امتیازدهی به : post

چک لیست سئو

چک لیست سئو یکی از مهم ترین مواردی است که باعث ارتقاء جایگاه شما در گوگل و یا حفظ آن خواهد شد. در این مقاله قصد داریم که به بررسی چک لیست سئو تکنیکال، چک لیست سئو خارجی، چک لیست سئو محتوا بپردازیم.

یکی از مهم ترین مواردی است که باعث ارتقاء جایگاه شما در وب‌سایت می شود افراد مختلفی که دارای وب سایت یکسان و با موضوع مشترک هستند در بسیاری از موارد با یکدیگر رقیب می باشند بنابراین هر یک باید عصب های کاملا علمی استفاده کنند تا بتوانند بهترین جایگاه را در گوگل به دست بیاورند.

همانطور که میدانید تمامی افراد هنگامی که وارد سایت خاصی می شوند تمایل دارند که پس از مواجهه با اولین وب سایت سریعا وارد آن بشوند و از خدمات مختلف آن استفاده کنند. به نظر شما چه دلایلی باعث می‌شود که بسیاری از افراد وب سایت های قرار گرفته در صفحه اول گوگل را برای دریافت خدمات مختلف انتخاب کنند؟

در پاسخ باید بگوییم که چک لیست سئو باعث می شود که افراد بتوانند سایت خود را به گونه ای ساختاربندی کنند که از نظر موتورهای جستجوی گوگل در ردیف های اول قرار بگیرد. پس به شما توصیه می‌کنیم که اگر به تازگی به طراحی سایت برای کسب و کار خود یا هر مورد دیگری پرداخته اید سعی کنید که تمامی موارد مرتبط با سئو در سال ۲۰۲۲ را به صورت چک لیست رعایت کنید مطمئن باشید که در نظر گرفتن تمامی موارد می تواند به صورت کاملا اصولی باعث ارتقاء جایگاه سایت شما شود.

چک لیست چیست؟

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که چک لیست چیست و چه کمکی به ارتقاء جایگاه یک وب سایت می کند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تکلیف یک لیست کامل از موارد مهم و اساسی از نظر تو گوگل و موتورهای جستجوی آن است که در صورت رعایت تمامی موارد امکان ارتقاء جایگاه شما وجود دارد.

بنابراین قبل از اینکه به طراحی سایت پردازی و محتوای مورد نظر خود را در وبسایت قرار بدهید سعی کنید که یک کاغذ و یک مدار بردارید و تمامی موارد اساسی که باعث بهبود جایگاه سایت شما می شود را در قالب یک لیست فکر کنید پس از آن هر موردی را که رعایت کردید جلوی آنتیک بزنید تا متوجه شوید که تا چه اندازه توانسته اید به سئو سایت  خود کمک کنید.

همانطور که می دانید گوگل  به صورت سالانه مواردی را برای سئو در نظر می‌گیرد و تمامی وبسایت ها ملزم به رعایت آن هستند بنابراین شما باید دانش و اطلاعات خود را در زمینه ی او به روز رسانی کنید تا با کسب اطلاعات کامل و دقیق راجع به آن بتوانید به درستی به ارتقاء جایگاه سایت خود بپردازید و آن را در ردیف های اول گوگل قرار بدهید.

 بررسی انواع چک لیست

چک لیست سئو انواع مختلفی دارد، و به چند دسته کلی تقسیم می شود که در ادامه به معرفی تمامی دسته بندی ها می پردازیم.

چک لیست سئو تکنیکال

در این نوع چک لیست باید به دنبال مواردی باشیم که بر سئو داخلی سایت شما تاثیر می گذارد. به تازگی گوگل به سئو تکنیکال اهمیت زیادی می‌دهد و تمامی افرادی که به رعایت کردن آن می پردازند می توانند امتیاز خوبی از گوگل دریافت کنند. بنابراین اگر احساس می کنید که اطلاعات کامل راجع به سئو تکنیکال ندارید شما می خواهیم که تمامی مواردی را که در آنها اشاره میکنیم یادداشت کنید.

  • توجه به بهینه سازی ساختار سایت
  • توجه به بهینه سازی سایت txt
  • افزایش سرعت سایت،
  • بهینه سازی صفحه ۴۰۴
  • واکنش گرا بودن
  • استفاده از structured data

شما با رعایت تمامی این موارد و یادداشت آنها در چک لیست می‌توانید انتظار به دست آوردن جایگاه خوبی از لحاظ سئو در گوگل داشته باشید.

چک لیست سئو محتوا

از مهمترین مواردی که مدیران وب سایت و افرادی که به تولید محتوا برای سایت های مختلف می‌پردازند چک لیست سئو محتوا است. شما باید بتوانید با رعایت تمامی موارد به سئو محتوای خود کمک کنید. در ادامه شما را با برخی از مهمترین موارد مرتبط با سئو محتوا سایت آشنا می کنیم.

  • عنوان صفحه
  • متا تگ توضیحات
  • کلمات کلیدی
  • URL صفحه
  • سرعت بارگزاری
  • تگ های H
  • تجربه کاربری یا UX

تمامی موارد باید در چک لیست سئو محتوای سایت مورد بررسی دقیق قرار بگیرد زمانی که شما متوجه شوید که کلیه موارد ذکر شده رعایت شده اند باید انتظار دریافت امتیاز مناسبی از گوگل داشته باشید.

چک لیست سئو خارجی

مهمترین قسمت ماجرای که لیست سئو بخش چک لیست سئو خارجی است در موقع اینجا دیگر جای اشتباه ندارید و حتی مرتکب شدن یک اشتباه کوچک ممکن است برای شما بسیار گران تمام شود.

به عبارت دیگر تئور خارجی سایت می تواند برای شما هم مفید و هم مضر باشد. زمانی می تواند برای شما مفید و سودآور باشد که به درستی تمامی موارد را رعایت کنید. نکته مهم دیگر صبر و حوصله شما است. باید تلاش کنید که با صبوری به تمامی مواردی که مد نظر دارید دست پیدا کنید. بدون صبر و حوصله مطمئناً در دستیابی به اهداف مرتبط با سئو خارجی دچار مشکل می شوید.

موارد مرتبط با سئو خارجی

  • سایت های بوک مارک
  • سایت های پرسش و پاسخ
  • اشتراک گذاری pdf
  • اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها
  • فروم و انجمن ها

اهمیت شبکه های اجتماعی در چک لیست سئو خارجی

شبکه های اجتماعی از مهمترین مواردی است که می‌تواند در سئو خارجی سایت شما تاثیر گذار باشد. به عبارت دیگر زمانی که شما عضویت شبکه های اجتماعی مختلف در می آید به فعالیت حرفه‌ای در آنها می پردازید می توانید به صورت کاملا اصولی و حرفه‌ای به جذب جامعه هدف و کاربرانی که مدنظر شما هستند بپردازید. فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی و دریافت لینک برای سایت می تواند نقش به سزایی در سئو خارجی وب سایت شما داشته باشد.

عضویت در فروم و انجمن ها

دریافت لینک های خارجی با ارزش از طریق عضویت فروم و انجمن ها صورت می‌گیرد در واقع شما با عضویت در این گروه ها می توانید به دریافت لینک های خارجی برای سایت خود بپردازید و با این کار میزنه بازدید کنندگان و کاربران سایت خود را افزایش دهید به عبارت دیگر چک لیست سئو خارجی می تواند نقش موثری در بهبود جایگاه سایت شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید که تمام این موارد را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran