درباره طراحی پوستر

مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی پوستر، در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت کاملا حرفه ای توسط برترین گرافیست های ایران ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

طراحی پوستر چیست؟

طراحی پوستر نوعی اعلان خبری می باشد برای بیان کردن رویدادها در موضوعات متفاوت که به طور معمول برای نمایش بصورت عمودی طراحی خواهد شد و باید ابعادش به نوعی باشد که از فاصله ای نسبتا اندک هم دیده شود. هر چند امکان دارد به اندازه کارت پستال کوچک، و یا بیلبوردی در اتوبان، بزرگ باشد.

در هر صورت طراحی پوستر در هر اندازه و شکل وظیفه منتقل کردن اطلاعات را در کم ترین زمان ممکن دارد.طراحی پوستر با ایده پردازی گرافیست حرفه ای سئو تهران آغاز می شود و تا عکس ها ، فرم ها و رنگ و خط ها در آن ادامه خواهد یافت. نخستین طراحی پوستر ها برروی چوب طراحی می شدند و زمان شروع و ابداع طراحی پوستر به اواخر قرن نوزده میلادی در انگلستان بر می گردد و مسیر تحولات آن، در همان سالها در فرانسه در مکانی که ژول شره، بنیان گذار هنر طراحی پوستر در آن زندگی میکرد، ادامه پیدا نمود.

بعد از جنگ جهانی دوم هنر طراحی پوستر و اصولا هنر گرافیک رنگ و بوی مناسب تری نسبت به دوران های دیگر پیدا کرد. و اندک اندک بصورت چاپ بروی کاغذ و مقوا در سراسر دنیا گسترش یافت کلیه المان های استفاده شده در طراحی پوستر، می توانند در قالب یک تصویر استفاده گردند. تصاویر به کار رفته در طراحی پوستر ها به دو شکل می باشند : عکاسی صنعتی:که در این مدل تصویر خود کالا یا خدمات مفهوم عکس می باشد.

به این نوع عکس ها، تصاویر مستقیم می گویند.تصاویر تبلیغاتی:که در این مدل تصویر ها المان یا عکسی به طور غیر مستقیم مفهوم و هدف از پوستر را القا می کند. به این عکس ها، تصاویر غیر مستقیم می گویند.طراحی های گرافیکی از سه المان مختلف ثابت : رنگ و فونت و فرم تشکیل می گردند.

طراحی پوستر نیز از طرح گرافیکی دیگر مستثنی نخواهد بود . رنگ: بهتر است در بهره بردن از رنگ در طراحی پوستر ها، مفاهیم رنگ ها را هم در نظر بگیرید. از آنجا که پوسترها وسیله اصلی تبلیغات محیطی هستند، انتخاب رنگها می تواند در اثربخشی آن یا موفقیت اطلاع رسانی آن سهم بسیار مناسبی داشته باشد.

بهتر است بیش از سه رنگ پر اهمیت و اصلی، در طرح شما چشم نوازی ننماید. بدین مفهوم که پوستر شما بر پایه سه رنگ که درجه اهمیت آنها نیز با هم یکسان نمی باشد ، طراحی شود. از بین این سه رنگ، یک رنگ بار و سنگینی زیادتری داشته باشد.

رنگ دیگر در جایگاه دوم از جهت اهمیت باشد و رنگ پایانی در جایگاه سوم اهمیت حضور پیدا کند. بدین شکل حال و هوای اصلی تبلیغات یا اطلاع رسانی طراحی پوستر شما مشخص می شود. استفاده از رنگ های زیاد، به جز موارد منحصر به فردی، حس شلوغی و درهمی را انتقال می دهد و تاثیر گذاری کمتری خواهد داشت.

مناسب تر است بدانید رنگ های داغ به علت تاثیری که بروی سیستم عصبی بدن می گذارد (بالا رفتن هیجان و ضربان نبض) در طراحی پوستر های خوراکی بیشترین استفاده را دارند و رنگ های خنک به علت تاثیر متقابل آن با رنگ های داغ، احساس زیاد آرامش و اطمینان را به مشاهده کننده منتقل کرده و شاید برای نمونه در پوسترهای تبلیغاتی سازمان های مالی و یا بانک ها و …

کاربرد و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.در این زمینه نمی خواهیم به اثرگذاری رنگ ها و مفاهیم بصری منتقل شده از آنها رجوع نمائیم، فقط قصد داریم به اهمیت رنگ های استفاده شده در طراحی پوستر ها اشاره کنیم.

فرم ها:

فرم ها، همان نمایه ها و نمادهای بکار رفته در عکس های پوسترها می باشد که هرچه حرفه ای و تصویرسازی شده باشد در نظر، حضور بیشتری خواهند داشت و تاثیرگذارتر خواهد بود. فرم ها هم مثل رنگ ها دارای مفاهیم بصری مختلف هستند و در انتخاب کردن آنها در تبلیغات باید دقت بسیار زیادی کرد.

برای نمونه خطوط شکسته در صنایع سنگین استفاده زیادی می شود (مثلا صنایع خودروسازی) و خط های منحنی در صنایع و خدمات یا تولیدات ساده تر (برای نمونه صنایع غذایی یا تولیدات اسباب بازی ) اکثرا استفاده می گردد.

فونت ها:

فونت ها هم مثل دیگر المانهای پوستر با دقت فراوان انتخاب می شود و با هدف و مبحث پوستر باید متناسب استفاده گردند.

قطعا مشخص است در طراحی پوستر یک رخداد تاریخی، بهره بردن از فونت های مخصوص همان موقع جالب تر و مناسب تر می باشد، یا مناسب تر است در طراحی پوستر یک رخداد یا تولید محصول بچگانه، از فونتهای مخصوص بچه ها یا فانتزی استفاده شود. هرگز نوشته های طراحی پوستر را ساده انجام ندهید.

هرچقدر طراحی پوستر شما ساده تر باشد، نوشته های آن نباید عادی و شبیه کلمات کتاب یا مجله به نظر برسد. هر خلاقیتی که می توانید در زمینه فونتها و نوشته انجام دهید تا نوشته های پوستر شما شبیه کتاب داستان نشود!

استفاده از المانهای فونت و فرم و رنگ با آن روش که در موضوع موارد تشکیل دهنده طراحی پوستر به آن اشاره نمودیم، قانون و قاعده بدون روال و شرط برای طراحی پوستر نمی باشد و موقعیت و خلاقیت طراح پوستر است که فرم طرح، شکل طرح، رنگ و فونت و در نهایت عکس ها را کنار هم می چیند.

بهتر است پیش از هرچیز به طرح های ساختار شکنانه هم تصور کنید. بدلیل اینکه ساختارشکنی، در اکثر موارد، پویایی را نشان می دهد و در عقبه طراحی شما تفکری جدا از قوانین و قواعد تکراری و کلیشه ای موجود است.همیشه قشنگی، در شلوغی و عکس ها زیاد نمی باشد.

برخی اوقات قشنگی در سادگی خلاصه می شود و باید به سادگی زیادتر توجه کنید. زیرا مفاهیم قابل مشاهده در عکس های ساده تر، زودتر و سریعتر، بدون مشکل تر و مستقیم تر منتقل می شوند و دائما تاثیر گذاری در انتقال سریع مفهوم خواهد بود.

بیشتر بخوانید : سئو تهران

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran