نماد ساماندهی
نماد ساماندهی نشانه انحصاری سازمان توسعه تجارت الکترونیک است و با هدف احراز هویت و صلاحیت کسب و کارهای اینترنتی ارائه می گردد. این نماد پس از بررسی درگاه و صلاحیت مالک سایت به مدت دو سال صادر می شود.
درباره ستاد ساماندهی
ستاد ساماندهی وابسته به وزارت ارشاد تحت نظارت شرکت توسعه و تجارت الکترونیکی به ارزیابی کلیه پایگاه های اینترنتی و کسب و کارهای مجازی میپردازند هویت و جذب صلاحیت از این سازمان و دریافت نشان و نماد ساماندهی به شما این امکان را میدهد تا بتوانید فعالیت خود را با هدف و اصول مشخص خود پیش ببرید.
بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان اگر مدیره یک سایت در این سامانه ثبت نام کرده باشد و نام او شده باشد در صورت درخواست حذف محتوای اعلام شده و اقدام زود هنگام از جانب او درگاه اینترنتی فیلتر نخواهد شد.
کلیه وبسایت ها و درگاه های اینترنتی که به ثبت اطلاعات خود در این سامانه می پردازند و صلاحیت آنها از نظر کارشناسان تایید می شود؛ به طور مرتب محتوای منتشر شده توسط آن ها در درگاه اینترنتی مورد ارزیابی قرار میگیرد تا اگر محتوای نامناسب و مجرمانه ای منتشر شده باشد اقدام به حذف آن نمایند.
نماد اعتماد الکترونیکی
نماد اعتماد الکترونیکی به صورت کاملا انحصاری توسط شرکت توسعه و تجارت و شماره ساماندهی به کسب و کارهای اینترنتی ارائه می شود کلیه افرادی که از این نشان یا نماد در وب سایت یا پایگاه اینترنتی خود استفاده می کنند از هر لحاظ مورد بررسی و ارزیابی دقیق مدیران و کارشناسان سامانه قرار میگیرند.
بنابراین کسب و کارهای اینترنتی ملزم به دریافت این نماد هستند تا به واسطه آن بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را با رعایت استانداردهای مشخص مربوط به کاربران و مشتریان اینترنت پیش ببرند.
چرا باید کسب و کار اینترنتی خود را در ستاد ساماندهی ثبت کنیم؟
دریافت نماد ساماندهی از شرکت توسعه و تجارت الکترونیکی یک پوئن مثبت برای کسب و کارهای اینترنتی به شمار می آید. کلیه افرادی که به تازگی مکان خود را در اینترنت آغاز کرده اند یا قصد فعالیت هدفمند دارند باید توجه داشته باشند که ادامه فعالیت آنها در اینترنت و دریافت بالاترین میزان مشتری ملزم به رعایت یک سری از استانداردهای مشخص است که به شما کمک میکند تا مسیر کسب و کار خود را به شکل کاملاً حرفه ای پیش ببرید.
از آن جایی که فروش غیر حضوری یا آنلاین با فروش حضوری کاملاً متفاوت است باید زمینه های برای کسب و کارهای مختلف فراهم شود تا بتوانند به بهترین شکل ممکن اطلاعات خود را در اختیار مشتریان قرار بدهند. در چند سال گذشته اعتماد کاربران اینترنتی به فروشگاه های غیر حضوری بسیار پایین بود!
یکی از مهمترین دلایل آن تنوع کسب و کارهای مختلف و نبود اطلاعات مشخص راجع به آن ها جهت خرید یا دریافت خدمات محصولات بود. از همین رو بسیاری از افراد که کار اینترنتی خود را آغاز کرده بودند از نبود مشتری و پایین بودن سطح فروش گلایهمند بودند. از طرف دیگر بسیاری از افراد سودجو با هدف کلاهبرداری به ساخت صفحات مجازی میپرداختند و به واسطه این صفحات نامعتبر افراد نا آگاه را فریب می دادند.
اعتماد سازی با نماد ساماندهی
با داشتن لوگو یا نماد ساماندهی می توانید به ایجاد اعتماد در مشتریان و فروش کاملا استاندارد بپردازید. حضرت نقطه مشخصی که در این زمینه وجود دارد این است که ثبت مشخصات در این سامانه الزامی است اما دریافت لوگو جز قوانین مشخص آن محسوب نمی شود.
از همین رو اگر کسب و کار شما نیازمند ایجاد اعتماد و به دست آوردن وفاداری مشتریان است بهتر است که این لوگو را در قسمت اطلاعات سایت درج کنید علاوه بر این کاربران و مشتریان این امکان را دارند تا استعلام اعتبار و صلاحیت پایگاه اینترنتی شما را در سامانه ساماندهی بررسی کنند.
لوگو یا نمادهای ساماندهی
لوگو یا نماد ساماندهی به صورت موقت و دائم به اشخاص حقیقی ارائه می شود افرادی که در سامانه مشخصات خود را به طور تغییر ثبت کنند و صلاحیت پایگاه اینترنتی آنها مورد بررسی قرار بگیرد می توانند نشان دائم شرکت توسعه تجارت الکترونیک را دریافت کنند. اما افرادی که تنها فرم تعهد شرکت را پر میکنند تنها میتوانند برای حدود ۳ ماه مجوز سامانه ساماندهی را دریافت کنند.
شرایط دریافت مجوز دائم سامانه ساماندهی
برای دریافت مجوز دائم سامانه ساماندهی تطابق کد ملی و اعتبار آن از ثبت احوال استعلام می شود. پس از آن برای بررسی دقیق حیطه فعالیت و مجاز بودن آن کارشناسان پشتیبانان ستاد به بررسی دقیق مطابقت حیطه فعالیت و موضوع درخواستی سامانه می پردازند. در غیر این صورت نماد ساماندهی به متقاضیان ارائه نمی گردد.
چه سایت هایی باید نماد ساماندهی داشته باشند؟
همانطور که اشاره کردیم نماد ساماندهی به عنوان یکی از نشانه های اعتبار کسب و کارهای اینترنتی به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند فعالیت خود را به شکل کاملا استاندارد و تحت نظارت سامانه ساماندهی و شرکت توسعه و تجارت الکترونیک پیش ببرند.
کلیه پایگاه های اینترنتی ایران فارغ از موضوع فعالیت نیازمند دریافت نماد ساماندهی هستند. کلیه وبسایتهای شخصی، تجاری، فرهنگی، دولتی و شرکتی باید پس از ساخت وب سایت و قبل از اشتراک محتوا، اطلاعات خود را در سامانه ثبت و به دریافت نشان اعتماد الکترونیک و نماد ساماندهی بپردازند.
در کدام سامانه ثبت نام کنیم؟
در صورتی که قبلا اطلاعات خود را در سامانه قدیمی ثبت کرده اید پس از ورود به سایت در صفحه اول دو قسمت سامانه جدید و قدیم وجود دارد. برای تکمیل اطلاعات و وارد شدن باید در سایت جدید اطلاعات خود را ثبت نمایید. افرادی هم که به تازگی قصد ثبت اطلاعات خود را دارند حتماً برای دریافت نماد ساماندهی وارد سایت جدید شوند و اطلاعات خود را به طور دقیق وارد نمایند.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری
با سئو تهران همراه باشید ….
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
02144030236
(دفتر)
09012805106
09218495036