شرکت سئو ، سئو تهران

اخیرا این واقعیت به ثبت رسیده است که 93 درصد کاربران پیش از اینکه محصول یا هرچیزی یا خریداری نمایند، در موتورهای جستجو در مورد آن سرچ می‌کنند. آن‌ها یک لیست از وب‌سایت‌های در ارتباط با لغاتی که در موتور جستجو وارد نموده ‌اند می‌خواهند. همه افراد وب سایت‌هایی را مشاهده می‌کنند که در بالای این لیست قرارگرفته باشند، به این دلیل که این سایت بیشترین ارتباط را با لغات واردشده در موتور جستجو دارند.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

اکثر شما قابلیت این را دارید که رقبای تجاری‌تان را در بالای این لیست‌ها مشاهده نمائید. مطالعات بیان کرده که تقریباً امکان ندارد که شما به مشتریان زیادتر دسترسی داشته باشید اگر وب‌سایتتان بالای این لیست قرار نگرفته باشد. اگر در تعجب هستید که له چه دلیل رقیبتان در بالای این لیست قرار دارد علتش یک تکنیک بازاریابی به نام سئو می باشد.

کلمهٔ SEO مخفف جمله Search Engine Optimization می باشد. سئو سایت به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می باشد. این تکنیک به سایت شما این امکان را می دهد زمانی کسی کلمات معینی را وارد کرده است، سایت شما بالاتر از هزاران وب‌سایت در نتایج نخست جستجو مشاهده شود. سیستم موتور جستجو داده های هر صفحه را جمع‌آوری می نماید و کمک می‌کند تا مردم چیزهایی که دنبالش می باشند بیابند.

موقعی که صفحات سایت شما بهتر باشد امکان دسترسی اشخاص زیاد تری به آن وجود دارد. برای اینکه وب‌سایت شما در اوایل لیست قرار بگیرد، وب‌سایت شما باید کلیه محتوا و مواردی که موتور جستجو درخواست می نماید را کاملاً درخود داشته باشد.

سئو خواهد توانست در این مورد به شما کمک شایانی بنماید. سئو تلاش می‌کند نوشته ‌ها، فهرست‌ها، لینک‌ها، عنوان های صفحات و کلیه اطلاعات کدهای html وب‌سایت شمارا بیاید. به عنوان نمونه زمانی کسی کلمه سایت را جستجو می‌کند، موتور جستجو در بین صفحات برای نتایجی بررسی می کند که این کلمه را در خود داشته باشند.

به‌منظور اینکه شما مشتریان نقد و حاضر خود را جذب کنید و آنان را به مشتری بالفعل خود تبدیل نمائید، باید زمانی‌که کلمات در ارتباط با تجارت شما در موتورهای جستجو سرچ می‌شود در نتایج نخست صفحات جستجو حضور داشته باشید. بدون سئو وب‌سایت شما آن‌طور که لیاقت دارد مشاهده نخواهد شد.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

تأثیر رفتار کاربران بر سئو به چه معناست؟

الگوریتم‌های مخصوص گوگل مخصوصا الگوریتم رنک برین تلاش می کند تا رفتار مخاطبین هنگام جستجو را آنالیز نموده و متناسب با همان نتیجه ‌بندی نتایج را بهینه سازی نماید. زمانی ‌که مخاطب عبارتی را در گوگل سرچ می‌کند و یک یا چند نتیجه موجود در ساجست های گوگل را انتخاب خواهد نمود.

گوگل به انتخاب مخاطبین خود توجه بالایی خواهد کرد. به عنوان نمونه اگر یک سایت در جایگاه نامناسبی از نتایج جستجوی گوگل حضور داشته باشد ولی مخاطبین بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه آن سایت را بهتر خواهد کرد.

زمانی ‌که شما بر روی یکی از لینک‌های حاضر در صفحه اول گوگل کلیک می نمائید گوگل کلیه رفتارهای شمارا به‌دقت بررسی می کند و مورد آنالیز قرار می‌دهد و برای هر یک از فعالیت های شما برداشت‌های مخصوصی دارد. زمانی‌که وارد یک سایت می‌شوید امکان دارد با یکی از این 3 حالت زیر مواجه شوید:

  1. چیزی که در صفحه مشاهده نموده اید با چیزی که به دنبال آن می گشتید همخوانی ندارد
    درنتیجه به سرعت به صفحه نتایج گوگل باز خواهید گشت و سایت دیگری را انتخاب می‌ نمائید یا مجددا همان عبارت را در گوگل جستجو خواهید نمود، در نتیجه گوگل با بررسی رفتار شما متوجه می‌شود که شما از محتوای موجود در آن سایت راضی نبودید.
  2. با سرعت بسیار بالا پاسخ خود را دریافت می‌ یابید و به صفحه نتایج جستجو برمی‌گردید
    امکان دارد سایت دیگری را انتخاب ننمائید و با توجه به پاسخ گرفته‌شده عبارت جدیدی را در گوگل جستجو می‌کنید. با توجه به این‌ موضوع که زمان اندکی را در این سایت سپری کرده ‌اید اما به نظر می‌رسد که پاسخ خود را به‌درستی دریافت کرده‌اید در حاصل این خروج با سرعت از سایت یک رخداد منفی از دید گوگل نخواهد بود.
  3. محتوای آن پیج به نظر شما بسیار تاثیر گذار و ارزشمندی است و زمان فراوانی برای مطالعه آن سپری می‌کنید
    در این وضعیت، الگوریتم رنک برین متوجه خواهد شد که اگر بازدیدکننده مدت‌زمان بالایی را در این صفحه صرف نماید چه‌بسا محتوای آن صفحه به‌ شکل بسیار مناسبی جوابگوی نیاز او بوده و محتوای عالی است. درنتیجه این صفحه در جستجوهای بعدی خواهد توانست رتبه به‌مراتب مناسب تری داشته باشد.

از موقعی که مخاطب به سایت شما وارد می‌شود تا زمانی که دوباره به گوگل بازمی‌گردد و نتیجه دیگری را انتخاب می‌ نماید یا عبارت جدیدی را جستجو می‌کند، Dwell Timeمحاسبه خواهد شد؛ و به هر مقدار Dwell Time یا زمان ماندگاری یک مخاطب در صفحه سایت زیادتر باشد، از دید گوگل میزان رضایت مخاطب از این صفحه درصد بیشتری است.

انواع تکنیک‌های سئو

خارج از لطف نیست که بدانید اشخاص فعال در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت، روش ‌های سئو را در سه بخش متفاوت دسته‌بندی نموده اند. این گروه‌ها تشکیل شده ‌اند از: سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری.

به دست آوردن اطلاعات مناسب درباره راه ‌ها و نتایج احتمالی به دست آمده از سه تکنیک سئو بالا، به شما کمک خواهد نمود به اهداف بهینه‌سازی طولانی‌مدت وب‌سایتتان به راحتی هرچه تمام تر برسید.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

سئو کلاه سفید: سوگلی گوگل !

سئو کلاه سفید با هدف بهینه‌سازی صفحات سایت شما به طور دقیق بر طبق دستورالعمل‌های گوگل می باشد. در این متد مطابق با راه ‌های معرفی‌شده از طرف گوگل و یک برنامه با انسجام بالا و طولانی‌مدت برای سئو سایت تهیه می‌ نمائید که می‌تواند با کلیه به‌روزرسانی‌های آینده و کنون الگوریتم‌های گوگل سازگار گردد؛ و علت بهتر شدن رتبه سایت به‌ شکل طبیعی در صفحه نتایج گوگل شود. پروسه سئوی کلاه سفید برترین و اخلاقی‌ترین راه سئو است.

سئو کلاه سیاه: دزدان گوگل !

سئو کلاه سیاه به مفهوم کلمه زیر پا گذاشتن کلیه قواعد گوگل می باشد. البته این راه ‌ها امکان دارد در ابتدا نتایج مورد توجه و مناسبی درزمینهٔ بهبود  رتبه صفحه‌های شما داشته باشد؛ اما به همان گونه که بیان کردیم استراتژی سئوی کلاه سیاه فقط برای مدتی محدودی شمارا در اوج نگه خواهد داشت. گوگل الگوریتم‌های هوشمندش را به‌ شکل پیوسته به‌روزرسانی می‌ نماید و اگر در حال حاضر از متدی بهره می برید که می‌دانید امکان دارد رتبه وب‌سایتتان را به خطر بیندازد و چه‌بسا در روز های بعد همین اتفاق برای شما به وقوع خواهد پیوست.

سئو کلاه خاکستری: بنده گناهکار گوگل !

سئو کلاه خاکستری به مجموعه تفعالیت ‌هایی اطلاق می‌شود که برخلاف قوانین گوگل می باشد، اما به نحوی اجرا می‌شوند که گوگل از این فعالیت ها آگاه نشود و نتواند سایت را برای همیشه ببندد. بنا بر دلایلی سئو کلاه خاکستری همانند سئو کلاه سیاه می باشد، اما نسبت به آن احتمال خطر کمتری دارد.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

سئو به چند بخش تقسیم‌بندی می‌شود؟

سئو به دو بخش بسیار پر اهمیت تقسیم‌بندی می‌شود که به آن‌ها سئو یا بهینه‌سازی درونی (On-Page SEO) و سئو یا بهینه‌سازی بیرونی (Off-Page SEO) می‌گوییم.

سئوی درونی سایت چیست؟

سئو درونی به کلیه مواردی گفته می‌شود که شما در سایت خود انجام می دهید و فقط با اجزاء درونی سایت شما ارتباط دارد. بهینه‌سازی کدهای سایت، استفاده از پلاگین ‌های سئو، طراحی بصری، معماری داخلی سایت، محتوای قابل مشاهده و متنی و… همگی در این دسته از سئو می باشند؛ و کلیه این موارد با مقصود به دست آوردن رتبه بهتر در گوگل و اضافه شدن ترافیک سایت صورت می پذیرد.

به کمک سئوی درونی گوگل به سادگی می‌تواند سایت شمارا بیابد و آن را بررسی کرده و اگر استانداردهای مورد نیاز را دارا باشید به ‌عنوان یک سایت پر کاربرد به مخاطبین بشناساند.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

نصب پلاگین Yoast SEO

اگر از سی ام اس وردپرس بهره می برید به‌شدت توصیه می نمائیم که افزونه Yoast SEO را نصب و بر روی سایت خود اجرا کنید. پلاگین Yoast SEO وسیله ای جادویی نمی باشد که به‌طور اتوماتیک سایت شمارا بهینه‌سازی نماید. اما به کمک این افزونه به‌ سادگی می‌توانید عنوان سئو و توضیحات متا تنظیم و بهینه‌سازی نمائید.

توجه به عنوان سئو یا Meta title tag

عنوان سئو یا title tag چه چیزی است؟ عنوان سئو همان مفهومی می باشد که در صفحهٔ نتایج گوگل نمایش داده می‌شود؛ و اصلی‌ترین قسمت سئوی درونی سایت شما می باشد زیرا زمانی‌که از کلمه کلیدی در title tag بهره می بردید به گوگل اعلام می کنید که صفحه شما در مورد این کلمه کلیدی است.

دائما تلاش کنید عنوان سئوی محتوای خود را جذاب آماده کنید و از نکات زیر را پیروی نمائید.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

  • تلاش کنید کلمه کلیدی هدف را در شروع عنوان سئو صفحه بگذارید و بعد به آن صفت و جزئیات دیگری اضافه کنید.
  • تعداد کلمات عنوان یاد شده در قسمت بالایی کمتر از 65 کاراکتر باشد.
  • تیتر مقاله یا عنوان سئو را حتماً داخل تگ مورد نظر بگذارید. (سی ام اس وردپرس به‌طور خودکار این کار را انجام می‌دهند)
  • ساب تایتل های غیر از عنوان اصلی را درون تگ قرار دهید و تلاش کنید از کلیدواژه موردنظر در آن‌ها بهره برداری مورد نظر را ببرید.

بهینه‌سازی توضیحات متا یا Meta Description

مقصود از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن نوشته ای است که برای نمایش داده شدن در بخش توضیحات گوگل یادداشت می گردد؛ اما با این‌وجود گوگل بیان کرده است که Meta Description هیچ اثرگذاری مخصوصی در رتبه‌بندی سایت‌ها ندارد.

بر طبق استانداردهای گوگل تعداد کاراکترهای که در توضیحات متا قابلیت یاد داشت کردن آن ها را دارید محدود به 155 تا 165 کاراکتر می باشد.

طبق اعلام گوگل در اکتبر سال 2017 بر اساس الگوریتم جدید گوگل تا 325 کاراکتر توانایی دیده شدن داشت که پس از مدتی در 14 ژانویه سال 2018 گوگل اعلام نمود که تعداد کاراکترهای توضیحات متا به شکل متوسط کمی اندک تر شده است اما چه تعداد از آن‌ها را گوگل نمایش دهد رابطه مستقیمی با محتوای پیج و توضیحات متای نوشته‌شده دارد.

فراموش نکنید که در توضیحات متا از کلمات کلیدی بهره ببرید؛ اما آن را زیادتر از میزان معمول با کلیدواژه‌ها پر نکنید. تلاش کنید خلاصه ‌ای از محتوای خود را ارائه نمائید که هم برای مخاطبین و هم گوگل قابل‌فهمیدن باشد.

از کلمات کلیدی با رعایت تعداد تکرار آنان بهره ببرید

در 150 کلمه نخست مقاله خود سعی کنید از کلمات کلیدی هدف استفاده نمائید. در ادامه نیز چندین بار لغات کلیدی را در صفحه خود استفاده کنید با این کار گوگل اطمینان خواهد کرد که صفحه شما حقیقتا در مورد آن کلمه کلیدی است. طوری کلمات کلیدی را در مقاله پخش کنید که به اصل مفهوم مقاله شما صدمه ‌ای وارد نشود.

تکرار بیش‌از مقدار مغمول کلمه کلیدی در عمل باعث افزایش چگالی کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه شده و به ‌ظاهر کمک خواهد نمود گوگل متوجه موضوع صفحه گردد؛

اما یکی از راه ‌های قدیمی و البته بسیار مورد استفاده ی سئوی کلاه سیاه به نام Keyword Stuffing می باشد که می‌تواند علت بسیار مورد توجهی برای جریمه سایت شما به وسیله گوگل باشد.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

برترین متد ‌های جایگزین برای keyword stuffing شامل موارد زیر می باشند:

  • استفاده کردن از کلمات هم‌خانواده و هم‌معنا
  • استفده کردن از معادل انگلیسی عبارات
  • بهره بردن از عبارات توصیفی که دقیقاً همان مفهوم را به مخاطب بیان می کند
  • لینک سازی با عبارات منصر به فرد و ترکیب‌های متفاوت
  • بیان محتویات حاشیه‌ای که ارتباط معنایی مستقیم با موضوع دارا می باشند

این راش‌ها به شما کمک خواهند نمود تا بدون آنکه مجبور به تکرار مطلبی مشخص در صفحه باشید مفهوم اعلام شده خود را به گوگل و البته مخاطب برسانید. درصورتی که مقاله ای که تولید می‌کنید برای مخاطب ارزشمند باشد و از مطالعه آن لذت ببرد مطمئن باشید که به وسیله گوگل جریمه نخواهید شد.

 بهینه سازی عکس های سایت

دقیقا برعکس یک مقاله مبتنی بر نوشته، موتورهای جستجو مدت فراوانی را در درک آنچه در داخل یک تصویر است را صرف می نمایند؛درنتیجه  سه راه اصلی برای توضیحات یک عکس در کدهای HTML موجود است که امکان شناسایی و بهینه سازی تصاویر سایت را برای موتورهای جستجو درست می نماید که عبارت می باشند از: اسم فایل، تگ عنوان (Title tag) و نوشته جایگزین (Alt tag).

اسم فایل عکس های سایت

اسم فایل تصاویر کمک فراوانی به موتورهای جستجو در پیدا کردن و فهم موضوع آن‌ها می‌کند. برای بهینه سازی عکس ها بهتر است که نام آن‌ها را متناسب با تایتل عکس انتخاب نموده و در اسم ‌گذاری از خط تیره ( – ) بجای خط زیر ( _ ) بهره ببرید.

تگ موضوع یا Title tag عکس سایت

تگ موضوع یا همان Title tag برای زمانی که عکس شما به صفحه معینی لینک شده باشد، بهره برداری می شود و در صورت تعریف آن با تکان دادن موس بر روی تصاویر بجای نوشته جایگزین تیتر تصویر نمایش داده خواهد گردید.

برای بهینه سازی عکس ها ی سایت، تگ مضوع مناسب تر است که با متن جایگزین متفاوت باشد و دارای اطلاعاتی از برگه لینک شده به عکس باشد. توجه ویژه موتور جستجو به این تگ اندک تر از الباقی بوده اما تعریف درست آن می‌تواند به مخاطبان برای درک مناسب تر موضوع تصویر کمک نماید.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

متن جایگزین یا Alt tag عکس های سایت

متن جایگزین یا Alt tag، در موقعیت آپلود نشدن عکس به مخاطب نمایش داده می‌شود. این رخداد زمانی روی می دهد که مخطب اجازه بارگذاری عکس در مرورگر خود را نداده باشد و یا با توجه به‌سرعت افتضاح نتایران زمان بالایی برای نمایش درست عکس های سایت نیاز باشد.

همچنین زمانی نشانگر موس را بر روی عکس می گذاریم متن جایگزین نمایش داده خواهد شد. برای بهینه سازی عکس های سایت بهره بردن از متن جایگزین اهمیت بسیار مورد توجهی دارد به این دلیل که موتور جستجوی گوگل توجه مخصوصی به آن در شناسایی عکس ها می‌کند.

کیفیت محتوای تولیدی

تولید کردن محتوای مناسب و با کیفیت مناسب ، کاری تخصصی و بسیار دشوار است. شما خواهید توانست در هنگامی‌ که احتیاج به محتوا دارید برای شروع آن اقدام نمائید، اما نمی‌توان نتیجه فعالیت را را لزوماً مناسب و تأثیرگذار تصور نمود.

در واقع موقعی یک محتوا تاثیر گذار است که از طرف مخاطبین تأیید گردد. در زمانی ‌که یک محتوا برای مشاهده کننده هیچ کششی ندارد و بار علمی مورد نداشته باشد، حتی اگر کلیه اصول و تکنیک‌های سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو را هم رعایت کرده باشد، در آخر بعد از مدتی گوگل به آن بی‌توجه خواهد شد. الویت به دست آوردن رتبه بهتر در گوگل با کلیه سایت‌هایی که محتوای باکیفیت بسیار مناسب تولید و منتشر می‌ نمایند است.


در نتیجه کیفیت محتواهای سایت بسیار سرنوشت ساز در مشخص شدن رتبه و میزان ترافیک یونیک سایت است. موقعی که کیفیت محتواهای سایت شما تضمین‌شده باشد، می‌توان این امید را داشت که سایت در آینده نزدیک رتبه بالایی در گوگل به دست می آورد و باید منتظر ورود جمعیت عظیمی از بازدیدکننده به طرف سایت بود.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

سئو تکنیکال تخصصی

نخستین و اصلی ‌ترین قدم برای شروع فرآیند سئو یک سایت، توجه ویژه به ساختمان صفحه و المان‌های بهره برداری ‌شده در کد نویسی و پیاده‌سازی آن می باشد. کدهای HTML علاوه بر نمایش درست اطلاعات به مخاطبین، وظیفه‌دارند تا درک محتوا برای ربات‌های گوگل را نیز ساده‌تر نمایند.

سایت‌های متعددی موجود هستند که در بخش تولید محتوای تاثیر گذار بسیار مناسب عمل می‌کنند اما به علت ساختار نامناسب کد نویسی نخواهند توانست به جایگاه مناسبی در گوگل دست یابند؛

در نتیجه برای آغاز فعالیت‌های در ارتباط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بیس همه چیز تمام و سایت استاندارد احتیاج داریم.

تکنیکال سئو تخصصی، پروسه آماده‌سازی سایت برای فهم درست گوگل از محتوا و ارتباط بین پیج ها است.اگر بخواهیم صادق باشیم بیشتر سایت‌ها احتیاجی به نگرانی در زمینه Technical SEO ندارند ( مخصوصا اگر سایت شما با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده است).اما به این معنا نمی باشد که شما باید به‌ شکل کلی تکنیکال سئو را نادیده بگیرید. یک حرکت غلت می‌تواند کل سایت شمارا deindexed نماید.

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

این ابزار تخصصی گوگل را می‌توان به‌عنوان یک جعبه‌ابزار بسیار تاثیر گذار برای مدیریت سایت به حساب آورد. آشنایی با کلیه امکانات و استفاده درست از آن‌ها نقش بسیار تاثیر گذاری در حفظ سلامت سایت و به دست آوردن جایگاه مناسب تر خواهد داشت؛ در نتیجه یکی از مهم‌ترین اقدامات بعد از طراحی و راه‌اندازی سایت معرفی و ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول می باشد.

معرفی نمودن سایت به گوگل نخستین فعالیت شما در مدیریت آن می باشد. ازاینجا به بعد ابزار سرچ کنسول گوگل امکانات متعددی برای بهبود موقعیت سئو و نظارت بر فعالیت هرچه بهتر آن در اختیار شما قرار خواهد داد.

به عنوان نمونه می‌توانید با معرفی نقشه سایت خود به گوگل کلیه پیج های مهم سایت را به‌ شکل یک فایل XML در اختیار گوگل بگذارید تا زمان مراجعه به سایت شما بداند که دقیقاً کدام صفحات تازه ساخته شده اند و یا احتیاج به بررسی مجدد دارند.

ساختمان سایت و لینک سازی درونی

زمانی ‌که سایتی برای کسب‌وکار خود طراحی کرده یا سفارش طراحی آن را به مجموعه های دیگر داده اید و فقط دارای 5 صفحه است، در ساختار سایت اهمیت ندارد که همه‌چیز موردتوجه ویژه شما باشد.اما زمانی ‌که سایت شما رو به رشد باشد و دارای صدها یا حتی هزاران صفحه می باشد نحوه تنظیم ساختار سایت شما می‌تواند تفاوت بسیار زیادی به وجود بیاورد.

نخست شما می‌خواهید یک ساختمان سازمان‌یافته (همچنین به‌عنوان یک سلسله‌مراتب مورد توجه) به وجود بیاورید که صفحات شما را در دسته‌بندی‌ها متفاوت سازمان ‌دهی می نماید.

بهینه سازی سایت برای نسخه های تلفن همراه

بر طبقق اطلاعاتی که اخیر منتشرشده 96 درصد سرچ هایی که از طریق تلفن همراه انجام می‌شود از طریق موتور جستجوی گوگل می باشند. درنتیجه توجه به استانداردها و روش های بررسی آن برای به دست آوردن جایگاه مناسب تر و بازدیدکننده بیشتر اهمیت بسیار زیادی دارد.

در سال 2016 گوگل به صورت رسمی الگوریتم Mobile-Friendly خود را معرفی نمود با اجرای کردن این الگوریتم حقیقتا رتبه‌بندی نتایج در نسخه pc و موبایل متفاوت گردید، به این معنا که زمان جستجوی یک کلمه کلیدی در دسکتاپ امکان دارد نتایج مختلفی با همان عبارت در موبایل مشاهده گردد.

تا قبل ‌ازاین تاریخ ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرا بودن وب سایت یک نکته بسیار عالی و ارزش‌افزوده با اثرگذاری اندک برای شما به حساب می آمد ولی قبل ‌ازآن گوگل تعداد زیادی از سایت‌هایی که برای نمایش در موبایل مناسب نگردیده بودند ، را جریمه کرده و به جایگاه‌های کم تر نتایج گوگل نزول نمودند.

با ادامه پروسه بهره بردن بیشتر از تلفن‌های همراه و اضافه شدن جستجوهای صورت پذیرفته از روش آن‌ها گوگل تصمیم قطعی گرفت که تا بهای زیادتری برای نسخه موبایل سایت‌ها در نظر قرارگیرد.

یقینا می‌توان گفت در حال حاضر مخاطبینی که با موبایل جستجو می نمایند در اکثریت می باشند پس باید توجه مخصوصی به رضایت‌مندی آن‌ها داشت.

تا پیش از معرفی Mobile First Index اگر مخاطب از طریق دسکتاپ جستجو می‌ نمود گوگل نسخه دسک تاپ سایت را فاکتور رتبه‌بندی در نظر می گرفت و اگر از طریق موبایل سرچ خود را صورت می‌داد ربات‌ها بر طبق نسخه تلفن همراه سایت جایگاه آن را تعیین می‌ نمود.

اما با الگوریتم اخیر گوگل در هر موقعیتی نسخه موبایل سایت معیار اصلی گوگل برای تصمیم‌گیری در زمینه جایگاه و ارزش یک پیج خواهد بود. در نتیجه در هنگام طراحی سایت این نکات را در مورد توجه داشته باشیدو سایتی طراحی کنید که واکنشگرا باشد.

سئوی بیرونی سایت چیست؟

در بیان مجموع کلیه مواردی که در بیرون از سایت شما در حال انجام و به صورتی با سایت شما ارتباط داشته باشد را سئوی بیرونی اطلاق می کنند. این نوع سئو هم به طور یقین به‌اندازه سئوی درونی سایت حائز اهمیت می باشد و نمی‌توان از اهمیت آن گذشت و آن ها را ندید.
در این مقاله توسط برترین متخصصین سئو تهران به بررسی بخش‌های مختلف سئوی بیرونی سایت خواهیم پرداخت.

تولید بک لینک

تولید بک لینک یا لینک بیلدینگ که از عبارت انگلیسی Link Building به دست آمده است. به سری کامل فعالیت‌های شما برای به دست آوردن بک لینک‌های با اعتبار بالا از صفحات اینترنتی برای ارتقای جایگاه خود در نتایج گوگل اطلاق می‌شود. موتور جستجوی گوگل از لینک‌ها برای بررسی نمودن سایت‌ها بهره می برد؛

گوگل لینک‌های موجود بین یک‌به‌یک پیج های سایت را تعقیب نموده و در مقیاسی عظیم ‌تر کلیه لینک‌های موجود در بین سایت‌ها را تحت نظر دارد.

تولید بک لینک به طور معمول باهدف گذاری مشخص بر روی عبارات یا کلمات کلیدی مشخص شده ای انجام می‌شود و صرف داشتن بک لینک‌های تعداد بالا به معنی موفقیت تجارت شما یا به دست آوردن جایگاه مناسب تر در گوگل نمی باشد.

عوامل متعددی مثل اعتبار سایت نخست، تعداد لینک‌های حاضر در آن سایت، عبارت لینک شده به سایت دوم که برای شماست، تعداد لینک‌های ورودی به سایت، صفحه لینک شده از سایت شما و no follow بودن لینک‌ها بر مراحل لینک سازی تأثیر بسیار زیادی می گذارند.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

راه ‌های متفاوتی برای لینک بیلدینگ به وجود آمده است که بعضی از آن‌ها در رده تکنیک‌های کلاه‌سیاه به حساب می آیند و برخی دیگر کلاه‌سفید هستند. پیشنهاد ما بهره بردن از تکنیک‌های کلاه‌سفید گوگل می باشد.

به عنوان نمونه تولید محتوای با ارزش و باکیفیت که باعث خواهد شد سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر از مطالب شما بهره برداری نمایند و به سایتتان به‌عنوان منبع لینک کنند، در زمینه تکنیک‌های کلاه سفید می باشد و خرید بک لینک‌های مشکل دار (لینک‌هایی که از سایت‌های بی‌کیفیت خریداری‌شده‌اند) جزو تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه می باشد.

حضور در شبکه‌های اجتماعی

حضور و فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی دو مزیت عظیم برای شما دارد :

مزیت نخست: به تولید بک لینک کمک می‌کند؛ بدین معنا که شما می‌توانید در شبکه‌های متفاوت برای مثال لینکدین لینک‌هایی به مطالب سایتتان بفرستید تا اعتبار بیشتری بگیرید.

مزیت دوم: گسترش حضور شما در شبکه‌های اجتماعی یقینا باعث محبوب شدن و نفوذ برند شما می‌شود این کار خواهد توانست باعث تبلیغ برند، اضافه شدن دسترس‌پذیری محتوا و سرانجام اضافه شدن ترافیک به وب‌سایتتان گردد که کلیه این موارد یاد شده باعث بهبود سئو خواهد شد.

برای صورت پذیرفتن این کار محتوایی تولید کنید که قابل اشتراک‌گذاری باشد و به وسیله یک دکمه به اشتراک‌گذاری، مخاطبین را تشویق به اشتراک‌گذاری محتوایتان نمائید. به طور دائمی فعالانه حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را حفظ کنید.

پست مهمان در دیگر سایت ها

فرستادن پست مهمان (Guest Posting) در سایت‌های موئثر یک راه خیلی تاثیرگذار برای سرعت دادن به سئو بیرونی سایت است.

بیشتر موقعیت‌های درج پست مهمان به شما اجازه خواهد داد یک یا دو لینک برای سایت خود جذب کنید که این مسئله به شما کمک خواهد نمود محبوبیت زیادتری در چشم تمامی موتورهای جستجوی قدرتمند داشته باشید.
به‌منظور تشخیص شرایط مورد توجه برای درج پست مهمان، به طرف سایت‌هایی بروید که در زمینه کاری شما قدرت فوق العاده ای دارند و بر روی محتویات مشابهی فعالیت می‌کنند (می‌توانید این سایت‌ها را با سرچ های شخصی یا با استفاده از ابزارها ی مختلف بیابید).
زمانی‌که تعیین نمودید که کدام‌یک از سایت‌ها با مشتریان موردنظر شما همپوشانی دارد و رتبه مناسب تری را دارد، تلاش کنید با آن سایت ارتباط برقرار نمائید.

شرکت سئو سئو تهران ، پیشگام بهینه سازی سایت در کشور

به دست آوردن اعتماد گوگل

Trust یا به دست آوردن اعتماد گوگل نه می‌توان گفت مورد خیلی مشکل و دست نیافتنی است و نه خیلی ساده و پیش پا افتاده! کلیه نکاتی که تا مقاله بیان کردیم به‌نوعی می‌تواند روی اعتماد گوگل به شما بسیار موثر باشد و بعده ها در سرنوشت شما اثر بگذارد

نتیجه‌گیری آخر:

کلیه مواردی که برای شروع فراگیری سئو احتیاج بود در این مقاله به‌ شکل کامل بیان‌ گردید. چنانچه شما شخصی مبتدی باشید درک درستی از سئو پیداکرده‌اید؛ اما این موضوع فقط اول کار است و برای حرفه‌ای شده باید تسلیم نشوید و به طور مستمر فعالیت تخصصی داشته باشید.

سئو پروسه ای زمان‌بر می باشد که احتیاج به صبر و حوصله دارد، اما اطمینان داشته باشید موقعی که این درخت به بار بنشیند شیرینی لذت بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:سئو در تهران پربیننده

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran