امتیازدهی به : post

 هاست اشتراکی بهتر است یا سرور اختصاصی؟

هاست اشتراکی بهتر است یا سرور اختصاصی؟ اگر این سوال برای شما مطرح شده و به دنبال پاسخ مناسبی برای آن هستید تا کمتر با ما همراه باشید تا تیم تخصصی دیجیتال مارکتینگ سئو تهران به ارائه توضیجات لازم راجع به این موضوع بپردازد.

امروزه فاکتورهای مختلفی می‌تواند در بهبود فعالیت شما در اینترنت را رونق فروشگاه اینترنتی تاثیر گذار باشد باید تمام این نکات را در کنار یکدیگر قرار بدهید و با در نظر گرفتن اصول متعدد تاثیرات مثبت و منفی را در کنار با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید.

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سوالاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند می‌خواهند با در نظر گرفتن نکات مثبت بهترین و مناسب ترین نوع سرور را انتخاب کنند بررسی ویژگی های هاست اشتراکی و سرور اختصاصی است.

 هاست اشتراکی بهتر است یا سرور اختصاصی؟

توجه داشته باشید تا زمانی که به بررسی ویژگی‌های منحصر به فرد و متفاوت هاست و سرور اختصاصی نپردازید؛

به هیچ عنوان نمی توانید مناسب ترین بستر را برای فعالیت خود در اینترنت انتخاب کنید. کارشناسان ما با داشتن تجربه و مهارت بالا در زمینه ارائه هاست اشتراکی یا سرور اختصاصی به شما کمک می کند تا مناسب ترین بستر را برای فعالیت در فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

 دلیل اهمیت انتخاب هاست اشتراکی یا سرور اختصاصی

فرقی نمی‌کند که قصد چه فعالیتی را در اینترنت دارید و می خواهید که خود را کجا بفروش بدهید به هرحال بدون وجود یک بستر مناسب برای فعالیت به ایشان توانایی ارائه محصولاتی ویژگی های مختلف برند خود را به مخاطبان نخواهید داشت.

بنابراین به شما توصیه می کنیم که حتماً در خرید هاست اشتراکی یا سرور اختصاصی دقت کنید و اگر نمی‌دانید هاست اشتراکی بهتر است یا سرور اختصاصی؟ حتما از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه مهارت کافی دارند. این که به شما می‌گوییم حتماً باید به انتخاب دست بزنید برای فعالیت در اینترنت است.

بنابراین پیش از طراحی سایت حتماً با داشتن یک برنامه و پلن مشخص تعیین کنید که میخواهید چه فعالیتی در اینترنت داشته باشید و کدام یک از سرور ها بیشترین کمک را به شما می کنند.

سرور اختصاصی ویژگی های منحصر به فردی دارد که سرور اشتراکی فاقد آنها است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن تمامی این موارد حتما روند فعالیت خود را در اینترنت مشخص کنید.

تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی چیست؟

توجه داشته باشید که برای فعالیت در اینترنت نیازمند یک سرور یا خدمات دهنده هستید کلیه رایانه های کوچکی که تحت عنوان اینترنت به فعالیت می پردازند از رایانه بزرگ یا ابر رایانه تاثیر می پذیرند. سرور اختصاصی نسبت به هاست اشتراکی دارای یک سری از مزایا است که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مهمترین و اصلی ترین تفاوت هاست و سرور اختصاصی در کنترل و مدیریت منابع است‌. بنابراین این توانایی را خواهید داشت سرعت بیشتر، پهنای باند بزرگتر و ترافیک بیشتری در اختیار داشته باشید‌.

از آنجایی که در سرور اختصاصی مدیریت منابع بر عهده شما است. این امکان را دارید که به نصب نرم افزار های مورد نیاز خود بپردازید.

با در اختیار داشتن سرور اختصاصی امنیت بیشتری خواهید داشت‌. دلیل آن هم این است که نسبت به هاست اشتراکی با اطمینان بیشتری می توانید به نصب نرم‌افزار های متعدد بپردازید‌.

معایب سرور اختصاصی چیست؟

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم سرور اختصاصی دارای یک سری از مزایا است که هاست اشتراکی فاقد آن می باشد. بنابراین حتما در کنار نقاط قوت؛ نقاط ضعف آن را نیز بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. از مهم‌ترین و معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه سرور اختصاصی نسبت به هاست اشتراکی بسیار بیشتر است.

 هاست اشتراکی بهتر است یا سرور اختصاصی؟

برای مدیریت سرور اختصاصی باید دارای دانش و مهارت فنی باشید تا بتوانید مشکلات و خطا های مختلف را برطرف کنید. دیگر شرکتیه وجود ندارد که بتواند پشتیبانی سایت شما را بر عهده بگیرد.

در سیستم عامل اختصاصی نصب، راه اندازی و بک اپ گرفتن بر عهده خود شما است.

هاست چیست؟

هاست یک فضای میزبانی است که با در اختیار گذاشتن بستر مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا فعالیت اینترنتی خود را راحت تر انجام بدهید. یک حساب کاربری که به شما این امکان را می دهد تا به میزان محدودی از حافظه رم و پهنای باند استفاده کنید.

منظور از هاست همان سرور اشتراکی است. که فضای مورد نظر  را در اختیار چندین سایت قرار می دهد. با ایجاد فضای کاربری برای هر سایت به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا از امکانات آن استفاده کنند.

 مزایای هاست اشتراکی

اولین تفاوت هاست و سرور اختصاصی هزینه استفاده از آن ها است. هاست اشتراکی نسبت به سرور اختصاصی از هزینه های پایین تری برخوردار است زیرا بسیاری از خدمات را به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید اشتراکی بهتر است یا سرور اختصاصی؟ حتماً به این گزینه توجه جدی داشته باشید.

برخلاف سرور اختصاصی تمامی فعالیت های مربوط به بک آپ نصب نرم‌افزار و بسیاری از فعالیت‌های تخصصی دیگر بر عهده شرکت ارائه دهنده خدمات می باشد.

معایب هاست اشتراکی

نکته مهمی که در زمینه معایب هاست اشتراکی وجود دارد این است که کلیه خدمات به صورت مشترک در اختیار کاربران مختلف قرار گرفته است بنابراین هنگامی که به مشکل برمیخورید ممکن است کاربرانی که داروی هاست اشتراکی با شما هستند در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد یا ترافیک بیشتری نسبت به شما داشته باشند. بنابراین این عامل خود باعث ایجاد مشکل برای وب سایت شما می شود.

در صورتی که سرعت سایت برای شما اهمیت دارد بهتر است که استفاده از هاست اشتراکی را فراموش کنید. از آنجایی که سیاره کاربران نیز در در یک فضای مشترک فعالیت می پردازند ممکن است در این زمینه با مشکلات جدی مواجه شوید.

نداشتن کنترل بر روی هاست از دیگر معایب هاست اشتراکی می باشد. درست برخلاف سرور اختصاصی که منبع کنترل و بسیاری از موارد دیگر بر عهده شما است در سرور اشتراکی دیگر این توانایی را ندارید تا به نصب برنامه های مورد نظر خود بپردازید زیرا کلیه آنها با سایر کاربران مشترک است.

کلام آخر

هاست اشتراکی بهتر است یا سرور اختصاصی؟ بسیاری از افراد برای اینکه به طراحی سایت بپردازند حتما نیازمند پاسخ این سوال هستند بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که بر اساس نیاز خود به انتخاب سرور اختصاصی یا هاست اشتراکی بپردازید. هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب متعددی هستند. بنابراین تصمیم نهایی بر عهده شما است که کدام یک را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09367511706

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran