قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر طراحی سال‌ها است که جای خود را در طراحی سایت باز کرده است و می توانیم بگوییم که به عنوان یکی از قوانین مهم و کاربردی کمک زیادی به جذب مخاطب می کند‌.

اگر شما در زمینه طراحی سایت به فعالیت می پردازید مطمئن بارها شده است که قبل از اینکه اقدام به کار کنید بارها فکر کرده‌اید که چگونه سایت مورد نظر را طراحی کنید که به بهترین شکل ممکن خروجی داشته باشد.

شاید از نظر خیلی ها یک سایت خوب سایتی است که بسیار پیشرفته و پیچیده باشد و هر چیزی که مخاطب خواهد را در دسترس قرار بدهد. اما در پاسخ باید بگوییم که یک سایت خوب سایتی است که بسیار مینیمال و ساده باشد و در عین حال تمامیه موارد کاربردی را در اختیار کاربران قرار بدهد این به این معنا نیست که شما تا جایی که می توانید سایت خود را شلوغ کنید بلکه باید تمام تلاش خود را بکنید که یک سایت ساده و در عین حال کاربردی در اختیار کاربران قرار بدهید.

 در چند سال اخیر، وب سایت هایی که بیش از اندازه صفحه خود را شلوغ می کنند و تبلیغات متعدد استفاده می کنند را جریمه می‌کند بنابراین شما باید سعی کنید که اصل سادگی را در طراحی سایت اجرا کنید.

بسیاری از کاربران به دنبال این هستند که نیاز خود را به اطلاعات یک وب سایت به راحتی برطرف کنند بنابراین شما به عنوان یک طراح سایت حرفه ای باید تمام تلاش خود را بکنید تا به طراحی یک وب سایت کامل اما ساده بپردازید.

عامل موفقیت وب سایت های بزرگ سادگی و شفافیت کامل است زمانی که کاربران مختلف وارد یک رضایت میشوند و تمایل دارند که بتوانند به راحتی از قسمتهای مختلف آن استفاده کنند بنابراین اگر سایت طراحی شده بیش از اندازه پیچیده باشد کاربران مختلف به جای اینکه از آن استفاده کنند سریعاً خارج خواهند شد.

بنابراین شما نتوانسته‌اید به طراحی یک سایت مناسب بپردازید. مهمترین ویژگی که باید برای یک وب سایت در نظر بگیرید و آن را رعایت کنید سادگی و شفافیت کامل است. مطمئن باشید که با طراحی یک سایت ساده می توانید کاربران زیادی را جذب کنید.

اما توجه داشته باشید که سادگی به معنای نداشتن کاربرد کافی نیست ، شما باید تمامی موارد مهمی را که باید برای یک وب سایت در نظر بگیرید را به دقت اجرا کنید تا کاربران بتوانند به راحتی از قسمت های مختلف آن استفاده کنند.

 ماجرای پاپ اپ از چه زمانی آغاز شد؟

همانطور که گفتیم سادگی و اختصار در یک سایت می تواند به عنوان یک امتیاز بزرگ برای آن در نظر گرفته شود. بنابراین اگر شما هم می خواهید از بازدیدکنندگان بالایی برخوردار شوید حتماً این قانون را رعایت کنید‌‌. قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت یکی از مهم ترین مواردی است که پس از به وجود آمدن قانون سادگی برای طراحی سایت مطرح شد. هدف کلی پنجره های پاپ آپ این بود که تمامی نیازهای کاربران را در قالب یک وب سایت به سادگی به اجرا درآورند.

جالب است بدانید که پس از گذشت مدت زمان کمی از ورود پاپ آپ به قوانین طراحی سایت، بسیاری از افراد از این کار سوء استفاده کردند و به صفحات وب سایت خود جنبه تبلیغاتی دادند. به گونه‌ای که به هر وب سایتی که وارد می شدیم پر بود از پنجره های تبلیغاتی، بعد از یک مدت در قوانین جدید گوگل اصولی مطرح شد که وب سایت ها ملزم به رعایت آن بودند. همانطور که قبلا هم بیان کردیم صفحاتی که پر از پنجره های تبلیغاتی بودند جریمه می شدند.

بنابراین تمامی وب سایت ها ملزم به رعایت این قوانین شدند. زیرا تبلیغات بیش از اندازه با کاهش رتبه سایت در صفحات اول گوگل روبرو می شد، اما چیزی که مورد توجه بود این  موضوع بود که پاپ آپ قوانین و قواعد مشخصی نداشت.

به عبارت دیگر کاربران نمی توانستتد ویژگی های خوب و بد پاپ اپ را تشخیص بدهند، در عین حال سوالاتی ذهن افراد را مسدود کرده بود که آیا پاپ می تواند راه حل مناسبی برای ارائه تخفیفات مختلف، و افزایش مشترکین یک خبرنامه باشد؟

در این مقاله قصد داریم که قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت را مورد بررسی قرار بدهیم بنابراین اگر قصد کسب اطلاعات لازم در این زمینه را دارید با ما همراه باشید.

بررسی انواع پاپ آپ و نحوه عملکرد آنها

خوب در وهله اول اجازه بدهید که به این موضوع بپردازیم که پاپ آپ های جدید از نظر ظاهری به چه صورت هستند و چه کاربرد هایی می توانند برای ما داشته باشند.

پاپ آپ modal: یکی از رایج ترین مدل های پاپ می باشد که کاربران به محض ورود به یک وب سایت ممکن است در قسمت پایینی و گوشه صفحه با آن روبه و بشوند.

پاپ آپ interstital: شاید یکی از پاپ آپ هایی که همه ما با آن روبه رو شده باشیم و خواهان برطرف کردن هرچه سریع تر آن بوده باشیم همین پاپ آپ باشد، زیرا به محض ورود به یک وب سایت تمامی صفحه را فرا می گیرد و به شما این امکان را نمی دهد که صفحه وب سایت را مشاهده کنید. و برای انجام اقدامات بعدی حتماً باید این پاپ آپ را ببندید‌.

پاپ آپ Notification bar: یکی از مهم ترین پاپ هایی که ممکن است همه ما با آن روبرو شده باشیم مدل نوتیفیکیشن بر می باشد که به محض ورود به یک وب سایت مانند یک نوار اطلاع رسانی در قسمت بالایی یا پایینی یک وب سایت قرار گرفته است.

شاید شما گمان کنید که به طور کلی گوگل با پاپ آپ ها مشکل دارد و تمایل ندارد و آنها را در یک وب سایت مشاهده کند اما نکته اصلی این جا است که شما باید به متن و محتوایی که در پاپ ارائه می دهید توجه کنید زیرا کاربری که وارد وب سایت شما می‌شوند وقت کافی برای زیر و رو کردن مطالب ارائه شده در این پاپ آپ را ندارد. بنابراین شما به عنوان یک طراح سایت حرفه ای باید به این نکته توجه کنید که پاپ آپ ها باید دارای محتوای روانشناختی مناسب و قابل توجه باشند.

به عبارتی دیگر زمانی که کاربر با آنها روبه رو می شود باید به قدری برای و جذاب باشد که وارد آن بشود به طور کلی پاپ آپ ها زمانی می‌توانند مورد نظر گوگل باشند که باعث مزاحمت کاربران شوند و اطلاعات مناسبی را ارائه ندهند بنابراین شما باید با ارائه محتوای مناسب پاپ آپ مورد نظر خود را ارائه دهید. قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت زمانی مطلوب است که شما به درستی آنها را رعایت کنید تا باعث سلب امتیاز شما از گوگل نشود.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran