امتیازدهی به : post

 طراحی وب تعاملی

طراحی وب تعاملی یکی از اتفاقات جدیدی است که بسیاری از طراحان سایت به آن توجه میکنند. در واقع امروزه بسیار اسم آن را می شنویم دلیل آن هم این است که بسیاری از افرادی که خواهان برقراری ارتباط با وب سایت های مختلف هستند.

به دلیل ایرادات متعددی که برخی از آنها دارند باعث ایجاد تجربه کاربری منفی در کاربران مختلف می‌شود. بنابراین بسیاری از طراحان سایت به این فکر افتادند که با طراحی وب تعاملی جلوی تجربه های منفی که ممکن است بسیاری از افراد برقراری ارتباط با وب سایت های مختلف در آنها ایجاد می شود را بگیرند.

تجربه کاربری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ممکن است با اولین برخورد با یک وب سایت اتفاق بیفتد زمانی که کاربر با هدف جستجوی یک عبارت وارد یک سایت خاص می شود. گویا وارد یک دنیای جدید شده است.

زیرا نمی داند که این وب سایت چگونه به ارائه اطلاعات مختلف پرداخته است گاهی اوقات به دلیل وجود مشکلاتی نظیر سرعت پایین وبسایت بسیاری از کاربران از ورود به این سایت ها دلزده می شوند و تمایل دارند که هر چه زودتر خارج شوند. اما متاسفانه مشکلات زیادی که در این وب سایت ها وجود دارد، باعث می شود که هیچگاه این سایت را برای دریافت اطلاعات مختلف یا خرید محصول انتخاب نکنند با بی‌توجهی به رابطه کاربری و تجربه‌ای که کاربران پس از ورود به سایت شما به دست می آورند باعث می شوید که مشتریان زیادی را از دست بدهید‌.

اما اگر به تجربه کاربری توجه ویژه‌ای داشته باشید مطمئن باشید که ظرف مدت کوتاهی می توانید تعداد مشتریان و بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید طراحی وب تعاملی از این‌رو به وجود آمد که بسیاری از طراحان سایت از مشکلاتی که در وب سایت های مختلف وجود داشت مطلع بودند.

و سعی می‌کردند که هر چه سریع تر آن ها را برطرف کنند طراحی تعاملی یک راه حل ویژه جهت برطرف کردن تمامی مشکلات یک سایت است. زمانی که یک فرد وارد یک وب سایت تعاملی می شود گویا دارد با یک فرد دیگر ارتباط برقرار می‌کند نه یک سیستم، زیرا از هر لحاظی نیازهای شما کاربران را برطرف می کند.

طراح وب تعاملی کیست؟

آیا میتواند برای شما به وجود بیاید که طراحی یک وب سایت تعاملی  دارای چه ویژگی هایی است. به عبارت دیگر اکثر افراد می خواهند بدانند که در یک وب سایت تعاملی چگونه می توانند نیازهای مختلف خود را برطرف کنند .

بدون اینکه دچار مشکلات متعددی شوند. فردی که فعالیت در یک وب سایت مل می‌پردازد یا به عبارت دیگر طراح وب سایت فعالی است سعی می‌کند با انجام یکسری از اقدامات نیازهای کاربران مختلف را به خوبی برطرف کنند.

برخورداری از دانش و تجربه در زمینه تجربه کاربری سعی می کند با بروز نگه داشتن میزان دانش و اطلاعات خود و همچنین آنالیز وب سایت های رقیب به راحتی به ارتقاء وب سایت شما بپردازد این شهر باید از هر لحاظ این میزان اطلاعات خود را به روز نگه دارد تا بتواند از طریق وب سایت به پیاده سازی تمامی اطلاعات خود را بپردازد. فردی که در زمینه طراحی به تعاملی فعالیت می کند به خوبی از تمامی نیازهای کاربران مطلع است و می تواند آنها را در قالب یک وب سایت برطرف کند.

یک طراح وب تعاملی به خوبیه تمامی افرادی را که با یک وب سایت ارتباط برقرار می‌کنند را می شناسد و سعی می کند که نیازهای آنها را به خوبی برطرف کند از لحاظ استراتژی جذب کاربر بهترین گزینه هستند به خاطر همین عکس در وبلاگ ها تمایل دارند که به استخدام طراحان وب تعاملی بپردازند .

زیرا این افراد با داشتن دانش و تجربه در زمینه UX و آگاهی کامل از تجربه کاربرانی که وارد یک وب سایت خاص می شوند می تواند به راحتی به ارتقاء جایگاه سایت شما و جذب کاربران متعدد بپردازد.

چرا تجربه کاربری اهمیت دارد؟

بسیاری از افراد این سوال را از ما می‌پرسند که چرا تجربه کاربری اهمیت دارد در پاسخ به این افراد باید بگوییم که تجربه کاربری یکی از مهمترین اتفاقاتی است که پس از ورود افراد به یک سایت اتفاق می‌افتد و می تواند تضمین کننده ورود بعدی و بازدید بعدی فردی باشد که برای اولین بار وارد یک سایت شده است در صورتی که یک کاربر تجربه کاربری مناسبی از ورود به یک سایت نداشته باشد احتمال اینکه مجددا وارد آن وب سایت شود بسیار پایین است.

به همین دلیل بسیاری از طراحان سایت سعی کردند که به طراحی وب تعاملی بپردازند همان طور که از اسم آن برمی‌آید تعامل به معنای برقراری ارتباط دو جانبه است‌. زمانی که کاربران مختلف وارد یک وبسایت می‌شوند به عبارتی دیگر در حال تعامل با آن سایت هستند.

اگر این ارتباط دو جانبه به درستی صورت نگیرد و کاربران نتوانند با سیستم و سایتی که وارد آن می شوند به درستی ارتباط برقرار کنند ممکن است با ایجاد تجربه کاربری منفی دیگر هیچ گاه آن سایت را برای دریافت خدمات مختلف انتخاب نکنند.

به همین دلیل طراحان سایت تصمیم گرفتند که با استخدام طراح وب تعاملی به طراحی سایت هایی بپردازند که باعث ایجاد تجربه‌ی کاربری مثبت در مخاطبان و همچنین ایجاد تمایل در تمامی آنها برای مراجعه مجدد به سایت می باشد.

دیگر مانند گذشته نیست که عدم رضایت کاربران از یک وبسایت راه حلی نداشته باشد زیرا به وجود آمدن یکسری از وبسایت های تعاملی افراد می توانند به راحتی وارد یک سایت شوند و با ثبت تجربه و رضایت خود باعث ارتقاء و بهبود وضعیت فعلی یک سایت شوند.

طراحی وب تعاملی هدف محور

طراحی وب تعاملی هدف محور به این معنا است که یک طراح سایت خوبی هدف ایجاد شده است بداند و بتواند اهداف سایت را در راستای هدف کلی پیش ببرد. شما به عنوان یک طراح سایت باید به این نکته توجه کنید که تجربه کاربری بسیار اهمیت دارد.

بنابراین اگر کاربری با قصد برطرف کردن نیاز خاصی وارد وب سایت شما که دارای موضوع خاصی است می‌شود. تمایل دارد که نیازهایش به طور کلی برطرف شود. اگر سایت شما در راستای هدف کلی نباشد مطمئن باشید که به هیچ عنوان نمی توانید کاربران مختلف را در سایت خود نگه دارید و میزان بازدیدکنندگان را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran