امتیازدهی به : post

قیف بازاریابی یا Marketing Funnel چیست؟

قیف بازاریابی یا Marketing Funnel چیست؟ اگر شما هم از علاقه مندان حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید و می خواهید به ارتقاء سطح کیفی کسب و کار خود بپردازید؛ باید به شما بگوییم که قیف بازاریابی یک فرآیند کاملا تخصصی با هدف بهینه سازی فرآیند بازاریابی است که توسط متخصصین این حوزه جهت تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه تمامی افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ با مفاهیم مهم و اساسی آن آشنایی دارند و سعی می‌کنند که بهترین شکل ممکن آن‌ها را به کار بگیرند اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که آیا استفاده از تمامی اصول و موارد مرتبط با بازاریابی به یکدیگر شباهت دارند؟

و آیا زمانی که از بازاریابی صحبت می‌کنیم منظورمان یک روش مشخص است؟ مسلما اینگونه نیست شما به عنوان فردی که نیازمند جذب مشتری هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که نمی تواند یک روش مشخص و کلی برای جذب مشتری آن استفاده کرد.

بازاریابی تنها به جذب مشتری با روش میدانی یا صحبت کردن به روش تلفنی محدود نمی شود. بنابراین اگر برای کسب و کار خود  پیشرفت آن ارزش قائل هستید، باید از روش مشخص و متناسب با کسب و کار خود استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید که قیف بازاریابی یا Marketing Funnelچیست؟ باید به این نکته اشاره کنیم که این روش بازاریابی کد جدید ترین و کاربردی ترین روش های جذب مشتری محسوب می‌شود و اگر به دنبال تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل هستید می توانید از آن بهره ببرید.

به طور کلی مشتریان شما کسانی هستند که در بازار با محصولات و خدمات مشابه شما مواجه می‌شوند بنابراین برای تبدیل کردن آنها به مشتری ثابت باید سعی کنید به شیوه متفاوتی آنها را جذب کنید به گونه ای که با رقبا متفاوت باشد. و بتواند تاثیر فوق العاده بالایی در ذهن مشتری بگذارد.

توانایی شما در نفوذ به ذهن مشتری و تناسب محصول و خدمات با نیاز او می‌تواند روش موثری برای جذب و تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل شود. استفاده از روش بازاریابی قیفی به شما کمک می کند تا به صورت کارآمد و کاملا موثر و افرادی را که واقعا نیازمند دریافت خدمات شما هستند را جذب کنید.

تلاش برای به دست آوردن سطح مناسبی از فروش تنها با استفاده از یک روش بازاریابی موثر عملی خواهد شد بنابراین اگر روش مشخصی برای بازاریابی و جذب مشتری ندارید باید از همین حالا فاتحه پیشرفت و توسعه کسب و کار خود را بخوانید.

بهینه سازی بازاریابی با روش قیفی

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم و در پاسخ به سوالقیف بازاریابی یا Marketing Funnel چیست؟ به این موضوع پرداختیم که این روش بازاریابی به عنوان یکی از کاربردی ترین و موثرترین روش هایی که امروزه توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد فرایند تبدیل مشتریان بالقوه مشتریان واقعی است.

در واقع ما می توانیم این فرایند را مانند دهانه یک شیفت در نظر بگیریم که مشتریان برای ورود به سختی جذب می شوند اما وظیفه شما در قبال قانع کردن آنها این است که دهانه قیف را مانند یک استوانه بزرگتر کنید و باعث شوید که مشتریان شما به مشتریان ثابت و وفادار تبدیل شوند.

در بازاریابی به شیوه قیفی تمرکز تمامی اعضای سازمان بر فرایند بهینه سازی کسب و کار و بهبود روش های جذب مشتری است. در واقع تمامی افراد تلاش می کنند که مشتریان خود را قانع کنند تا به خرید محصول یا دریافت خدمات مورد نظر بپردازند.

نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که برای بهینه‌سازی روش های مختلف بازاریابی با استفاده از این روش جدید باید بتوانید به پرورش بازاریابان بپردازید که از دانش روز دیجیتال مارکتینگ آگاه هستند و می‌توانند به درستی آن را برای برطرف کردن موانع به کار ببرند‌.

فرایند جذب مشتری در بازاریابی قیفی چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید فرایند جذب مشتری در بازاریابی چیست باید به این نکته اشاره کنیم که بازاریابی قیفی از این رو به وجود آمد که نحوه جذب مشتریان را مانند یک قیف در نظر می‌گرفت که افراد زیادی در بالای آن قرار دارند که با روش های مختلفی با محصولات و خدمات شما آشنا شده اند.

قیف بازاریابی یا Marketing Funnel چیست؟

پس از آن تعداد مشخصی از این مشتریان برای اینکه محصولات یا خدمات شما را دریافت کنند نیازمند کسب اطلاعات مشخص هستند. از این تعداد هم ممکن است برخی از آن ها از خرید یا دریافت خدمات منصرف شوند.

بنابراین وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب این است که به تشویق و ایجاد انگیزه در مشتریان خود بپردازید تا از مشتری بالقوه به بالفعل تبدیل شوند. این شرایط ممکن است زمان بر باشد، اما برای یک بازاریاب حرفه ای و متخصص چه چیزی طول میکشد تا بتواند به جذب مشتریان بپردازد.

مراحل قیف بازاریابی چیست؟

مراحل قیف بازاریابی یا Marketing Funnel چیست؟ همانطور که گفتیم قیف بازاریابی فرایند مداوم است که به شما کمک می کند تا مشتریان واقعی خود را بشناسید. در این مسیر مراحل می شود تا مشتریان شما به مشتریان واقعی تبدیل شوند. در ادامه به آنها می پردازیم.

  • بالای قیف: درک و آگاهی

اولین و مهمترین مرحله در قیف بازاریابی ایجاد درک و آگاهی در مشتریان است. در اینجا وظیفه شما تنها ایجاد دانش و اطلاعات مشخص و پاسخ به نیازهای مشتریان است. توجه داشته باشید که از همان ابتدا نیازی به فروش محصول و ارائه خدمات مشتری ندارید حتی اگر این را هم بخواهیم در این مرحله شدنی نیست .

زیرا تا زمانی که مشتری به درک و آگاهی از موضوعی که در زمینه ایجاد شده است نرسد نمی تواند برای خرید یا دریافت خدمات قانع شود. برای مثال اگر کار شما در زمینه پوست و زیبایی است باید تمام تلاش خود را بکنید تا نیاز مجری به دریافت پاسخ های مشخص را برطرف کنید یعنی با ایجاد آگاهی و تولید محتوای هدفمند پاسخ بسیاری از سوالات آنها را بدهید در این مرحله میتوانید به ایجاد دانش و آگاهی در آنها بپردازید.

  • وسط قیف: تحلیل و ارزیابی

مشتریانی که از قسمت بالایی قیف گذر می کنند و وارد قسمت میانی می‌شوند معمولا کسانی هستند که در آنها ایجاد دانش و آگاهی به درستی صورت گرفته است. هم اکنون نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر راجع به راه حل نهایی هستند‌ بنابراین شما می توانید در این مرحله کم‌کم آنها را با محصولات خود آشنا کنید.

  • انتهای قیف: خرید

در قسمت انتهایی قیف مشتریانی که توانسته اید آنها را تا قسمت میانی بیاورید، تصمیم به خرید می گیرند. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن اطلاعات لازم راجع به محصولات و خدمات را در اختیار آنها قرار بدهید. مشتریان نیازمند اعتماد و صداقت از جانب شما هستند.

پس سعی کنید در این مرحله به بهترین شکل ممکن است اطلاعات محصول را در اختیار آنها قرار بدهید. امیدواریم که توانسته باشیم پاسخ سوال قیف بازاریابی یا Marketing Funnel چیست؟ را به درستی بدهیم.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran