امتیازدهی به : post

تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟

تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟ هم اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید مطمئنا این سوال در ذهن شما ایجاد شده و می خواهید پاسخ مناسبی برای آن پیدا کنید. در این مطلب از سری مطالب دیجیتال مارکتینگ سئو تهران با ما باشید تا به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم.

تولد مفاهیم جدید در دنیای متفاوت

از زمانی که اینترنت و فضای مجازی گسترده چشمگیری پیدا کرده است بسیاری از ما به صورت روزانه با مطالب محتوا ها و پست هایی مواجه می شویم که هر کدام به نحوی ارائه شده اند تا ما را جذب کنند.

اینکه چقدر در این زمینه موفق عمل می‌کنند برای ما مهم نیست اما برای کسی که به تولید محتوا یا کپی رایتینگ پرداخته است اهمیت دارد! ما کاربران عادی تنها پس از مواجهه با مطالب و محتواهای مختلف کاری که می توانیم انجام بدهیم تایید یا عدم تایید آن ها است.

تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟

 گاهی اوقات از یک محتوا استقبال می کنیم تا جایی که بر اساس لینک ها آن را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم در مواقع ضروری از خدمات یا محصولاتشان استفاده کنیم.

  به نظر شما چه عواملی باعث می‌شود که برخی از افراد در فضای مجازی و بستر اینترنت به خوبی مشتریان مختلف را قانع کنند. فرایند اقناع سازی و پذیرش توسط مشتریان مهمترین بخش بازاریابی محتوا است، که بسیاری از کپی رایتر ها یا تولیدکنندگان محتوا به آن توجه می کنند.

درست همین جا است که این سوال برای افراد مطرح می‌شود: تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟ گاهی اوقات افراد گمان می‌کنند که هیچ تفاوتی میان آنها نیز تر دوی آنها نویسنده هستند و بر اساس خلاقیت ذهنی خود یک متن را ایجاد می‌کنند و در اختیار کاربران قرار می دهند اما اینگونه نیست تفاوت از زمین تا آسمان نه!

اما یک تفاوت مشخص میان این دو مفهوم وجود دارد. ما نمی خواهیم در این زمینه اغراق آمیز به مقایسه دو مفهوم تولید محتوا و کپی رایتینگ بپردازیم اما با توسل به نکات جزئی تفاوت ظریفی که میان این دو برقرار است را برای شما آشکار می کنیم. پس تا انتها با ما باشید.

کپی رایتینگ چیست و چه هدفی دارد؟

از زمانی که فضای مجازی حضور گسترده‌ای در زندگی کاربران و افراد مختلف پیدا کرد. مفاهیم متعددی به وجود آمدند که ممکن بود بسیاری از افراد آن را مبهم و غیر قابل فهم بدانند؛ اما در واقع تفاوت این آن ها در جزئیات کوچکی بود که بسیاری از افراد غیر متخصص از آن آگاه نبودند. مفهوم کپی رایتینگ به معنای ارائه یک محتوا با اهداف تبلیغاتی است.

 به عبارت دیگر زمانی که از کپی رایتینگ برای جذب مخاطب استفاده می‌کنید در ابتدا با یک پلن مشخص اهداف تبلیغاتی خود را در آن می‌گذرانید و مطالعه در زمینه فروش و پوشاک فعالیت می‌پردازید اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در کپی رایتینگ ارائه محتوا به مخاطبان وجود دارد گنجاندن اهداف تبلیغاتی در متن مقالات است.

به طور کلی افرادی که به استخدام کپی رایتر می پردازند میخواهند در این زمینه از کارشناسان متخصص کمک بگیرند تا اهداف تبلیغاتی خود را بدون جنبه اجبار به مخاطبان ارائه کنند. بنابراین جنبه اساسی و هسته اصلی کپی‌رایتینگ تبلیغات است. اما برای اینکه متوجه شوید تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟ حتما باید با محتوا نویسی نیز آشنا شوید. در ادامه به آن پرداخته ایم.

محتوا نویسی به چه معنا است؟

برای بررسی تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟ اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که با مفهوم کپی‌رایتینگ اهداف آن آشنا شده باشید قسمت قبل اشاره کردیم کپی‌رایتینگ عنوان یک اصل اساسی در بازاریابی و تبلیغات آنلاین به افراد کمک می‌کند تا در حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار راحت‌تر محصولات خود را به فروش برسانند.

اما تفاوت بارزی که محتوا نویسی با کپی رایتینگ دارد در  انتخاب هدف است. در محتوا نویسی خبری از اهداف تبلیغاتی مشخص نیست‌ بلکه بیشتر به دنبال جذب مخاطب و نگه داشتن آنها هستید.

برای مثال در شبکه های اجتماعی به وضوح مشاهده می‌کنیم که بسیاری از افراد تنها برای جذب مخاطب و نگه داشتن آنها در یک صفحه به صورت روزانه یک سری از محتوا ها را در قالب پست، استوری ایمیل یا سایر موارد با مخاطبین به اشتراک می گذارند.

شاید در انتها اهداف محتوا نویسی به اهداف کپی‌رایتینگ نزدیک شود اما تفاوت جزئی و ظریفی که در اینجا وجود دارد در هدف کلی یعنی جذب و نگه داشتن مشتریان است برای مثال اگر در زمینه محصولات پوستی و فعالیت می پردازید و می خواهید در شبکه اجتماعی اینستاگرام، مشتریان را جلب کنید.

تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟

باید سعی کنید که به صورت روزانه محتوای ویدیویی یا متنی در قالب تصاویر به مشتریان ارائه کنید. آن ها با کسب اطلاعات لازم این تصمیم را می گیرند که صفحه شما را دنبال کنند یا خیر! بنابراین می‌توانیم به صورت مشخص بگوییم گه هدف محتوا نویسی نگهداشتن کاربران در یک پلتفرم مشخص است.

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر شخصی است که فعالیت کپی‌رایتینگ را به صورت تخصصی و با اهداف تبلیغات آنلاین انجام می دهد. شخصی که در این زمینه فعالیت می کند باید با تمام ابعاد تبلیغات و بازاریابی دیجیتال آشنا باشد و بتواند موضوع درخواستی کارفرما را با در نظر گرفتن قوانین تبلیغات آنلاین طراحی و ارائه کند.

به همین دلیل بسیاری از افراد برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود به استخدام کپی رایتر می پردازند. بنابراین اگر شما هم در این زمینه به مشکل برخورده اید نیازمند افراد متخصص هستید می توانید با تیم ما تماس بگیرید.

محتوا نویس کیست؟

همانطور که در پاسخ به سوال تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟ به این موضوع اشاره کردیم که تفاوت آنها بسیار ظریف و جزئی می باشد بنابراین می توانیم بگوییم که محتوا نویسی از جایگاه بهتری نسبت به کپی رایتر برخوردار است.

وقتی که در زمینه محتوا نویسی و تولید محتوا به فعالیت می پردازد ممکن است برای برند شخصی خود کار کند و با هدف جذب مخاطب و شناساندن ویژگی های برند خود کار خود را در این زمینه آغاز کرده باشد این شخص باید بتواند به صورت روزانه و با یک برنامه مشخص برای حفظ کاربران به اشتراک گذاری محتوای مناسب با موضوع مرتبط با فعالیت خود بپردازد.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09367511706

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran