امتیازدهی به : post

معماری سایت یا Website Architecture چیست؟

معماری سایت Website Architecture چیست؟ معماری سایت ساختار و شکل ظاهری آن است که کاربران مشاهده می کنند. اگر بخواهیم یک مثال از معماری سایت بزنیم.

می توانیم آن را با ظاهر و اسکلت بندی یک ساختمان مقایسه کنیم. در دنیای مجازی وب سایت دارای اجزای مختلفی است که ویژگی های ظاهری و آنچه کاربران  مشاهده می کنند ساختار بیرونی یا معماری سایت نام دارد.

بررسی مفهوم معماری سایت

تصور کنید که یک ساختمان بزرگ در نزدیکی خانه شما درحال ساخت است هر روز که به ساختمان نگاه می کنید چیزی به آن افزوده شده است. این ساخت و ساز تا زمانی پیش می رود که به طور کامل تمامی قسمت های ظاهری و بیرونی ساختمان به معنای یک یک آپارتمان یا خانه باشد.

با کنار هم قرار گرفتن اجزای مختلف این ساختار که هم اکنون در حال مشاهده آن هستید به وجود آمده است اما گاهی اوقات یک یک سازه که در حال اجرا است به قدری پیچیده و درهم برهم است که نمی توان متوجه شد که این ساختمان از چه نوع معماری پیروی کرده است زیرا هیچ گونه نظمی در ساختار آن دیده نمی شود.

برای پاسخ به سوال معماری سایت یا Website Architecture چیست؟ نیز باید به همین موضوع اشاره کنیم گاهی اوقات کاربرانی که وارد یک وب سایت می شوند پس از مشاهده تمامی ویژگی ها و ساختاری که در سایت وجود دارد وارد قسمتی می شوند که بررسی آن را دارند.

برای مثال اگر شما در یک سایت فروش پوشاک هستید کاربرانی که وارد آن می شوند ممکن است برای بررسی محصولات مختلف وارد دسته‌بندی‌ها شوند اما اگر از لحاظ معماری و ساختار سایت از نظم مناسبی پیروی نکرده باشید ممکن است کاربران تازه وارد دچار سردرگمی شوند و نتوانند دسته بندی مورد نظر خود را پیدا کنند.

حتی دسترسی به منو برای بسیاری از آنها مشکل است بنابراین وظیفه شما به عنوان یک طراح سایت این است که ساختار مناسب و قابل استفاده را برای کاربران طراحی کنید به گونه ای که با مشاهده آن دچار سردرگمی نشوند و بتوانند به راحتی قسمت مورد نظر خود را پیدا کنند.

چرا معماری سایت یا Website Architecture اهمیت دارد؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که یک وبسایت همین که به ارائه اطلاعات مناسب و محصولات باکیفیت بپردازد می تواند مشتریان مورد نظر خود را جذب کند اما باید به شما بگوییم که قوانین طور دیگری چیده شده اند.

این طور نیست که شما بدون هیچ گونه نظم و برنامه ای یک وب سایت طراحی کنید و خواستار جذب مخاطبان زیادی باشید. برای رسیدن به سطح مناسبی از ترافیک سایت نیازمند بررسی دقیق و چیدمان مناسب ابزارهای مختلف در سایت خود هستید.

همانطور که می دانید یک وب سایت از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و دارای ساختار متناسب با موضوع است. بنابراین ویژگی های ظاهری آن می تواند تاثیر فوق‌العاده زیادی در رضایت کاربران داشته باشد حتی اگر شما از مفاهیم مناسب و محتواهای یونیک برای انتشار در سایت خود استفاده کرده باشید.

اما نظم مناسبی در چیدمان ویژگی های ظاهری یا معماری سایت شما وجود ندارد، نباید انتظار جذب مشتری و فروش بالا داشته باشید. همانطور که در زندگی معمولی تمامی انسان ها از بی نظمی بیزار هستند و نمی‌توانند تمرکز کنند در وبسایت شما هم به همین صورت است.

اگر ساختار آن متناسب با موضوع آن باشد و یک فرد متخصص به طراحی آن نپرداخته باشد معمولاً کاربرانی که وارد آن می شوند دچار ابهام می‌شوند زیرا نمی دانند که دقیقاً از کدام قسمت سایت می توانند برای برآوردن نیازهای خود استفاده کنند.

اگر بدانید معماری سایت یا چیز مطمئناً مانند یک مهندس می‌توانید به چیدمان قسمت های مختلف آن بر اساس اصول مشخص بپردازید، در غیر این صورت نباید انتظار زیادی از مشتریان داشته باشید.

موفقیت برند با معماری سایت

معماری سایت یا Website Architecture چیست؟ همانطور که در پاسخ به این سوال به این موضوع اشاره کردیم که ویژگی های ظاهری و ساختاری که سایت شما دارد همانند معماری یک ساختمان از بنابراین می توانیم مقایسه خوبی در این زمینه داشته باشیم. اما موضوع مهم تری که باید به آن بپردازیم سئو داخلی و موفقیت برند شما و تاثیری است که معماری سایت می تواند بر این ویژگی داشته باشد.

همان‌طور که می‌دانید موتورهای جستجوگر گوگل برای بررسی رتبه بندی وب سایت های مختلف به آنالیز و تحلیل قسمتهای مختلف آن ها می پردازند اینکه شما از لحاظ سئو داخلی چه مواردی را در سایت خود را رعایت کرده اید می تواند تاثیر بسزایی در رتبه بندی شما داشته باشد.

معماری سایت یا Website Architecture چیست؟

در صورتی که به رعایت موارد مختلف نپرداخته باشید معمولاً موتورهای جستجوی گوگل رتبه خوبی برای شما در نظر نمی‌گیرد بنابراین داشتن یک معماری کاملا اصولی و برخورداری از ساختار منظم در سایت می تواند پیش بینی کننده مناسبی برای موفقیت برند شما باشد.

علاوه بر این از آنجایی که رضایت کاربران تاثیر زیادی در موفقیت شما در گوگل دارد در صورت رعایت معماری مناسب و ساختار مشتریان مختلف با سلایق متعدد را به دست بیاورید.

مزایای معماری مناسب سایت

معماری سایت یا Website Architectureچیست؟ برخورداری از یک معماری مناسب در سایت و پیروی از اصول مشخص می تواند شما را در جایگاهی قرار دهد که مشتریان شما با رضایت بیشتری از وب‌سایتتان خارج شوند. برخورداری از ساختار مناسب و رعایت اصول سئو داخلی می‌تواند مشتریان را برای زمان بیشتری در سایت شما نگه دارد‌‌.

افزایش نرخ کلیک و کاهش نرخ پرش از مزایای مهم رعایت معماری اصولی وب سایت است. علاوه بر این یک سایت با داشتن ساختار مناسب به موتورهای جستجوگر گوگل این امکان را می دهد تا به راحتی در قسمتهای مختلف آن خزش کنند و به شناخت و درک بهتری از سایت شما بپردازند.

در صورتی که موتورهای جستجوگر گوگل نتوانند به شناسایی صفحات مختلف سایت شما بپردازند و آنها را ایندکس کنند، باید منتظر تأثیر منفی بر سئو داخلی و خارجی سایت خود باشید این امر می‌تواند شما را دچار دردسر بزرگی کند.

بنابرین اگر از همان ابتدا برای معماری سایت و طراحی ابزارهای مختلف آن وقت بگذارید و از افراد متخصص کمک بگیرید‌. به هیچ عنوان با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran