد تازه کار در انتخاب دامنه وبسایت خود و یا شرکت خود مرتکب می شوند، این است که زمانی که نام انتخابی آن ها پیشتر انتخاب شده است، از خط تیره برای داشتن یک دامنه منحصر به فرد کمک می گیرند. به نمونه زیر دقت کنید:

تصور نمائیم می خواهم یک فروشگاه آنلاین گل فروشی راه اندازی نمائیم. نامی کهب رای تجارت آنلاین (E-Commerce) بیزنس خود در نظر داریم GolForoush.com است.

اما نا امیدی موقعی شکوفه می زند که می بینیم پیشتر، فرد یا شرکت دیگری این دامنه را به ثبت نموده است. حال ما برای آن که iQ خود را اثبات کنیم (!)، یک خط تیره بین Gol و Foroush قرار می دهیم تا دامنه ای به صورت Gol-Foroush.com داشته باشیم.

شاید در شروع کار ایده ای بسیار خوبی به نظر برسد، اما تجربه سالیان اخیر وبمستر ها بیان کرده که به یاد سپردن دامنه ای با خط تیره برای مخاطبین سخت خواهد بود.

ضمن این که امکان دارد نا خود آگاه، مقدار بسیار زیادی از بازدید کنندگان سایت خود را به دامنه رقیب سرازیر کنیم. چون کاربران به صورت پیش فرض دامنه را بدون خط تیره تایپ می نمایند، و طبیعتاً سر از وبسایت دشمن ما در خواهند آورد.

.com را برای طراحی سایت مدرسه فدای گزینه های دیگر ننمائید

درست است که درحال حاضر گزینه های پر شماری، برای حضور داشتن در انتهای URL شما در دسترس هستند، اما .net، .info و کلیه انتخاب هایی از این دست، نخستین فکری نیستند که به ذهن مخاطبین عادی اینترنت برسد. نزدیک به 65 درصد دامنه های جهان اینترنت، با .com به پایان می رسند.

پس خیلی جدی توصیه می کنیم دامنه ی خود را با .com به اتمام برسانید.به طور معمول شرکت ها موقعی به فکر گزینه هایی مانند .net و به خصوص .ir میافتند، که دامنه انتخابی آن ها پیشتر خریداری شده باشد. اما رفتن به سراغ گزینه بعدی، بهتر از کوچ به دامنه ای ارزیابی می گردد، که انتخاب نخست مخاطبین عادی فضای مجازی لقب نمیگیرد.

این را هم به عنوان تیر خلاص در نظر داشته باشید، که مرورگر ها اگر مخاطب در قسمت URL انتهای دامنه را ننویسد، وی را به صورت اتوماتیک به دامنه .com که احتمالاٌ رقیب شماست، باز خواهد گرداند.

دامنه طراحی سایت مدرسه باید به سادگی نوشته و خوانده شود

شاید این فعالیت که دامنه یک برند خوب باید به وسیله مخاطبین سریع و بی دردسر تایپ شود، کاملاً بدیهی و معقول به نظر برسد.

اما تلفظ ساده یک دامنه از دید تعدادی آن قدر هم مهم و پر اهمیت به نظر نمی رسد. اگر کمی از ویژگی های فیزیولوژی مغز انسان بدانیم، خواهیم فهمید که مغز ما هر آن چه که ساده تلفظ و خوانده می شود را، بسیار مناسب تر از کلمات یا عباراتی که فقط راحت نوشته می شوند ثبت و ضبط می کند.

اگر دامنه سایت شما به سختی تلفظ می شود، هر چه قدر برای برند سازی و تثبیت ارزش های کسب و کار آنلاین خود تلاش کرده اید بی اثر و یا کم اثر خواهد بود. یکی از آزمایش های موثر برای سنجش اندازه آسانی دامنه ی شما در تلفظ، این است که از 20 نفر بخواهید آن را بدون هیچ پیش زمینه ای ببینند.

اگر بیش از یک یا دو نفر در نخستین کوشش به مشکل برخوردند، بهتر است کمی روی نام دامنه ی خود تجدید نظر نمائید.

دامنه طراحی سایت مدرسه را تا حد ممکن کوتاه انتخاب کنید.

دامنه های خلاصه معمولا ساده تر به ذهن مخاطبین سپرده می شود. درست است که دامنه ی یک وبسایت، باید ارزش ها و فعالیت های یک مجموعه را به نمایش بگذارد، اما نباید نوشتن کلمات زیاد باعث طولانی شدن بیش از حد دامنه گردد. برای روشن تر شدن اهمیت خلاصه بودن دامنه، یک وبسایت موفق ایرانی را مثال خواهیم زد.

مجموعه پخش ویدیوی تی وی پلاس، درحال حاضر جزء برترین سایت های اخبار و رویداد های افراد مطرح و به اصطلاح سلبریتی ها به شمار می رود. این وبسایت در شروع فعالیت خود با دامنه RitmeZendegi.com کار خود را آغاز کرد. اما پس از گذشت زمان نه چندان زیادی، دامنه کوتاه و صد البته هوشمندانه تر Plus.ir را برای خود انتخاب کردند.

در واقع بخش پر اهمیتی از برندینگ یک تجارت، در همان شروع معرفی به مخاطب توسط نامه دامنه اتفاق خواهد افتاد. اگر مخاطب با یک نام مختصر و مفید که فعالیت کسب و کار شما را به برترین نحو شرح می دهد رو به رو گردد، نظر مثبت اولیه ی او نسبت به سایت شما جلب خواهد شد.

دامنه طراحی سایت مدرسه شما باید برند ایجاد کند.

زمانی که قرار است تا سال ها یک سایت معین را برای کسب درآمد و تجارت در اختیار داشته باشید، در واقع قصد بنا کردن واحدی را دارید که دامنه، پی یا فوندانسیون ساختمان شما را تشکیل داده. یک وبسایت موقعی موفق قلمداد می شود، که در بین رقبای خود تفاوت ایجاد کرده و باعث پدید  آمدن یک برند منحصر به فرد گزدد.

برای نمونه اگر کمپانی غول پیکر آمازون، اسمی عمومی و کلی چون OnlineBookShop.com را به عنوان دامنه انتخاب می نمود، آیا در سرتاسر دنیا به این راحتی شناخته می شد؟

هدف از این حرف بی اهمیت جلوه دادن فعالیت اصولی و منطقی در دیگر جنبه های یک طراحی سایت مدرسه، مانند محتوا و بازاریابی دیجیتال نیست، اما فرق میان یک برج شکوهمند و ساختمانی معمولی، از نخستین قدم ها یعنی ریختن پی سازه مشخص و معین می شود.

استفاده از دامنه های مطرح برای طراحی سایت مدرسه

دامنه‌های Dot-com هم به یاد ماندنی‌ترین می باشند. تعداد زیادی از کاربران، به ویژه اشخاصی که به عنوان یوزر های حرفه ایی تر تکنولوژی شناخته شده نمی باشند، به صورت خودکار .com” را در آخر هر دامنه بدون فکر کردن درباره آن تایپ می‌کنند.

اگر وب سایت شما چیزی شبیه ali.photographyباشدوکاربران شما به طور تصادفی  ali.photography.com تایپ کنند، آن‌ها بایک صفحه خطا در photography.comمواجه خواهند شد. برای جلوگیری از این اشتباه با چسباندن با.com،این اشتباه را به حداقل برسانید.

از کلمات کلیدی مهم برای طراحی سایت مدرسه استفاده کنید

کلمات کلیدی در یک دامنه نقش بسیار پر اهمیتی بازی می‌کنند. با بهره بردن از کلمات کلیدی در نام دامنه شما، به موتورهای جستجو اعلام کنید که وب سایت شما موضوعش چه چیزی است. همراه با محتوای با کیفیت و تجربه مخاطبی خوب، کلمات کلیدی در دامنه طراحی سایت مدرسه شما می‌تواند به شما در بهتر شدن رتبه شما در گوگل کمک نماید.

بسیار دشوار است که دامنه مناسبی با کلمات کلیدی مورد نظر شما پیدا شود که پیشتر گرفته نشده است. شما باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با کلمات دیگر ترکیب نمائید تا ترکیب  مناسب تری به دست آورید.

البته در نظر داشته باشید که بهره بردن بیش از حد از کلمات کلیدی باعث می شود که اسم دامنه شما در نتایج گوگل به شکل اسپم تلقی کردد و در این زمینه نباید زیاده روی انجام شود.

برای طراحی سایت مدرسه از عبارات کوتاه استفاده کنید.

در حالی که کلمات کلیدی طراحی سایت مدرسه مهم هستند، نباید طول دامنه از حد معقولی بیشتر شود. بهتر است که یک اسم دامنه کوتاه و به یاد ماندنی داشته باشید.

یک راه مناسب این است که نام دامنه خود را زیر 10 کاراکتر نگه دارید. دامنه‌های طولانی‌تر برای کاربران شما سخت‌تر خواهند بود.

دامنه طراحی سایت مدرسه چیست؟

نام دامنه یا دامین (Domain) اسمی است که وب سایت شما در اینترنت با آن شناخته می گردد.

اسم دامنه ها معمولا از دو بخش اصلی نام و پسوند تشکیل شده اند. بخش نام را شما بصورت دلخواه ( و با شرط اینکه کسی پیش از شما آنرا برای خودش ثبت نکرده باشد) انتخاب می کنید و قسمت پسوند بر طبق قوانین و روشهای بین المللی مشخص میشود.

پسوندهای متعددی در دنیا وجود دارند که هرکدام برای هدف مخصوصی به وجود امده اندبه طور مثال .com برای امور تجاری .tv برای شبکه های تلویزیونی .ir برای سایتهای ایرانی شما میتوانید هرکدام از پسوندهای موجود را برای دامنه خود انتخاب نمائید. هر قسمت از دامنه با (.) از هم جدا خواهد شد.

دامنه طراحی سایت مدرسه بر اساس پسوند به دو دسته اصلی تقسیم می گردد:

۱- دامنه های طراحی سایت مدرسه عمومی:

اين پسوند ها براي ثبت و بهره برداری عموم و هر نوع مخاطبی مجاز (قانوني) قابل استفاده مي باشند. ثبت اين دامنه ها از طريق مجموعه هايي با عنوان Registrar كه به وسیله ICANN معتبر اعلام شده اند يا نمايندگي هاي مجاز آنها امكان پذير خواهد بود.

هر چند دامنه هاي مربوط هر يك از اختصارهايي براي منظور مخصوصی ایجاد گرديده اند ارگانها و مراكز غير انتفاعي ، .net شبكه و خدمات اينترنتي ، .com بنگاهها و مراكز اقتصادي، ولي در واقع محدوديتي براي استفاده از اين پسوندها درکار نیست.

۲- دامنه های طراحی سایت مدرسه اقلیمی یا کشوری:

مضاف بر پسوند ها عمومي، كشورهاي متفاوت نيز مي توانند اقدام به درخواست پسوند با كد کوتاه شده كشور خود (دو حرفي) را به نمايند.برای نمونه این گونه پسوند در ایران بشکل .ir می باشد در انتخاب نام دامنه خود به موارد زیر توجه ویژه کنید:

این یک سرویس گسترده می باشد و امکان اصلاح نام دامنه ثبت شده وجود نخواهد داشت پس در انتخاب اولیه نام آن دقت لازم را داشته باشید.

حداقل زمان ثبت یک دامنه 1 سال خواهد بود و در صورت عدم تمدید پس از 1 سال آن دامنه از مالکیت شما خارج گردیده و دیگران میتوانند آنرا برای خود به ثبت کنند.

بهره بردن از نامهای عجیب در قوانین جهانی (مانند نام گروهای خرابکاری اینترنتی) امکان دارد باعث مسدود شدن نام دامنه شما به وسیله موسسه انحصاری ثبت دامنه (ICANN) شود در نتیجه در انتخاب نام دامنه خود دقت زیادی را به عمل آورید.

شباهت نامی دامنه شما با نام کمپانی های بزرگ امکان دارد دردسرهایی از جمله مسدود شدن نام دامنه را برای شما به دنبال داشته باشد در نتیجه پیش از ثبت دامنه تحقیق لازم در رابطه با نام آنرا داشته باشید.

مزیت های IR برای طراحی سایت مدرسه :

اگر از دامنه ملی بهره ببریم ٬ وب سایت ما در آن کشور رتبه مناسب تری کسب می کند مثلا اگر دامنه ما ali.ir باشه گوگل درک می کند که کشور مد نظر ما ایرانه و این به رتبه گیری سایت ما در ایران کمک شایانی خواهد نمود.

اگر می خواهید تبلیغات شبکه ای داشته باشید باز هم پسوند ir برای شما یک مزیت محسوب می شودچون که صدا و سیما شما را به استفاده از ir اجبار خواهد نمود.

در رتبه بعدی پسوند ir یک کلمه اندک تر از پسوند com می باشد و این دو کلمه در بالای صفحه کلید و حدوداً نزدیک به هم هستن که این باعث تایپ ساده و سریع تر می شود.

در پایان هم باید بگوییم که هم هزینه ثبت و تمدید دامنه های ir کمتر از  com است.

بیشتر بخوانید : طراحی بنر

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran