امتیازدهی به : post

طراحی لوگو وب سایت شرکتی توسط سئو تهران

طراحی لوگو وب سایت شرکتی توسط سئو تهران برترین تیم در ارائه خدمات برای وب سایت ها، کارشناسان ما آماده طراحی یک لوگوی زیبا برای شما می باشند.

 همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

داشتن یک لوگو برای شرکت و وب سایت آن شرکت، امری مهم و حیاتی است زیرا یک شرکت معتبر و بزرگ قطعاً دارای یک نشان تجاری خواهد بود.

فرض کنید در جلسه ای با افراد جدید آشنا می شوید که برای همکاری وشراکت بسیار قابل اعتماد هستند، اما شما فرصت گفتگو با  تمامی آن ها در جلسه ندارید.

اولین راه حلی که به ذهن می رسد گفتگو در جا و فرصتی مناسب است، اما چطور باید نشانی یا شماره تماس خود را در اختیار این افراد قرار دهید؟

کارت ویزیت شما که نشان تجاری نیز برروی آن درج شده مناسب این کار است، پس شما علاوه بر داشتن یک نشان تجاری یا لوگو باید کارت ویزیت مخصوص خودتان را نیز داشته باشید.

کارشناسان گرافیک سئو تهران، آماده طراحی لوگو زیبا و منحصربفرد برای شما دوستان عزیز می باشند.

سئو تهران یکی از برترین و باسابقه ترین تیم ها در زمینه ارائه خدمات وب سایتی در ایران می باشد، شما می توانید صفر تا صد کار های سایت خود را به سئو تهران بسپارید.

اگر می خواهید سایتی شکیل و زیبا داشته باشید، اگر می خواهید لوگوی مناسبی برای تخصص و وب سایت خود داشته باشید، جزء برترین های google باشید کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

طراحی لوگو وب سایت شرکتی

اهمیت طراحی لوگو یا آرم

لوگو و یا به عامیانه آرم نماد و معرف هر برند است و از این رو طراحی لوگو نیز از اهمیت زیادی برخودار است.

طراحی و ساختار خوب یک لوگو معرفی قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند خواهد بود و به این جهت طراحی لوگویی موثر برای یک برند نسبت به سایر اقلام گرافیکی، نیاز به خلاقیت و تلاش بیشتری دارد.
لوگو یا نشانه بیانگر نمادین یک عبارت و یا القاگر یک مفهوم است، لوگو همانند امضا که مشخصه ای برای اشخاص هستند نشانگر و مشخصه منحصر بفردی برای برند، موسسه و یا صاحب امتیاز آن است.

آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشان دهنده رد برجای مانده از حضور آنها در آنجا است.

ساختار یک لوگو

طراحی لوگو وب سایت باید دارای خصوصیات عمومی زیر باشد:

  • عملکرد شرکت را نشان دهد
  • شناخته شده باشد
  • متنوع و متفاوت با لوگو تایپ همنوع خود باشد

در صورتی که لوگو یک شرکت دچار تغییرات و دگرگونی اساسی شود مخاطبان آن فکر می کنند که نوع مالکیت شرکت تغییر کرده است.

باید توجه داشت که طراحی مجدد لوگوی موجود با استفاده از لوگوی قدیمی بهتر از کنار گذاشتن لوگوهای قدیمی و یا روی آوردن به طراحی لوگو متفاوت (لوگوی جدید) می باشد.

نقش طراحی لوگو در ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم، نقشی کلیدی و بسیار پر اهمیت است.

نوشتار و طراحی حروف، عنوان اصلی و نوشته ها از عوامل بصری اصلی در طراحی اوراق هستند، وجود آنها در صفحه یک امر ضروری جهت هدایت چشم به سمت موضوع مورد نظر می باشد.

نوشته ها باید خوانا بوده و مزاحم عناصر دیگر در صفحه نباشد.

هنگام طراحی کارت، سربرگ و پاکت باید به این نکته توجه داشت که نوشته ها نباید با عناصر دیگر تداخل پیدا کنند، چون سایز کارت ویزیت سبب می شود که فضای بسیار محدودی برای رساندن سریع اطلاعات وجود داشته باشد.

باید از نوشته به صورت مختصر و مفید و قابل انتقال بهره گرفت، قرار نگرفتن صحیح نوشته ها در صفحه و حجم زیاد باعث نازیبایی آنها و سردرگمی مشتری می شود.

و همچنین باعث می شود که مشتری متوجه خدمات شرکت نشود، یکی از عوامل شکست و ناموفق بودن در طراحی ست اداری، وجود نوشته های نا متعادل و نازیبا و قرار نگرفتن در جای درست است.

همه ی آنچه که یک لوگو درباره شرکت شما بیان میکند

معمولا طراحی لوگو وب سایت شرکتی در اولین نگاه، هویت نام تجاری شما را به مشتری نشان می دهد. اینکه آیا شرکت شما یک سازمان هنری؟ تفریحی؟ یا یک شرکت خلق نوآوری است؟ مشتری در زمان مشاهده لوگو، تصوری درباره ی اینکه شرکت شما چیست و در چه زمینه ای فعالیت میکند، پیدا میکند.

یک لوگو یا آرم، ترکیبی از چندین عنصر مختلف را برای تصویر کلی برند شما به نمایش در می آورد. هر قطعه از آن درباره هویت نام تجاری شما چیزی را بیان میکند. برای تاسیس هر شرکت، یک لوگو نیاز است.با ما در ادامه ی مقاله ی لوگو پشتیبانی همراه باشید.

لوگو چیست؟

طراحی لوگو وب سایت شرکتی یک واژه ساخته شده برای نشان رسمی یک شرکت است که به عنوان یک نماد بصری از سازمان یا شرکت عمل میکند. وقتی میگوییم واژه ی ساخته شده در واقع مقصود ما چیست؟ خوب، کلمه ی لوگو در واقع یک اختصار است. کارشناسان حوزه طراحی گرافیک اصرار دارند که لوگو کوتاه شده ی logotype( علامت متمایز کننده) است.

یک لوگوتایپ یک کلمه یا نام یک شرکت است که به سبکی خاص نوشته شده است. علامت های تجاری گوگل و دیزنی و کوکا کولا همگی لوگوتایپ هستند.اگرچه تعداد زیادی از مردم منظورشان در زمان استفاده از واژه ی لوگو، مارک یک شرکت است، لوگو مارک، یک نماد یا علامت شناسایی گرافیکی دیگر است که هیچ کلمه ای در آن وجود ندارد. علامت تجاری سیب نشان دهنده شرکت اپل، یک لوگو مارک است.

فونت (سبک حروف) لوگو نشان دهنده ی چیست؟

اگر تصمیم بگیرید که وب سایت شما با یک لوگو تایپ یا یک نماد ترکیبی که از متن و نماد استفاده میکند نمایش داده شود، شما باید به این موضوع بیندیشید که چطور میخواهید این متن دیده شود؟بیشتر افراد از لغت فونت، بیشتر برای اشاره به نوشته های دستی یا تایپ شده استفاده میکنند تا سبک نمایش این اصطلاح ممکن است در نظر طراحان گرافیک از لحاظ فنی صحیح نباشد.

کلمه فونت از مطبوعات قدیمی گرفته شده است. زمانی که به تنوع متن های مختلف ( مثلbold,italic) اشاره میکند که در سبک های متفاوتی یافت می شد. بنابراین در زمان بحث درباره ی شکل متن شما باید از چه کلمه ای استفاده کنید؟

بهتر است “سبک حروف” یا “نوع متن” نامیده شود. مانند رنگ، نوع متن هم تأثیرات مختلفی بر روی درک افراد از شرکت شما دارد. درباره این موضوع میتوانید جستجو کرده و در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منظور از نماد های موجود در لوگو (symbol) چیست؟

ممکن است جواب به این پرسش از دشوار ترین جواب ها درباره طراحی کردن لوگو باشد. به دلیل آن که یک نشانه می تواند مورد هایی باشد مانند: یک جغد، یک رد پا، یک تعدادی انتزاعی از سه مثلث متعادل و… . تصورات، فقط وقتی که باید به یک نشانه یا علامت تجاری برای مشخص کردن کسب و کارتان فکرکنید، به گونه ای که راهی که انتخاب می کنید را بروید، کم است.

در لوگو نشانه باشد یا نه؟البته، الزامی نیست گرافیک یا یک عکس را به صورت لوگوی خود یا حتی قسمتی از آن داشته باشید. ابعاد مثبت و منفی برای به کار بردن از نشانه ها در طراحی کردن لوگو موجود است.همراه ما در محتوای لوگو پشتیبانی باشید.

مثبت : یک نشانه وابسته به متن ندارد. در نتیجه یک نشانه را می توان در هر زبانی شناسایی کرد و این عنوان به گسترش برند شما یاری خواهد کرد، اگر شما تصویر می کنید در حوزه ی بازاریابی گوشی و طراحی اپلیکیشنی برای کسب و کارتان، یک نشانه بصری به آسانی می تواند به یک آیکون در صفحه نمایش لمسی تغییر شود.

منفی : بعضی عکس ها و آیکون ها به مفهوم متفاوت، در هر فرهنگی مختلف است. شما باید نشانه و بازار هدف خود را با توجه ارزیابی کنید. یک اسم تجاری باید از نفوذ قابل مهمی در فرهنگ عمومی دارا باشد، تا نشانه نمادین بدون هیچ یاری از متن شناخته شود. این به این مفهوم است که احتمال دارد یک نشانه فقط به یک کسب و کار کوچک فعالیت نکند.

عنوان شما چیست؟اگر تصمیم به کاربردن از یک نشانه برای مشخص کردن کسب و کار خود داشته باشید( به غیر از یقین یافتن از آن که نشانه تان معین و قابل تشخیص است) این است که عنوانی برای کسب و کارتان معین کنید و در آن درباره ی فعالیتی که انجام می دهید شرح دهید.

بطور نمونه نشانه اینستاگرام یک دوربین کوچک و مربع شکل است که نمونه مناسب از نشانه ای است که این فعالیت را انجام می دهد.در همه بعد های طراحی کردن ارم پر اهمیت است که یقین یابید، که نشانه شما را می توان در خیلی از نکات تبلیغاتی از جمله وب سایت ها، سربرگ ها و کالا های تبلیغاتی به کار برد.

نماد شما برند شماست و دارا بودن یک علامت تجاری که به درستی در بین رسانه های متفاوت ترجمه می شود، قسمت پر اهمیتی از به مشترک گذاشتن آن چه شرکت شما بیان می کند، است.خصوصیت های طراحی کردن یک لوگو مناسب و موفق:طراحی مناسب و موفق باید شامل خصوصیت های زیر باشد.

  1. اعتبار و مطابق بودن : یک طراحی مناسب و موفق باید بتواند ارتباطی دو جهته و صادقانه میان صاحب لوگو (اسم تجاری و برند) و تجارتی که به آن نام برده، برقرار نماید.ما را در مقاله ی لوگو پشتیبانی دنبال کنید.
  2. باید با عنوان، معنا و ویژگی های برند یکسانی داشته و مفهوم خود را به طور سریع به مخاطب منتقل کند.امیدواریم که تا اینجای محتوای لوگو پشتیبانی برای شما کاربردی باشد.
  3. ماندگار و پایدار : یک طراحی مناسب و موفق برای لوگو پشتیبانی باید بتواند در مدت زمان به دنبال با کسب و کار شما تکامل بیابد و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ ها و مد های متفاوت در مدت زمان از دست ندهد.
  4. منعطف پذیر : یک طراحی مناسب و موفق باید توانایی داشته باشد به دو گونه سیاه و سفید و همه رنگی چاپ و در اندازه های متفاوت مورد کاربرد قرار بگیرد. عدم تغییر در شکل و معنا و مفهوم آن.
  5. و به طور خلاصه می شود بیان کرد طراحی یک لوگو باید راحت و گویا، خارق العاده و در ارتباط با عنوان کسب و کار باشد باید جذابیت بصری دارا بوده و با کاربر ارتباط داشته باشد.با هماهنگ بودن روش طراحی در همه بخش ها ضمن نوآوری هماهنگی روشی بوجود آید.

طراحی لوگو وب سایت شرکتی

اصول طراحی لوگو وب سایت چیست ؟

لوگو یک نماد گرافیکی است که می‌ تواند به طور نشانه، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ ها طراحی شود.طراحی لوگو شرکتی ، نماد گرافیکی به صورت شرکت‌ های تجاری، تولیدی و صنعتی و همینطور کسب وکار های کوچک به کار برده می‌ شود تا از این راه نوع خدمات اهداف و کالا هایشان را زود تر به کاربر معرفی کنند.

به سبب خلاقیت، خارق العاده بودن و بصری بودن در فکر های حک شده و ماندگاری بیشتری در فکر کاربر داشته باشند.همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید… .

  • طراحی لوگو شرکتی یک لوگوی جالب و کارآمد اهمیت زیادی در محبوبیت یک برند در نظر کاربران دارد.
  • قسمتی از کسب و کار، کالا یا هویت بصری شما می‌باشد.
  • لوگو به صورت آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما آشنا می‌ شود.
  • در خیلی از نکات تصویر یک لوگو نخستین موردی است که با شنیدن یک اسم به فکرتان می‌ رسد به عنوان نمونه: کوکا کولا، نایک، اپل و غیره

انواع طراحی لوگو وب سایت را بشناسید

طراحی لوگو شرکتی را می‌ شود براساس به کار بردن از عناصری مثل نوشتار، شکل و غیره به سه گروه کلی بخش بندی نمود:

  • به کار بردن از تصویر(آیکون، سمبل، پیکتوگرام) مانند شرکت اپل
  • به کار بردن از نوشتار: لوگوتایپ، وردمارک: استفاده از اسم شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌ های معروف مانند: لوگوی دیسنی و یا توییتر / مونوگرام،طراحی با یک کلمه یا کلمه اختصاری برند / تایپ بیس: طراحی با اسم شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را درست کند.

  • ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی)

خصوصیت های طراحی لوگو وب سایت مناسب و موفق

طراحی لوگو وب سایت خوب و موفق باید شامل خصوصیت هایی زیر باشد؛

  1. اعتبار : یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو جهته و صادقانه میان صاحب لوگو (اسم تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
  2. باید با عنوان، معنا و ویژگی های برند هم‌ خوانی داشته و مفهوم خود را به سرعت به کاربر منتقل کند.
  3. ماندگار و پایدار: یک طراحی مناسب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما کامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل مدل ها و نوع های متفاوت در طول زمان از دست ندهد.
  4. انعطاف پذیر: یک طراحی لوگو شرکتی خوب و موفق باید بتواند به دو گونه سیاه و سفید (تکرنگ) و همه رنگی چاپ و در اندازه های متفاوت مورد کاربرد قرار بگیرد. بدون عوض کردن در شکل و معنی و مفهوم آن.

  1. یک طراحی لوگو شرکتی مناسب و موفق را باید بتوان به طور اینترنتی در وب‌سایت‌ ها و زمان فعالیت های چاپی بدون هیچ اشکالی استفاده نمود.
  2. باید توانا به احراز حقوق مالکیت خود از دید قانونی باشد به این معنی که خارق العاده و قابل ثبت باشد.و به صورت خلاصه می‌ توان بیان کردن طراحی یک لوگو باید راحت و گویا، خارق العاده و در ارتباط با عنوان کسب و کار باشد باید جذابیت بصری داشته و با کاربر ارتباط داشته باشد.

با هماهنگ بودن روش طراحی در همه بخش ها ضمن نوآوری هماهنگی روشی بوجود آورد.چه فردی می‌ تواند یک لوگو را طراحی کند؟ طراحی لوگو شرکتی یا طراحی نکردن لوگو؟

از دید تخصصی، هر فردی که کمی با نرم افزار های گرافیکی شناخت داشته باشد و حتی بدون دانش اصول طراحی و ماهرانه می‌ تواند یک لوگو بوجود آورد.

  1. باید به مبلغ طراحی به نظر سرمایه‌گذاری در قسمت برند و تبلیغات، و همینطور آینده کسب و کار نگاه کرد.
  2. طراحی لوگو شرکتی نقطه آغاز و هویت بصریِ کسب و کار شما و همچنین طراحی مناسب برای شماست.
  3. بوجود آوردن تصویر ذهنی ماندگار در فکر کاربران در ارتقا تجارت و بازاریابی برای شما نقش مهمی را ایفا می‌ کند.
  4. سبب می‌ شود که لوگوی شما به طور صحیحی و در هر وقتی به خوبی دیده شود
  5. روح و هدف از طراحی کردن لوگو، این است که شما به یک هویت و اسم تجاری خاص در رسانه‌ ها برسید این رسانه می‌ شود از کارت ویزیت یا سربرگ شما تا تبلیغات تلویزیونی را دارا شود. لذا با طراحی یک لوگو مناسب و موفق و با یاری از طراحان مجرب می‌ توانید به راحتی به این هدف دست پیدا کنید.

آشنایی با انواع طراحی لوگو وب سایت

پیش از ورود به دنیای لوگو ها، مهم است این را اطلاع داشته باشیم که لوگو چیست و یک نشان چگونه باید مورد کاربرد قرار گیرد. نشان دادن چیستی هویت یک کسب و کار به صورت یک سمبل یا نماد، وظیفه اصلی یک لوگو است. البته لوگو می‌ تواند مشخص کننده کاری که آن سازمان یا برند صورت می‌ دهد نباشد، ولی باید داستان آن برند یا سازمان را مشخص کند.

به گونه دیگر در پس هر لوگویی باید فلسفه ای از آن کسب وکار پنهان باشد.در پردازش طراحی لوگو باید به این مورد دقت کرد که لوگو، به صورت یک بازاریاب یا عللی برای فروش کالا ها و فعالیت عمل نمی‌ کند.

فعالیت اصلی آرم یک کسب و کار این است که در مرحله نخست اعتماد کاربران را به آن برند خاص جلب کند و آن نشانه را در فکر کاربران جای دهد.

این کار سبب می شود تا آن ها برای به کار بردن دوباره از کالا یا فعالیت راغب شوند.با ما در ادامه ی مقاله ی طراحی لوگو شرکتی همراه باشید.

نظر یک گرافیست در مورد طراحی لوگو وب سایت چیست؟

جیکوب کاس یکی از گرافیست‌ های معروف دنیا درباره طراحی کردن لوگو چیست بیان می کند: لوگو‌ ها مثل انسان ها هستند، انسان ها راغب هستند که به جای یک عبارت تعریفی گیج کننده و از یاد نبردنی با اسم خود صدا زده شوند.

در نتیجه می‌توان بیان که لوگو ها نباید بیان کننده فعالیتی که یک کسب و کار ویژه انجام می دهد باشند ، بلکه باید هویتی دارای شناسایی و ماندگار در ذهن بوجود آرند.

طراحی لوگو شرکتی؛ مشخص کننده یک عبارت یا معنا یکی از مقاصد طراحی لوگو، بوجود آمدن نشانه ای برای وجود یا حضور فرد یا شرکتی در بازار رقابتی است. شما می توانید رد فعالیت یا وجود یک کسب و کار را در مکان های متفاوت، با مشاهده کردن آن لوگو در محیط، دریابید.

در کل می توان بیان که، لوگو یا آرم یک شرکت در عین سادگی، نشان دهنده هویت کاری یک شخص، گروه یا شرکت می‌ باشد و باید معنای وجودی آن کسب و کار را جلوه دهد.

خصوصیت های یک لوگوی قدرتمند

هر آنچه که پیش از ان در ارتباط با معنا لوگو و هدف از طراحی آن بیان شد، مشخص کننده اهمیت طراحی لوگو تخصصی و با کیفیت آرم است.

می توان این معنا را این گونه بیان کرد که اگر شما اسم فردی را ندانید، او را با اهمیت به ظاهری که دارد توصیف می کنید؛ بطور نمونه آن دختری که لباس صورتی داشت یا پسری که روی میز جلویی می نشست.

حقیقتا کارکرد لوگو در ماهیت کسب و کار‌ ها همچنین به همین صورت است. وقتی که کاربر آرم شرکت شما را مشاهده می کنند، با آن ارتباط برقرار می‌ کنند و بیانی از کسب و کارتان در فکر کاربر تداعی می‌ شود و در آخر آن توصیف تبدیل به نام شرکت شما می‌ شود. این پردازش را حقیقتا در زمانی که تیک را دیده و برند نایک یادآوری می شود، مشاهده می کنیم.

برای طراحی کردن یک لوگوی مناسب، لوگو باید خارق العاده باشد و اسم تجاری آن کسب و کار در آن به عمل برده شود. دیگر خصوصیت که در زمان طراحی لوگو باید مدنظر قرار دهید، رنگ لوگوست.

برای به کار بردن رنگ لوگو، باید به ماهیت برند تجاری دقت شود؛ برای نمونه مثال رنگ قرمز برای کسب و کار های دارای انرژی و جسارت مناسب است.

رنگ سبز، طبیعت و رشد و آبی، آسایش را القا می کند.مورد دیگری که در طراحی لوگو شرکتی باید به آن دقت کنید، بکارگیری اسم کسب و کارتان در آن لوگو است. برای نمونه برند هایی مانند کوکاکولا یا استارباکس از اسم شرکت برای طراحی آرم آن به کار برده اند .

در نتیجه با اهمیت به ماهیت و اسم کسب و کارتان می‌ توانید از این شیوه همچنین استفاده کنید. از یاد نبرید که نسخه اول لوگو طراحی شده، نسخه پایانی نیست. با گذر زمان می‌ توانید موارد بیشتری را در آرم در نظر بگیرید در این راه خوب است از دید کاربران همچنین استفاده کنید.

هدف طراحی لوگو وب سایت چیست؟

در یک جمله کوتاه می توان بیان کرد هدف از طراحی لوگو شرکتی، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در فکر ها و دیده شدن برند در راه دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.وقتی که کاربران با طراحی لوگویی جالب مواجه می شوند در وقت کوتاهی متوجه معنای کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به یاد می سپارند.

چرا به لوگو احتیاج داریم؟به تجربه و البته نتایج آماری ثابت شده است که اشخاص (کاربران) به شرکتی که لوگوی مناسب و استانداردی داشته باشد، بیشتر اعتماد می کنند.

همینطور ارتباط تجاری خوب تر در بین رقبا یا شرکای هم جهت بازار از فواید داشتن یک لوگوی مناسب است. به هر حال اسم نیک و ظاهری فاخر، همواره در یاد می ماند.

طراحی کردم لوگو هنر نیست.خیلی از اشخاص فکر می کنند که به دلیل آن که لوگو یک عنصر بصری است بنابراین طراحی آن یک فعالیت هنری است. طراحی لوگو باید یک ابزار استراتژیک باشد که می گذارد شرکت ها در بازار قابل شناخت باشند.

پنهان کاری در لوگو نداریم!

خیلی از افراد زمانی می خواهند لوگو داشته باشند؛ تمایلی زیادی دارند همه اسرار دنیا را در آن مخفی سازند!در خیلی از لوگو های وجود داشته در بازار می توانید مصداق این عبارت را مشاهده کنید. چند پیامی یا چند معنایی آفت نخست لوگو های مبتدی است و بیشتر سبب اشتباه کاربر می شود.

شتباب نکنید؛ با گذر زمان و از راه تعاملات مشتری با برند شرکت ، معنا و مفهوم به لوگو افزوده خواهد شد.چرا لوگو پر اهمیت است؟ اهمیت آن چیست؟

همانگونه که در مقاله طراحی لوگو شرکتی بیان شد؛ لوگو نشانه یک کسب و کار است و به مدلی چهره کسب و کار در بازار است، زمانی که شما یک لوگو را تماشا می کنید بلافاصله آن را به تجربیات و اسم برند ربط می دهید.

لوگو سبب می شود که برند فورا قابل معین باشد. لوگویی که به درستی طراحی شده است همواره به یاد ماندنی خواهد بود و به کاربران یاری می کند تا اسم برند را به یاد داشته باشند.شکل ها و رنگ ها همواره روی مغز انسان اثر می گذارد و سبب می شود آسان تر پردازش ها را به یاد بسپارد.

این بدان مفهوم است که اگر لوگوی شما خارق العاده باشد و به آسانی قابل تشخیص باشد شخص می تواند به آسانی شرکت شما را به یاد بیاورد و دفعه دیگر هم از کالا های شما استفاده کند و شما را به دوستان معرفی کند.

لوگو انتظارات شرکت را مشخص می کند و اگر نتواند مردم را جذب کند وقت و هزینه هدر می رود و کاربر به مشتری تبدیل نمی شود.

در نخستین ارتباط قوی باشید

خیلی از شرکت ها در جهان، زمان کوتاهی برای جذب کاربران دارند. اگر یک لوگو نتواند در دنیای دیجیتال اکنون کاربران را تحت اثر قرار دهد؛ کاربران سریع به جای دیگری می روند. بعضی از صاحبان کسب و کار که در اول آغاز کار خود اگر یک لوگوی کم هزینه و مبتدی استفاده می کنند از میزان اثر نخستین ارتباط، که در فکر مخاطب بوجود می آید بی خبر هستند.

در مجموع، لوگوی کسب و کار شما، مشخص کننده چهره کسب و کارتان است. اما کوردی که از آن نباید فراموش کرد این است که قبل از آن که به طراحی لوگو بپردازید، باید اطلاع داشته باشید که پیام اصلی برند شما چیست. زمانی پیام اصلی کسب و کارتان در نماد آن نشان دهد.

آن کسب و کار، موجودیتی می یابد که می تواند آن لوگو را در فکر کاربران ماندگار سازد. امیدواریم در مقاله طراحی لوگو شرکتی به درستی به مفهوم لوگو چیست پرداخته باشیم.

مربع در طراحی لوگو

مربع دارای چهار ضلع و چهار گوشه است که همین موضوع باعث می شود نشان دهنده سکون، استحکام و نظم است.
مربع بر خلاف فرم دایره حس ثبات و استحکام را منتقل می کند، طراحان گرافیک خلاق با استفاده از فرم مربع توانستن لوگوهای خلاقانه ایتولید کنند.

مغز انسان شکل مربع را به شکل استحکام ، ثبات و قدرت میشناسد. مربع در طراحی لوگو استفاده زیادی دارد.

مثلث در طراحی لوگو

انواع مختلف مثلث، با قدرت، علم، دین و قانون مرتبط می باشند. مثلث حاوی پیام پویایی است. حالت برندگی شکل مثلث در طراحی لوگو حس تهاجم، سوزانندگی و سرزندگی را به مخاطب منتقل می کند.

مثلث متساوی الاضلاع به خاطر تساوی در اندازه های ضلع ها نشان دهنده ی استحکام و پایداری است اما مثلث متساوی الساقین به خاطر فرم بالا رونده بودن آن نماد حرکت، پویایی و پیشرفت می باشد.

منحنی در طراحی لوگو

خطوط منحنی به خط هایی گفته می شود که نه مستقیم باشد نه گرد معمولا نرم تر از خطوط مستقیم هستند، خمیدگی خطوط منحنی در طراحی لوگو حس آرامش را به مخاطب می دهد. خطوط منحنی به شکنندگی، ظرافت و حساس بودن یک موضوع یا یک بخش اشاره دارند.


این خطوط در طرح های فانتزی بسیار مورد استفاده طراحان قرار می گیرند.

به بیان رند، مبانی بنیادین یک طراحی لوگو وب سایت شرکتی شامل شناخت و سادگی در مفهوم آن است. ۷ قدمی که پائول رند زمان طراحی لوگو وب سایت شرکتی در نظر می‌گرفت شامل موارد زیر هستند:
۱ – آیا این طراحی لوگو وب سایت شرکتی قابلیت تمایز (با لوگوهای دیگر) دارد؟
۲ – آیا به خوبی دیده می‌شود؟
۳ – آیا امکان انطباق (با محتوای کاری شرکت) را دارد؟
۴ – آیا به یاد ها سپرده می‌شود؟
۵ – آیا جهان بیرون را شامل می شود؟
۶ – آیا به زمان وابسته نمی باشد؟
و فقط موقعی که کلیه پرسش‌های بالا مثبت بود باید آخرین پرسش را بیان کنید:
۷ – آیا ساده می باشد؟
برای هر لول به غیر از مرحله آخر، امتیازی را از ۱ تا ۱۰ تصور کنید و برای گام آخر طراحی لوگو وب سایت شرکتی، یعنی بررسی سادگی، امتیازی را از ۱ تا ۱۵ در تصور کنید. این کار به شکل دقیق و حساب شده‌ای وزنی را به آنچه برای یک طراحی لوگو وب سایت شرکتی اهمیت دارد می‌دهد. امتیازی به اندازه ی ۷۵ عالی و تمام عیار می باشد و هر چیزی که پایین‌تر از ۶۰ باشد، مورد توجه نخواهد بود.

به شکل روزانه در جهان ، لوگوهای متعددی طراحی و بخشی از آن ها هم تایید و به کار گرفته می شوند. طراحی لوگو وب سایت شرکتی امروزه با هر هزینه و کیفیتی باورنکردنی توسط مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران قابل دسترسی می باشد تا جایی که وب سایت هایی هم هستند که فقط کافیست شما اسم و موضوع را بنویسید و در کمتر از 10 ثانیه چهار طرح لوگو ارائه می شود و در مرحله بعد این امکان را دارید با همان وب سایت ادیت کرده و نسخه نهایی را تحویل بگیرید! در این بین نمی توان حدس زد که روزانه چند لوگو بوجود می آید.
طراحی لوگو وب سایت شرکتی به صورت حرفه ای فعالیتی پر زحمتی است و احتیاج به دانش و خلاقیت تو امان با توانایی در اجرا و ارائه خوب دارد. به علت اینکه کار طراحی لوگو وب سایت شرکتی و اگر دقیق تر بگوییم دیزاین، حرفه ای است مابین هنر و کاربرد، همیشه احتیاج تایید کارفرما دارد.

بیشتر بخوانید: اصول طراحی لوگو

last update : 1/31/2021

last update : 3/10/2021

last update : 4/3/2021

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran