امتیازدهی به : post

درباره سئو رایگان

یکی از اصلی ترین پرسش هایی که امکان دارد برای شما پیش بیاید این است که آیا سئو رایگان وجود دارد؟ بله امکان پذیر است ! مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران در ازای هر 3 کلمه کلیدی که قرارداد بسته شود، یک کلمه کلیدی را به صورت رایگان برای شما سئو خواهد کرد ! یک آفر بینظیر.

همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو یا سئو رایگان سایت این می باشد که شما در نتایج یک موتور جستجوی مطرح مثل گوگل مناسب ترین امتیاز و برترین جایگاه را به دست بیاورید. اهمیت این مبحث از آنجا به وجود می آید که بیشتر مردم از موتورهای جستجو برایبه دست آوردن مطلب مورد نظر خودشان یا محصول مورد عقیده خود بهره می برند در نتیجه این، این مسئله اجباری است که سایت شما در صفحه ی نخست نتایج گوگل حضور پیدا کند.

شاید بتوانیم بیان کنیم که تقریبا همه اشخاصی که با وب آشنایی هر چند اندکی دارند، اقلکا برای یک بار هم که شده لغت SEO را شنیده اند.

سئو رایگان چیست؟

مفهوم لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، . SEO به مفهوم تولید کردن صفحات اینترنتی که برای موتورهای جستجو مورد توجه و گول زننده می باشند.
بهینه سازی برگه های اینترنتی این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی مطرح زیادترین امتیاز را به دست بیاورید. اهمیت این موضوع از انجا به وجود می آید که بیشتر اشخاص از موتورهای جستجو برای به دست آوردن اطلاعات مدنظر یا محصول مورد نظر خود بهره می برند.

برای نمونه در گوگل و یاهو، بیشتر مردم فقط به صفحه ی نخست نتایج جستجو می نگرند. در نتیجه برای داشتن ترافیک بیشتر از طرف موتورهای جستجو، این موضوع واجب است که سایت شما در صفحه ی نخست نتایج جستجو باشد.

دانش بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا همان سئو رایگان در مورد متد های فنی مثل عنوان صفحه ی تاثیرگذار، تگ ها و متا تگ های حرفه ای، کلمات کلیدی اصلی و عبارات کلیدی و توضیحات خوب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو علاقه ویژه دارند، مطالعه می نماید.
موتورهای جستجو مخصوصا گوگل پیج های وب را به وسیله نرم افزار کرولر (عنکبوت) می یابد و فهرست بندی می نماید. متاسفانه کلیه نرم افزارهای کرولر به یک شکل کار نمیکنند. به عنوان نمونه اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز مناسبی داشته باشد، امکان دارد در دیگر موتورها این به این شکل نباشد.


یکی از فعالیت هایی که متخصصان سئو رایگان موتورهای جستجو در پی آن هستند، پیگیری کلیه آپدیت های عملکرد درون موتورهای جستجو می باشد. در نتیجه آنها میتوانند صفحات وب را بر اساس این تغییرات بهینه سازی نمایند. به علاوه آنها همراه با به روز رسانی موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها خواهند کرد.
زمانی که شما یک طراح سایت حرفه ای برای طراحی سایت متعلق به خودتان انتخاب میکنید، شما باید از این طراح درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو بپرسید و باید از او درخواست نمائید بر اساس اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را آغاز نماید.

در صورتیکه این فعالیت طولانی تر از دیزان هایی که شما بیش از این داشته اید، نخواهد بود. این فعالیت بسیار آسان تر و معقول تر می باشد که شما در همان بار نخست که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو رایگان شود.

چرا سئو رایگان سایت پر اهمیت است؟

به چه علت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو رایگان مفید می باشد. موارد یادشده زیر بعضی از دلایل این موضوع هستند :

  • بهتر بودن در نتایج جستجو مراجعه کننده های متعددی را به دیدار از وب سایت شما هدایت میکند.
  • 95 در صد کلیه بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت را دارا می باشند.
  • 94 در صد از مخاطبین فضای وب از موتورهای جستجو بهره میبرند.
  • بر اساس آخرین اطلاعات محققین بیش از 350 میلیون سرچ در روز در کشور انگلیس صورت میپذیرد.

چه اشخاصی به سئو رایگان احتیاج دارند؟

هر وب سایتی که به طرف بیزنس و بازرگانی خودش را سوق میدهد، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو سئو رایگان کند.
مقصود آخر یک وب سایت به دست آوردن مخاطبین اینترنتی میباشد، و بررسی ها بیان کرده است که پهنای عظیمی از مخاطبین اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی دنبال می نمایند.
اگر مجموعه شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا آپدیت سازی وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه لازم داشته باشید که برای پیشرفت میبایست سئو رایگان را در الویت بگذارید.
به یاد داشته باشید که سئو رایگان شما را به مسابقه عظیم می برد و شما را در بازار معرفی خواهد نمود.

آمار های به دست آمده نشان میدهد که بیشتر از 88 % مخاطبین اینترنت دست کم از یک موتور جستجو  ، برای پیدا کردن اطلاعات مورد احتیاج خود استفاده می نمایند.

زمانی که یک مخاطب اینترنتی ، پیزی را مورد جستجو تایپ می کند ، فهرستی بلند بالا از سایتهای دارای آن عبارت ، برای وی به نمایش در میاید. موتورهای جستجو (Searchn Engines) معمولا تعداد زیادی و بلکه میلیونها نتیجه را باز میگردانند . اما به طور معمول 10 نتیجه در صفحه اول دیده می شوند.

آمارها نشانگر این میباشد که فقط 9% کاربران ، از صفحه های سوم به بعد نتایج را بررسی می نمایند. این مبحث اهمیت رسیدن به ده رتبه تخست یا همان (Top ten) را بیان می کند ، که هدف تعداد زیادی از وب مستر ها و مالکین سایتهای اینترنتی ، حضور در بین این ده گزینه می باشد. مخصوصا در مورد سایتهای تجاری ، این مبحث اهمیتی بسیار زیاد پبدا می کند.

حضور در رتبه های برتر نتایج جستجو ، مشتریان فراوانی را به وب سایت شما هدایت خواهد نمود. بر اساس آمارهای منتشر شده :

  • 96 در صدکاربران وب سایت ها ، از روش موتورهای جستجو وارد آن وب سایت گردیده اند.
  • 67 در صد تجارت های آنلاین ، به وسیله موتورهای جستجو شروع می شود.
  • 4.6 بیلیون وب سایت ، با همدیگر در حال رقابت سنگین بر سر پول می باشند ، اما حقیقت این است که کسری از یک درصد این سایت ها ، به صفحه نخست موتورهای جستجو راه پیدا میکنند.

بعضی از موتورهای جستجو مثل اپرا ، با دریافت مبلغی معین ، سایت شما را در صفحه اول نتایج خود جای می دهند. اما بعضی دیگر از آن ها خریدنى نیستند و شما امکان این را ندارید براى سایت خود رتبه اى را خریداری کنید .

اینجا رتبه ها را باید به دست آورید و به شکل پیوشته براى حفظ آنها تلاش نمائسد. اینها آن موتورهایی می باشند که مخاطب پسند هستند . موتورهای سرچ مطرح دنیا مثل گوگل و یاهو ، اینچنین اند.

خبر خوب این است که ، با تسلط به اصول و قواعد ارتباط مناسب با موتورهای جسجو ، مى توانید گفتاری مشترک با آنها یدا کنید.

اگر بتوانید این زبان مشترک را در مسیر مشخصی هدایت کنید ، آنگاه سایت شما خواهد توانست در بهترین جایگاه نتایج جستجو حضور پیدا کند. به این رتبه ها ، رتبه هاى عادى (طبیعى) یا  Organic موتور جستجوگر اطلاق می شود.

مجددا این پرسش مطرح مى شود که این گفتار مشترک را چگونه پیدا کنید؟؟ درحال حاضر سئو رایگان به عنوان ابزار اصلى بازاریابى الکترونیک و یک تخصص جدى مورد توجه قرار گرفته است. تخصصى ویژه که یک هنر بینظیر است: هنر به دست آوردن رتبه هاى بالا در گوگل و موتورهاى جستجوگر دیگر!

متخصص سئو رایگان کسى است که این هنر را به خوبى فراگرفته است. او گفتار مشترک براى ارتباط با موتور جستجوگر را واقف است. این متخصص مى داند که رفتار موتور جستجو در طی زمان به چه شکلی می باشد و امروز چه رفتارى را در سر دارد.

او به شکل مناسبی مى داند که موتور جستجو هر روز چه سازى را خواهد نواخت و باز هم اوست که این سازها را به خوبى از پیش با آنان آشنا شده است. او به طرز مناسبی مى داند که به چه نحوی راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما را هموار کند و سایت شما را برایش دوست داشتنى تر کند تا به این سایت علاقه مند شود !

یک متخصص سئو رایگان، به شکل بسیار خوبی خواهد توانست ، ساختار سایت را چگونه طراحی کند ، تا قابلیتها و محتواى آن را به به شکل مناسبی ارائه کند ، به گونه اى که سایت شما بتواند در بین سایتهاى دیگر حضور پیدا کند.

  • Keyword Suggestion– پیشنهاد دهنده ی لغات مد نظر کلیدی : به همان شکلی که بیان کردیم کلمات کلیدی در جذب موتورهای جستجو نقش بسیار زیادی دارند. شما این امکان را دارید با استفاده از Keyword Suggestionکلمات کلیدی بهتر و جذاب تری را انتخاب نمائید.
  • Google Rank Checker– بررسی کننده ی امتیاز سایت شما در گوگل : موتور جستجوی گوگل با بررسی هایی تخصصی و دقیق به وب سایت ها امتیاز میدهید ، هر اندازه که امتیاز سایت شما در گوگل بیشتر شود ، ارزش سایت تان به طرز چشم گیری صعود خواهد کرد. به طور معمول چک کردن این امتیاز ساده نمی باشد ، اما این وسیله در اکثر سایت های مرتبط با SEO Toolsکار شما را ساده نموده و می توانید ، به سادگی امتیاز خود را در گوگل بررسی نمائید.
  • Link Popularity– محبوبیت لینک نزد گوگل : محبوییت لینک های شما ، به شما بیان می کند که در موتورهای جستجوی متفاوت زمانی کلیدواژه ای مخصوص را جستجو می کنند ، چه اندازه نتیجه به وجود می آید و گهگاه از این ابزار ، برای مقایسه کردن فی ما بین چند وب سایت بهره می برد.
  • Search Engine Position– موقعیت سایت شما در موتورهای جستجو : این وسیله هم تعداد نتایج جستجوی سایت شما را در گوگل به نمایش در میاورد.

در مجموع Web Site Optimization Tools(ابزارهای بهینه سازی وب سایت) نوع های متفاوت و متنوعی دارند.

طراحی حرفه ای یک سایت علاوه بر اینکه خواهد توانست باعث جذب مخاطبین متعددی شود ، می تواند باعث بهتر شدن رتبه سایت در موتور جستجو گردد و تعداد بازدیدکننده از روش موتور جستجو را هم بیشتر کند. به این منظور پارامترهای پر اهمیت در طراحی یک سایت بینظیر ، که از دید موتورهای جستجو هم پر اهمیت میباشند را ارزیابی خواهیم نمود.

  1. سایز سایت : سایز یک وب سایت تاثیر بسیار زیادی در رتبه آن سایت در موتورهای جستجو خواهد گذاشت. موتورهای جستجو به دنبال مقاله های تاثیر گذار میباشند ، اگر شما در سایتتان تعداد اندکی صفحه وب دارید و رقیب مستقیم شما تعداد فرا تر از حد انتظاری دارد ، به احتمال بسیار قریب به یقین سایت شما رتبه اندک تری از سایت رقیب خواهد داشت.
  2. در تعداد زیادی از موارد امکانپذیر نمیباشد که شما صفحات متعددی را در مورد کسب و کار خودتان در سایت منتشر نمائید در این مورد شما میبایست به ارائه محتوای رایگان در سایتتان رجوع نمائید. با اضافه نمودن مقاله رایگان علاوه بر اینکه مورد علاقه موتورهای جستجو خواهد بود، باعث رضایتمندی مراجعه کنندگان شده و باعث بازگشت دوباره به سایت شما می شود .
  3. سایتهای مبتنی بر صفحات گرافیکی : سایت هایی که از قسمت های گرافیکی به اندازه زیاد بهره می برند علاوه بر اینکه زمان مورد احتیاج برای مشاهده شدن سایت را بیشتر خواهد کرد از نشر موتورهای جستجو هم دچار اختلال می شوند. موتورهای جستجو این توانایی را ندارند محتوای اصاویر را ایندکس نمایند. هرچند گوگل این امکان را قرار داده است اما این مورد در بیشتر موتورهای جستجو امکان پذیر نخواهد بود.

برگه وب پویا : اگر محتوای وب سایت شما از روی یک مخزن اطلاعات عظیم به وجود می آید، احتمالا مشاهده کرده اید که بخش هایی از سایت شما در موتورهای جستجو ثبت نگردیده اند و امکان جستجو ندارند. می بایست به نحوی موتورهای جستجو را قانع نمود که این صفحات را ثبت نمایند.

یک مسیر بهره بردن از لینک صفحات مورد نظر ( صفحات پویا) در برگه های ثابت می باشد. البته مجددا در این راه محتوای اطلاعات به احتمال فراوان امکان جستجو ندارند. اگر قصد دارید محتوای اطلاعات را هم قابل جستجو نمائید، راه حل به انتظار نشستن پروسه ای اطلاعاتی است که تغییر نخواهند کرد. این اطلاعات را در صفحات ثابت منتشر نمائید. نمونه این شکل برگه ها ، صفخات وبلاگ می باشند که اطلاعات مورد نظر در یک بانک اطلاعاتی است و در دوره های زمانی منحصر به فرد در سایت ثبت خواهند شد.

  1. استفاده مناسب از کد های HTML: برای نوشتن سایت خود از برنامه هائی مثل MSWord بهره نبرید. صفحات تولید شده در این اپلیکیشن بیشتر دارای اطلاعات مرتبط به بنگ و فونت و قالب صفحات هستند. در این وضعیت خزشگر موتور جستجو بجای اینکه به اطلاعات سایت شما دسترسی پیدا کند و آن را مورد بررسی قرار دهد.
  2. در درجه نخست اطلاعات نمایشی سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد و سپس آن اطلاعات اصلی را بررسی خواهد کرد. این خواهد توانست در روش به دست آوردن اطلاعات سایت برای ثبت شدن در موتور جستجو اختلال به وجود بیاورد. یک راه استفاده از اپلیکیشن هائی مثل Dream Weaver می باشد .
  3. این اپلیکیشن اطلاعات مرتبط به نوع نمایش اطلاعات را در یک فولدر CSSسیو کرده و در اول صفحه سایت شما آنرا مورد بهره برداری قرار خواهد داد. به این شکل در صورت لزوم و در هنگام نمایش این فایل مشاهده می شود و روبات موتور جستحو هیچ مورد منفی پیدا نمی کند. علاوه بر این استفاده از کد HTMLغلط در صفحه سایت این احتمال را به وجود خواهد آورد که باعث رخ دادن مشکل در روبات موتور جستجو گردد هرچند که در نمایش سایت شما به وسیله مرورگرهای متفاوت ایجاد اشکال نکند.
  4. انتخاب اسم دامنه مناسب با کسب و کار : یک قانون نانوشته در این زمینه موجود است که می گوید کاری کنید که در ذهن کاربران خود باقی بمانید. یکی از متد های عمل به این قانون نانوشته استفاده از اسم های مناسب برای نام سایت می باشد.
  5. اسم سایت شما می تواند نام بیزنس شما باشد یا نام فعالیتی باشد که شما در شرف انجام دادن آن هستید. به هیچ عنوان از اسامی طویل و جمله های برای ثبت نام سایت خود استفاده ننمائید. علاوه بر این اگر می قصد دارید به هر علت مشخصی اسم دامنه خود را تعویض کنید، برای اینکه رتبه پیشین سایت را از دست ندهید مورد نیاز است از سرویس Forwardingسایت پیشین بهره برده و نام پیشین را به آدرس جدید  Forward کنید.
  6. عدم استفاده از فریم های مختلف : تلاش کنید به هیچ عنوان از فریم در طراحی سایت خودتان استفاده ننمائید. حتی اگر مخاطب شما از شما این مورد را تقاضا کرد سعی کنید او را در این مورد توجیه کنید. تعدادی از جست و جوگرهای اینترنتی فریم را شناسایی نمی کنند و در نتیجه سایت شما توسط این مرورگرها مشاهده نمی شوند. سیو کردن آدرس سایتی که با فریم طراحی شده بسیار سخت می باشد ( بر خلاف قانون طلائی)

1.هر عنوان تولید شده در سایت دارای یک آدرس مشخص باشد

این موردی می باشد که به صورت کامل در سایتهای پیشین رعایت شده است. مقصود رعایت همان ساختار به اصطلاح وب یک است که در آن یک سایت از تعداد مشخصی برگه(داینامیک یا استاتیک) به وجود آمده است که این صفحات از طریق پیوند به یکدیگر مرتبط خواهند شد.

در جهان امروزی با گسترش استفاده از متد هایی موسوم به AJAX که در آنها فقط قسمتی از یک صفحه می تواند عوض شود شاهد هستیم که تعداد زیادی از این صفحات از دید موتورهای جستجو دور خواهند ماند. حقیقت این است که هنوز موتورهای جستجو آمادگی لازم برای فهرست نمودن این صفحات را نخواهند داشت.

از جهتی موتورهای جستجو برای ارجاع دادن مخاطبین به مطالب سایت شما احتیاج به آدرسی دارند تا مخاطب را به آن مطلب ارجاع دهد، این در حالی است که در تعداد زیادی از پیاده سازی های AJAXهیچ آدرس معینی برای مطالب در نظر گرفته نخواهد شد و مخاطب فقط تنها با کلیک بر روی بخش هایی از صفحه مطالب جدید را در صفحه ظاهر خواهد نمود.

پیشنهاد کارشناسان فنی مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران این است که قسمت های عمومی سایت خود را به هیچ عنوان در پشت AJAXپنهان نکنید. در وضعیتی که از این تکنیکها بهره می برید برای هر کلیک و لینکی در صفحه یک آدرس مجازی در نظر داشته باشید.

یک نمونه مناسب از شکل درست استفاده از این تکنیکها مجموعه سرویسها و برگه های گوگل است که با چک کردن آنها می توانید مشاهده کنید که در کجا و چگونه می توان به درستی از این تکنیکها استفاده کرد.

2.از نقش تاثیرگذار لینکهای ورودی و خروجی سایت چشم پوشی نکنید

از منظر موتورهای جستجو لینکها نقش بسیار پر اهمیت گزاری روی صفحات وب را دارند.

در دنیای وب، لینک ها نقش بسیار زیاد پر رنگی یک سایت را دارند، اگرچه ما لینک های رد شونده را برای خود مشاهده نمی کنیم  اما وقتی یک سایت به سایت دیگر لینک می دهد در حقیقت از دید موتورهای جستجو آن سایت را تایید نموده است. در وب، لینک از جهت سایتهایی که اعتبار فوق العاده زیادی در موتورهای جستجو دارند، اهمیت مناسب تری برای آنها دارد.

لینکها اصلی ترین و برخی اوقات تنها راه ارزش گزاری سایت ها و صفحات از جهت موتورهای جستجو می باشد که به همین علت لینکهای ورودی، لینک های خروجی و همین گونه که پیشتر ذکر کردیم لینکهای دو جهته در موردهای بعدی به شکل جداگانه بررسی خواهد شد.

3.لینکهای ورودی به سایت ها در سئو رایگان

همان شکل که در مورد پیشین هم اشاره نمودیم لینکها برخی اوقات فقط روش ارزش گزاری صفحات می باشند و برای موتورهای جستجو راه دیگری برای اینکه تشخیص دهند یک صفحه چه اندازه مهم است مجود نیست. جهان وب تنها ساختاری از صفحات ابرمتن(hypertext) می باشد که راه ارتباطی فی ما بین آنها تنها لینک ها می باشند.

از جهت مقابل لینکها خود به خود ساخته نمی شوند و زمانی دارندگان یک صفحه وب به صفحه یا سایتی دیگر لینک را رد و بدل می نمایند خود بیانگر  این مطلب است که به آن صفحه و یا سایت توجه ویژه نشان داده اند و از جهت رو می توان گفت که لینکها همان توجه اشخاص به صفحات متفاوت در وب می باشد و می تواند به عنوان یک ملاک بسیار تاثیرگذار هوشمند و نه ماشینی مورد توجه قرار گیرد.

لینکهای ورودی به سایت ما آن هایی می باشند که در سایتهای دیگر به سایت ما به وجود آمده اند که هر چه مقدار آنها بیشتر باشد رتبه سایت ما نزد موتورهای جستجو بهتر خواهد شد.

البته همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم هرچه اعتبار سایت لینک دهنده زیادتر شود، لینک او هم از اهمیت بیشتری خواهدت داشت.در وب هرچه رتبه سایتها بیشتر شود تعداد سایتهای موجود در آن رده هم کمتر خواهد شد.

4.لینکهای خروجی از وب سایت

همان گونه که بیان کردیم لینکهای ورودی به سایت باعث بیشتر شدن میزان اعتبار سایت در نزد موتورهای جستجو خواهد شد. اما نقش تاثیرگذار لینکهای خروجی از سایت ما چه اندازه است؟ آیا همان طور که لینکهای ورودی باعث بیشتر شدن اعتبار می شوند، لینکهای خروجی هم باعث کم شدن اعتبار سایت خواهند شد؟

در حقیقت اگر این سوال را از منظر منطقی چک نمائیم لینکهای خروجی نباید هیچ نقشی در از ذست رفتن اعتبار سایت داشته باشند به این دلیل که تنها بیانگر توجه به سایت لینک شده می باشند.

اما طراحان موتورهای جستجو کم کم به این نتیجه دست پیدا کرده اند که سایتها به طور معمول به سایتهای با رتبه پایین تر لینک نمی فروشند و از این مبحث اینطور نتیجه گیری به دست می آید که “اگر وب سایتی لینکهای خروجی اش به میزان قابل توجهی سایتهای با رتبه من تر باشد، پس خود این سایت هم احتمال دارد به این رتبه از سایتها تعلق پیدا کرده است”. این نتیجه گیری باعث نمایان شدن تاثیر فاکتور دیگری در فرمول ارزش گزاری سایتها خواهد شد که لینک دادن به سایتهای با رتبه کم تر، قدری تاثیر منفی در ارزش سایت خواهد داشت.

از جهت دیگر برخی با داشتن دانش لازم از نحوه ارزش گزاری برگه ها به وسیله موتورهای جستجو و تاثیر زیاد لینکهای ورودی شروع به لینک دادن بدون قانون مشخص و شرط به سایت های مورد حمایتشان نموده اند که طراحان موتورهای جستجو برای تقابل با این سو استفاده و همین گونه برقراری مساوات بین لینکهای وارد شده و خروجی اقدام به دخالت دادن فاکتور لینکهای خروجی نموده اند که همان گونه که بیان گردید فقط لینک دادن به سایتهای با رتبه کم تر، تاثیر بدی روی اعتبار سایت دارد.

توجه ویژه داشته باشید که روش محاسبه و تاثیرگذاری لینکهای واردشده و خروجی سخت تر از چیزی که بیان شده است و تاثیر این مولفه ها با توجه به ارتباط مناسب آن ها با فاکتورهای دیگر به شکل غیر ثابت تغییر می کند، اما به شکل مجموع می توان بیان کرد که میزان تاثیر غیر مثبت لینکهای خارج شده به سایتهای با رتبه کم تر تا میزان زیادی کمتر از تاثیر مثبت لینکهای ورودی به سایت خواهد بود.

5.لینک های دو جهته

بر اساس آنچه در لینکهای ورودی و در لینکهای خروجی به شما همراهان عزیز مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران بیان شد احتمال دارد بیان کنید لینک دو جهته همان لینکهای وارد شده و خروجی بین دو سایت می باشد.

اگرچه این تعبیر صحیح می باشد اما به نظر می رسد که لینکهای دو جهته معنای مخصوصی برای بعضی موتورهای جستجو مخصوصا گوگل دارند. به نظر می رسد از منظر این موتور جست و جو وقتی دو سایت با هم لینک دو جهته دارند به نحوی با هم به اصطلاح Affiliateمی باشند و ارتباط دارند و بهتر شدن رتبه یکی باعث بهتر شدن رتبه دیگری خواهد شد.

6.لینک‌های درونی یک سایت

به طور تقریبی کلیه مطالبی که در زمینه لینکهای وارد شده و خارج شده سایتها مطرح شد، در زمینه لینکهای درونی یک سایت هم مخاطب دارند. لینکهای درونی به بعضی صفحات یک وب سایت باعث بهتر شدن رتبه آن صفحه نسبت به سایر صفحات خواهد شد. ساختار درست یک وب سایت به شکلی باید باشد که همه صفحات از روش لینک به صفحه نخست متصل گردند.

اگر صفحات سایت را به ترتیب اهمیت به درجه 1، 2 و 3 تقسیم نمائیم، صفحه اصلی سایت که همان درجه ۱ می باشد به صفحات درجه ۲ لینک دائمی خواهد داشت و صفحات درجه ثانی هم به پیج های مرتبط به آنها که درجه 3 حساب می شوند لینک ابدی دارد.

در درون صفحات یک وب سایت باید بیشترین لینک ها به صفحه نخست باشد و در صورت بودن چندین صفحه اصلی این امکان وجود دارد که به آنها از کلیه صفحات لینک داد. در زمینه تأکید بیشتر به بعضی از صفحات می توان بیشتر از یک لینک برای آن در صفحه به وجود آورد. به شکل کلی یک وب سایت درست حسابی با رسم نمودار درختی صفحات آن طراحی خواهد گردید.

بلا تردید بیشترین عامل موفقیت یک وب سایت گذشته از مطالب تاثیرگذار و مخاطب پسند که در آن موجود است مشاهده گردیدن و پیدا شدن آن به وسیله موتورهای جستجوی متفاوت و از همه پر اهمیت تر گوگل است که دسترسی به این مساله مستلزم مسلط بودن بر نحوه امتیاز دهی گوگل بر مبنای Page Rank خواهد بود. در ادامه به اصلی ترین راه های افزایش PageRankدر گوگل خواهیم پرداخت با سئو تهران بمانید.

سهم گوگل به عنوان اصلی ترین موتور جست و جوی جهان از بازار جستجو مساله ای نمی باشد که بتوان منکر آن شد بازاری که دایره گسترش و پروسه رو به رشد آن تهدید عظیمی را برای کسب و کار های کوچیک مرتبط با جستجو بوجود آورده است. اما در عین حال بهره بردن همه گیر بیشتر مخاطبین از این قدرتمندترین نحوه جستجو فرصت بسیار مناسبی را برای مالکین وب سایت ها بوجود آورده است تا با آشنایی کامل با ابزارهای رشد سایت در گوگل به سادگی بر میزان بازدید و محبوبیت وب سایت خود اضافه کنند.

در مجموع همانگونه که پیش از این هم در مقاله مختصری به این موضوع در سئو تهران اشاره نمودیم، گوگل برای دستیابی به برترین نتایج جستجو در شبکه به ابزارهای مخصوصی مجهز شده که ساز و کار دقیق و بی نقصی را برای آن بوجود آورده است.

بدین شکل که برعکس دیگر موتورهای جستجو در جهان وب مبنای مرتب نمودن نتایج جستجو از بین صفحات بی شمار حضور داشته در شبکه، گذشته از دو مورد وجود لغت مورد جستجو در بین صفحات و اندازه تکرار و اهمیتی که این کلمه در آن صفحات دارا می باشد، بستگی زیادی به فاکتوری منحصر به فرد با نام Google PageRankدارد که عددی درست فی ما بین صفر و 10 خواهد بود.

در نتیجه به این شکل PageRankبالاتر بیانگر ارزش بالاتر، بازدید بیشتر است. تاکنون راه های مختلفی در زمینه بالا بردن PageRankارائه گردیده است، که تلاش کرده ایم اصلی ترین آنها را در قالب چندین پرسش گرد هم جمع نمائیم:

1-آیا از PageRankصفحه خود خبر دارید که در چه وضعیتی است؟

یقینا اصلی ترین و جذاب ترین قسمت داشتان عددی ست که تحت عنوان PageRankبرای پیجمورد نظر ما در نظر گرفته شده است که از روش های متفاوتی می توان به آن دسترسی پیدا نمود اما ساده ترین راه دسترسی به آن استفاده از Toolbarگوگل خواهد بود که به سادگی و با بازدید از صفحات مختلف Rankآنها را به شکل گرافیکی در اختیار مخاطب قرار می دهد.

2-آیا از Indexشدن صفحات خود در گوگل اطلاع دارید؟

زیر نظر داشتن کلیه صفحات و لینک های سایت و اطمینان حاصل کردن از ثبت تمامی پیج ها توسط گوگل یکی از اصلی ترین وظایف یک Web Masterمحسوب می شود. یکی از برترین متد های ثبت شدن صفحات در گوگل با بهره بردن از Toolbarگوگل و انتخاب Cached Snapshot of Pageاز گزینه PageRankخواهد بود.

که به این شکل نسخه ای از پیج مورد نظر در گوگل ثبت خواهد گردید. البته در بیش از 96 درصد زمان های مختلف این کار به سرعت هرچه بیشتر به وسیله روبات های کرولر گوگل و بصورت اتوماتیک صورت خواهد گرفت.

3-آیا برگه های بیشتری برای بهتر شدن PageRankخود ساخته اید؟

همانگونه که بیان شده گوگل برای رتبه دادن به به یک پیج از لینک هایی که دیگر وب سایتها به برگه اصلی داده اند بهره می برد. حال اگر این لینک به وسیله صفحات درونی خود یک سایت به صفحه مورد نظر داده شود خواهد توانست در این رده بندی تاثیرگذار باشد.

پس به جای بهره بردن از مطالب بلند و یکپارچه مناسب تر است آن را به چندین قسمت با لینک های درونی تقسیم نمائیم. البته این داستان معایبی هم دارد که در ادامه خواهد آمد.

4-آیا از PageRankخود مراقبت لازم را به عمل می آورد؟

پیشتر بیان نمودیم که گوگل برای استفاده از لینکی که در یک صفحه گذاشته شده است به آدرس آن صفحه و اصطلاحا Domainآن نگاه نمی کند پس ما این توانایی را داریم برای لینک به یک صفحه مشخص شده از صفحات درونی وب سایت خودمان نیز بهره ببریم اما این کار در مقام یک چاقوی دو لبه نیز هست چرا که اگر این کار را به متد عادی و ساده با گذاشتن یک لینک مشابه لینک های بیرونی انجام دهیم اثری کاملا برعکس دارد و باعث سقوط PageRankصفحه هم خواهد شد.

برای آنکه از مزیت این متد استفاده لازم و مورد نطر را ببریم و در عین حال مورد حادی از نظر رتبه برای صفحه مورد نظرمان رخ ندهد دو راه پیش روی ماست که یکی استفاده از کد “nofollow” در لینک ذکر شده است به این شکل که اگر برای نمونه قصد لینک دادن به صفحه Home.htmlرا در صفحات درونی داریم در کد HTMLآن صفحه به این شکل عمل خواهیم نمود:

Link Text

راه بعدی که از متد اول کاملا ساده تر است بهره بردن از لینک به شکل یک متن غیر قابل کلیک شدن خواهد بود به این معنا که نشانی صفحه مورد نظر را بدون آنکه به فرم Hyper Linkدر بیاید به تحریر دربیاوریم.

5-آیا بیشترین PageRankخود را در در زمینه بهبود آن مدیریت می کنید؟

بلا تردید در بین صفحات انبوه یک وب سایت بعضی از صفحه ها از اهمیت زیادتر و PageRankبیشتری برخوردارند که این معمولا شامل صفحه Home Pageسایت خواهد شد اما بر اساس متدی که در دو مورد بالا به آن اشاره نمودیم برای بهبود هرچه زیادتر رتبه این صفحات شایسته است که به دو نکته توجه ویژه نمائیم نکته نخست اینکه از صفحات درونی دارای Rankکمتر حتما به صفحه اصلی لینک بدهیم و دوم اینکه تعداد لینک های وجود داشته در صفحه نخست را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

6-چه اشخاصی و چه تعدادی به شما لینک داده اند؟

این یکی از پرسش های تاثیرگذار در تعیین استراتژی برای بهتر شدن Rankصفحات به حساب می آید. برای اینکه به صفحاتی که به صفحه مورد نظر ما لینک داده اند برسیم می توانیم از خود گوگل بهره ببریم به این شکل که در قسمت سرچ آن عبارت Link:http://www.your page.comرا یاد داشت کنیم که با این کار لیست مورد نظر ما به نمایش در خواهد آمد.

البته این لیست شامل همه صفحات لینک داده به ما نخواهد شد و کاملا بر طبق Rankصفحه لینک دهنده و تعداد لینک هایی که در آن صفحه موجود می باشد مرتب گردیده است.

یکی از نکات بسیار مورد توجه در این لیست بود موارد زیادی از خود سایت مادر می باشد که تاکید مجددی بر تمرکز گوگل بر محتویات داخلی صفحه و عدم توجه به Domainآن خواهد بود.

تاثیر زیاد و مستقیم این راه پیدا کردن وب سایت هایی می باشد که در این لیست در بیشترین رتبه جای گرفته اند و در نتیجه در Rankما به میزان قابل توجهی تاثیر را دارند که به این شکل می توان به گذاشتن لینک بیشتر در سایت های شبیه برای بالا بردن هرچه بیشتر Rankاقدام نمود.

7- آیا کلمات کلیدی خود را به صورت روزانه بررسی می نمائید؟

از نکات ریزی که در امر سئو رایگان وجود دارد و برای گوگل اهمیت ویژه ای دارد این است که برگه های خود را به روز رسانی کنید.

بدین صورت که گوگل هر ماه اقدام به ایندکس کردن دوباره کلیه کلمات کلیدی که از صفحات متفاوت جمع آوری نموده است می کند و این خواهد توانست منجر به پیدا شدن موارد تازه به وسیله گوگل در صفحات متفاوت بشود و در جایگاه شما تاثیر بد و نا مناسب زیادی بگذارد.

در منیجه یکی از وظایف واجب هر Webmasterبررسی نمودن ماهیانه جایگاه کلمات کلیدی خود در گوگل می باشد. یکی از برترین متد های اطلاع از جایگاه ماهیانه کلمات کلیدی شما در گوگل بهره بردن از نرم افزار فوق العاده کاربردی Web CEOمی باشد این نرم افزار که دارای یک نسخه بدون هزینه هم هست می تواند رتبه کلمات کلیدی شما در نتایج جستجو را به شکل کامل نمایان کند. امکاناتی که این نرم افزار فوق العاده کاربردی در اختیار شما می گذارد بسیار بیشتر از مورد بیان شده شده است.

بیشتر بخوانید : طراحی قالب ایمیل

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran