امتیازدهی به : post

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی یکی از مهمترین نشانه هایی است که امروزه به کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی ارائه می شود تا به واسطه آن بتوانند اعتماد مشتریان را جلب کنند. اعطای نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه می شود.

نماد اعتماد الکترونیکی یکی از مهمترین نمادهای تجاری است که امروزه به کسب و کارهای اینترنتی ارائه می‌شود تمامی افرادی که قصد فعالیت اینترنتی به صورت گسترده دارند باید به این موضوع توجه داشته باشند که یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهند دریافت نماد اعتماد الکترونیک است تا به واسطه آن اعتماد مشتریان را با سهولت بیشتری جلب کنند.

متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل بی توجهی به این موضوع در دام افراد سودجو می افتند. از این رو اولین و مهمترین توصیه ای که به شما می‌کنیم این است که برای بررسی میزان اعتبار یک کسب و کار اینترنتی حتماً نماد اعتماد الکترونیک آن ها را ارزیابی کنید‌‌‌.

اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی

امروزه با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و رونق گرفتن شبکه های اجتماعی بسیاری از افراد برای خرید های روزانه خود به چنین شبکه هایی روی آوردند.

به همین دلیل می توانیم بگوییم که میزان اهمیت شبکه‌های اجتماعی و فعالیت هدفمند در آنها به نسبت فعالیت حضوری امروزه از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا فرصت روز و ارتقاء شغلی در چنین فضایی بیشتر از فضای حضوری فراهم است.

از طرف دیگر همانطور که کسب درآمد از طریق کسب و کارهای آنلاین راحت تر و نیازمند سرمایه کمتر است به همان اندازه هم جلب اعتماد مشتریان مشکل است. در فروش حضوری این فرصت برای کاربران و مشتریان مختلف فراهم می شود تا بتوانند پس از بررسی دقیق محصول و ارزیابی میزان اعتبار آن اقدامات لازم جهت خرید را انجام دهند .

زیرا به صورت کاملاً ملموس تمام ویژگی های محصول را مشاهده می‌کنند اما در خرید اینترنتی این فرصت برای افراد فراهم نیست به همین دلیل کسب و کار ها و صاحبان آنها باید به این فکر باشند که اعتماد مشتریان خود را با استفاده از روش های مناسبی جلب کنند در این زمینه نماد اعتماد الکترونیک به کمک افراد آمده است تا بتوانند به واسطه آن اعتبار و صلاحیت خود را در اختیار مشتریان قرار بدهند.

مزایای نماد اعتماد الکترونیکی

با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی می توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید.

  • افزایش سطح فروش
  • افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه مشتریان واقعی
  • برندسازی

افزایش سطح فروش

توجه داشته باشید که با در اختیار داشتن نماد اعتماد الکترونیک می‌توانید میزان فروش اینترنتی خود را چندین برابر کنید بسیاری از کاربرانی که وارد صفحات شما می شوند و قصد خرید دارند بیشتر به دلیل نگرانی از مورد سوءاستفاده قرار گرفتن، از خرید مصرف می‌شوند.

اما با ارائه اطلاعات کامل راجع به میزان صلاحیت و اعتبار کسب و کار خود می توانید فروش خود را چندین برابر کنید.

  • افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه مشتریان واقعی

درک این موضوع شاید برای برخی از افراد مشکل باشد اما جالب است که بدانید تعداد مشتریانی که می‌توانند به مشتریان واقعی شما تبدیل شوند بیش از آن چیزی است که شما فکر می کنید.

اما یک نکته مهم در این زمینه وجود دارد و آن این است که شما نمی توانید از این موضوع آگاه شوید مگر اینکه به بررسی و ارزیابی ورودی و خروجی های سایت خود بپردازید.

علاوه بر این اگر پس از کسب نماد اعتماد الکترونیک بازهم به بررسی وضعیت سایت و خرید و فروش خود پرداخت کنید متوجه خواهید شد که تا چه میزان مشتریان بالقوه شما به مشتریان واقعی که قصد خرید دارند تبدیل شده اند.

  • برند سازی

از مهمترین مواردی که پس از ورود به دنیای مجازی و آغاز کسب و کار اینترنتی باید به آن توجه جدی داشته باشید و سرمایه‌گذاری خود را از همان ابتدا روی آن آغاز کنید. برندسازی و اعتبار بخشیدن به کسب و کار شما تنها  زمانی عملی خواهد شد که برای افزایش اعتبار سایت خود به دنبال دریافت نماد اعتماد الکترونیک باشید.

هدف نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم نماد اعتماد الکترونیک توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک با هدف ارائه صلاحیت و اعتبار به صاحبان کسب و کارها ارائه می شود.  این نماد پس از بررسی صلاحیت و اعتبار صاحب کسب و کار به عنوان اشخاص حقیقی به مدت دو سال صادر می شود.

نماد اعتماد الکترونیکی

انواع حالت های نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیک در حالت کلی به صورت پنج ستاره ارائه می شود. و به شرح زیر قابل تعریف است:

  • نماد تک ستاره: اولین سطح و حالت نماد اعتماد الکترونیک سطح یک ستاره است که پس از احراز هویت مکانی و صلاحیت اشخاص حقیقی ارائه می شود تا به واسطه آن فعالیت خود را در اینترنت آغاز کنند و درگاه پرداخت بانکی داشته باشند.
  • نماد دو و پنج ستاره: نماد دو و پنج ستاره پس از ارزیابی تخصصی صلاحیت و اعتبار کسب و کارهای اینترنتی به آنها ارائه می گردد. در واقع فرایند رتبه بندی وسیله ستاره ها توسط نماد اعتماد الکترونیک برای رده بندی و مشخص کردن جایگاه کسب و کارهای مختلف صورت می گیرد.

توجه به قوانین و آیین‌نامه‌های نماد اعتماد الکترونیکی

کسب آگاهی از حقوق شهروندان، با مطالعه قوانین و آیین‌نامه‌های نماد اعتماد الکترونیک می توانید حقوق خود را از فروشندگان مطالبه کنید.

نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی

نظارت و کسب و کارهای اینترنتی امروز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است دلیل آن هم این است که حضور افراد و کاربران برای خرید های اینترنتی به نسبت خرید حضوری افزایش یافته است .

به همان میزان تمامی کاربران نیازمند کسب اطمینان از افرادی هستند که قصد خرید اینترنتی از آنها را دارند. علاوه بر این نظارت و ارزیابی هدفمند فعالیت های اینترنتی می تواند به افراد کمک کند تا با اعتماد کامل خریدهای خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran