امتیازدهی به : post

طراحی سایت کتابخانه توسط سئو تهران

طراحی سایت کتابخانه چه کاربردهایی برای افراد دارد؟ طراحی سایت کتابخانه چه مزایایی برای مدیر سایت و بازدیدکنندگان آن به همراه دارد ؟

یک سایت کتابخانه ای موفق و عالی باید دارای چه ویژگی ها و امکاناتی باشد ؟

چه نکته ای باعث می شود تا بازدید کنندگان یک سایت افزایش پیدا کنند ؟

ما در این مقاله با شما خواهیم بود تا به تمامی این سوال ها پاسخ دهیم و از مزایای طراحی سایت کتابخانه برای شما سخن بگوییم پس برای دانستن تمامی این پاسخ ها  تا انتهای این مقاله با همراه ما باشید .

در حال حاضر دیگر رفتن حضوری به کتابخانه ها جهت عضویت، یا جستجو در میان کتاب ها، تمدید کتاب های امانتی و … شاید به نظر خنده دار بیاید چون با طراحی سایت کتابخانه بسیاری از امورات به شکل آنلاین و بدون عدم مراجعه حضوری امکان پذیر می باشد که تعدادی از این ها عبارت اند از :

ثبت نام آنلاین، تمدید خودکار عضویت، معرفی کردت کتاب های جدید و قدیمی، اطلاع پیدا کردن از موجود بودن کتاب دلخواه در کتابخانه، معرفی و قابلیت مشاهده و استفاده از کتاب های خطی، پایان نامه ها و مقالات و …

به همین علت افرادی که با کتاب سر و کار دارند و یا علاقه مند به خواندن کتاب و مطالعه هستند مانند دانشجویان، اساتید و پژوهشگران و در کل طیف های وسیع و مختلفی از مردم قادر به این می باشند که از طریق سایت کتابخانه کارهای خود را به صورت اینترنتی  انجام دهند و اضافه بر رهایی از شلوغی و ازدحام کتابخانه ها در وقت و هزینه خود هم صرفه جویی می کنند .

پیش از هر چیز دقت به این موضوع بسیار قابل اهمیت و خیلی مهم می باشد که طراحی سایت کتابخانه مثل تمام حرفه ها ،فن ها و مشاغل دیگر در عصر مدرن و در دنیای امروز نیاز به تخصص های خیلی حرفه ای و مهارت های بالایی دارد.

فکر کنم اگر اول ویژگی های مهم  طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت کتابخانه را بدانید با دید بهتر و دقیق تری طراحی سایت کتابخانه ی خود را انجام خواهید داد و قطعا در آن موفق تر خواهید بود .

مزایای طراحی سایت کتابخانه

مزایای طراحی سایت کتابخانه چه چیزی هایی می باشد و چه فوایدی به دنبال خود دارد ؟

طراحی و ساخت سایت کتابخانه فواید و مزایای بسیار زیادی همراه خود دارد ، از جمله مهموترین آنها عبارت اند از:

 ۱ – صرفه جویی در وقت و هزینه برای حضور در کتابخانه ها

با طراحی سایت کتابخانه این امکان وجود دارد تا اعضای کتابخانه به جای رفت و آمد کردن مسافتی بین منزل تا کتابخانه، کار های لازم را به شکل  آنلاین انجام بدهند و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند.

۲ – وجود نداشتن محدودیت زمانی

کتابخانه ها معمولا دارای ساعات کاری معینی هستند ولی با طراحی سایت کتابخانه که به صورت شبانه روزی و در همه ی ساعات فعالیت دارد، افراد با آرامش و با داشتن فرصت و زمان بسیار زیادی می توانند به جستجو در میان کتاب ها و پایانامه ها، تمدید آنلاین کتاب، و موارد دیگر بپردازند

۳ – افزایش و گسترش پیدا کردن  فرهنگ کتابخانی و رواج آن در مردم

طراحی سایت کتابخانه باعث می شود که سطح فرهنگی کتابخوانی بالا رود، چرا که امروزه با دسترس بودن اینترنت برای اقشار مختلف مردم . آن ها می توانند از سایت کتابخانه ها بازدید کنند و با کتاب های مختلف و متنوعی آشنا شوند و حتی قادر باشند تا خلاصه ای از کتاب ها را مطالعه کنند که این امر در علاقمندسازی افراد به کتاب و مطالعه کردن نقش به سزایی دارد .

د – افزایش چشمگیر اعضای کتابخانه

مزیت بسیار مهمی که برای خود کتابخانه ها وجود دارد این می باشد کتابخانه ها با داشتن سایت مخصوص به خود می توانند اعضای بسیار بیشتری را به خود جذب کنند .

امکانات طراحی سایت کتابخانه

یک سایت کتابخانه دارای سرویس ها و آپشن های متعددی می باشد که در جهت سرعت بخشیدن به رفع  نیازهای بازدید کنندگان به کتابخانه درست شده است. امکانات اولیه سایت کتابخانه عبارت اند از :

 ۱ – طراحی سایت بخش معرفی کتابخانه

تاریخچه تاسیس شدن کتابخانه، تعداد سالن های مطالعه ی موجود در کتابخانه، امکانات کتابخانه، تعداد کتاب های موجود و زمینه های اختصاصی کتاب ها و مواردی از این قبیل در این صفحه باید شرح داده شود .

۲- طراحی کردن بخش تماس با ما

آدرس و تلفن های مرتبط با کتابخانه  و کروکی کتابخانه بر روی نقشه در این صفحه باید درج گردد.

۳- طراحی کردن بانک کتاب و طبقه بندی آن ها

طبقه بندی کردن کتاب ها بر اساس موضوعات آن ها مانند موضوعات : علمی، هنری، اجتماعی، رمان و داستان، مهندسی، سیاسی، اقتصادی و …  در معرفی هر عدد از کتاب ها عکس روی جلد کتاب و توضیحاتی مانند: موضوع و اسم کتاب و زیرعنوان؛اسم نویسنده، نام مترجم یا گردآورنده، مشخصات ناشر، تاریخ انتشار، نوبت چاپ، قطع کتاب، تعداد صفحات ذکر می گردد. و هم جنین می شود خلاصه ای از کتاب یا بخش مهمی از آن را در چند خط در این بخش قرار داد.

اگر می خاهید یک سایت کتابخانه ی عالی و جذاب داشته باشید ، حتما از طراحانی استفاده کنید که در این زمینه مهارت های لازم را دارند و می توانند سایت شما را با قرار دادن آپشن ها و ویژگی های متنوع در آن بسیار جذاب و پر بازدید کنند ، در طراحی سایت کتابخانه باید نکات خیلی مهمی را به کار گرفت تا شما به صورت اصولی دارای یک سایت استاندارد باشید .

اصولی بودن یک سایت و جذاب بودن صفحات آن باعث می شود تا سایت شما خیلی بیشتر دیده شود و بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب کند. بعد از طراحی سایت کتابخانه می توانید از مزایای بلند مدت آن استفاده کتید. البته قرار دادن محتوا بر اساس اصول سئو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ما امیدواریم تا در این مقاله در طراحی کردن یک سایت کتابخانه به صورت اصولی و مدیریت این نوع از سایت ها به شما کمک کرده باشیم و اطلاعات لازم و کامل را در اختیار شما قرار داده باشیم .

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran