امتیازدهی به : post

درباره تست امنیت سایت

یکی دیگر از مباحث پر اهمیت در جهان وب موضوع تست امنیت سایت ها می باشد. هر چند پلاگین های امنیتی متعددی موجودند اما هکرها دائما مسیر نفوذ جدیدی را برای وارد شدن به وبسایت ها و گذاشتن کد های منفی و بد درون آن ها می یابند. زیر سوال رفتن امنیت وب سایت بسیار تاثیر منفی دارد اما با استفاده از پلاگین های امنیتی به روز و حرفه ای می توان از این موضوع به سادگی عبور کرد.

همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

هر شخصی که مالک وب سایت می باشد بسته به شکل احتیاج خود از پلاگین های متفاوت و همچنین متعددی برای تست امنیت سایت و ارتقای امنیت وب سایت خود بهره لازم را می برد که تعدد این پلاگین ها به نوبه ی خود باعث به خطر افتادن وب سایت خواهد گردید.

بهره بردن از منابعی که اعتبار و ایمنی مورد نیاز برای دانلود تم ها و پلاگین داشته باشند یکی از پر اهمیت ترین راه های تست امنیت سایت و جلوگیری از به وجود آمدن موارد منفی امنیتی در وبسایت خواهد شد. مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران با پشتیبانی مناسب و کیفیت محصولات عالی خود وضعیت بسیار فوق العاده ای را برای تست امنیت سایت های شما ایجاد کرده است.

بیشتر شدن امنیت وردپرس و پیشگیری از هک وردپرس مهم‌ترین و پر اهمیت ترین دغدغه برای هر وبسایتی می باشد تا اطلاعات مخاطبین در یک فضای امن و به دور از دسترسی به وسیله اشخاص سودجو جا به جا شده تا وردپرس بدون اندک ترین مشکلی بر روی وبسایت شما فعالیت کند .

وردپرس هم از این قانون مشخص مستثنی نمی باشد و باید با بهره بردن از راهکارهای مختلفی به تست امنیت سایت توجه کرده و دائما تلاش بر بیشتر کردن امنیت وردپرس و تست امنیت سایت سایت نمائیم .

تست امنیت سایت وردپرسی یک موضوع پر اهمیت برای هر مالک وب سایتی خواهد بود . هر روز، گوگل فهرست سیاه حدود 30،000 وب سایت در زمینه های ارور های مختلف و حدود 60،000 برای فیشینگ معرفی می نماید . اگر شما در زمینه تست امنیت سایت خود مصمم هستید، باید به برترین نکات امنیتی وردپرس توجه ویژه ای داشته باشید و آن را جدی بگیرید .

تیم پشتیبانی سایت مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران کلیه نکات امنیتی تاثیرگذاز برای وردپرس را برای وب سایت شما در مقابل هکرها و بدافزارها بررسی خواهد نمود .

سی ام اس محبوب وردپرس هسته ی بسیار مطمئن و پر قدرتی دارد و هزاران توسعه دهنده ، آن را به شکل دائمی حسابرسی وباگ گیری خواهد نمود .

هر وبسایتی با هر مقدار از امنیت میتواندخواهد توانست وردپرس ، تست امنیت سایت وردپرسی خود را در مقابل حملات میتوانید بیشتر کنید.

تست امنیت سایت به شکل کاملا گویا بر سئو سایت تاثیر مستقیم می گذارد و هیچ شخصی این مسئله را از یاد نخواهد برد که باید بر ربات های مختلف گوگل تمرکز نماید به این دلیل که این ربات ها به اندازه ای حرفه ای می باشند که کوچکترین مشکلی را برای سایت ها در عقیده خود خواهند گرفت و باعث تغییر رتبه آنها خواهند گردید.

در این قسمت که یکی از قسمت های پر اهمیت آموزش سئو هم است قصد داریم به شما بیان کنیم که تا چه مقدار اهمیت سایت خواهد توانست بر سئو سایت تاثر مثبت داشته باشد.

آیا تست امنیت سایت قسمتی از سئو سایت است؟

حتی اگر به سایت شما حمله امنیتی صورت نگرفته باشد، حملات هکری دائمی که از هکرهای سایت موجود است می تواند ربات های گوگل را از وارد شدن به سایت شما  به شکل کامل پیشگیری کند و باعث خواهد شد که ترافیک سایت شما را ازبین ببرد و حتیفرستادن صفحات سایت را به گوگل نابود کند.

همه ی ما دفعات متعدد با ارور زشت 404 رو به رو شده ایم. اما دائما اشتباهات 404 در گوگل برای پیج هایی که از دست رفته نبوده اند؟ گوگل همیشه تلاش نموده است تا پیج های موجود را خالی نماید،  این شکل ارور می تواند به علت حملات وب سایت ها و هکرها به وجود آمده باشد.

این خود مثالی واضح از چگونگی تاثیر مستقیم تست امنیت سایت بر ربات های گوگل است. تمرکز بر روی امنیت خواهد توانست این حطرات را کم کند و به سئو سایت شما یاری زیای داشته باشد تا به سادگی برگه های وب شما را خالی کند.

هر پلاگین و اسکریپتی که بهره می برید را به شکل مناسبی چک کنید. و ترجیحا از پلاگین هایی که درون وردپرس حضور دارند بهره ببرید و یا از سایت های با اعتبار آنها را دلنلود کنید.

گوگل اسم افزونه را برای بررسی اینکه آیا سابقه منفی حمله شدن دارد یا نه شناسایی می نماید. با قهرستی از پلاگین های خود به گوگل مراجعه کنید و سابقه آنها را به شکل زیر سرچ کنید:

  • نام پلاگین + هک شده
  • نام پلاگین + اشکالات

گوگل ضد ویروس خود را استفاده نکنید. فقط 45 درصد از مجموعه های مورد آزمایش، نشان گر این بوده اند که از یک سیستم چک برای حفاظت از تست امنیت سایت استفاده می کنند.

اگر شما یک سایت وردپرس را برای خود ساخته اید، دو افزونه امنیتی که پر دانلود ترین آنها WordFence و Sucuri Security می باشند را میتوانید بهره ببرید.این افزونه ها ب رخ داد های احتمالی هک شدن را بررسی تخصصی و اسکن می کنند و همچنین مشخصه های فایروال دارا هستند که هکرها را به شکل موقت یا دائمی بلاک می کنند.

آنها همچنین این توانایی را دارند آدرس های آی پی مشاهده کنندگان را که رفتار مشکوک دارند، بلاک کنند.

مسئولیت تست امنیت سایت بر عهده کیست؟

تست امنیت سایت بر همه تاثیر خواهد گذاشت. چه بخواهد شخصی در قسمت IT باشد یا متخصص سئو سایت شما ، اهمیتی ندارد. مساله پر اهمیت این است که شخصی اطمینان حاصل نماید که یک متد بر علیه هک فعال موجود است و استراتژی ها باید سریعا مجددا مشاهده گردند و آپدیت شوند و باید بک لینک رایگان به دست بیاورد.

انتخاب پسورد پر قدرت

یکی از مواردی که می بایست در تست امنیت سایت به آن توجه نمود و متاسفانه درصد اندکی به آن اهمیت می دهند موضوع استفاده از پسورد قدرتمند است. یک رمز مناسب باید بیشتر از 10 کاراکتر داشته باشد و مجموعه ای از حروف بزرگ و کوچک – عدد های مختلف و کاراکترهای مخصوص مثل $%^&^&*&* و موارد مشابه باشد.

بک آپ گیری دائم از سایتدائما از سایت خود ورژن بک آپ داشته باشید به دلیل اینکه در صورت هک شدن یا از بین رفتن و داون شدن سایت باید بتوانید سایت خود را بازگردانی کنید نه اینکه افسوس بخورید و مجبور گردید که کلیه کارها  و زحمات خود را از مرحله اول صورت دهید .

شما واقف نیستید که چه موقعی هک می شوید و یا سایت از دسترس شما خارج خواهد شد در نتیجه آخر هر روز بهتر است بک آپی از سایت خود داشته باشید.

محدود کردن دسترسی کاربران به بخش پیشخوان

اگر مخاطبی قصد داشته باشد بیش از چندین دفعه وارد سایت شما گردد حتی اگر نام کاربری و رمز عبور را درست وارد کند این امکان را دارید دسترسی اش را غیر فعال نمائید . این احتمال را در نظر داشته باشید که به قصد هک کردن سایت آمده باشد!

پرسش امنیتی مناسب

با اضافه کردن پرسشی امنیتی موقع وارد شدن مخاطب به سایت هم میتوانید امنیت سایت را تا حد قابل توجهی تامین نمائید که اگر پاسخ را به درستی داد خواهد توانست وارد سایت گردد در غیر اینصورت اجازه ورود به سایت نخواهد داشت .

تعویض پیشوند -wp

موقعی که شما سایت وردپرسی خود را طراحی می نمائید از پیشوند -wp به شکل پیش فرض استفاده می نمائید . که اگر شما هم از همین پیش وند بهره ببرید امنیت سایت خود را کم کرده اید در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که پیش وند را با هر اسمی که میخواهید عوض کنید .

فولدر wp-admin

این فولدر یکی از قسمت های پر اهمیت و حساس وردپرس است که مدیریت پیشخوان وردپرس را انجام می دهد در نتیجه بهتر است با رمز گذاری بر این قسمت ، آن را از دسترسی برای هر شخصی که وارد هاست شما میشود در امان نگر دارید .

چک لیست کامل تست امنیت سایت وردپرسی

دلایل متعددی موجود است که شما نگران امنیت سایت خود شوید. بررسی های اخیر بیان می کنند که بیش از 880،000 تلاش برای هک در وب سایت های ساخته شده با وردپرس در هر دقیقه صورت می پذیرد. ما یک چک لیست کامل امنیت سایت برای سایت وردپرس را به شما نمایش خواهیم داد.

امکان دارد تعداد زیادی از مالکین وب سایت تصور نمایند که وب سایت آنها برای هدف گیری هکرها بسیار ناچیز است. اما حقیقت این است که هکرها ترجیح می دهند وب سایت های ریز را هدف بگیرند، به این دلیل که نسبت به امنیت آنها احساس عادی تری دارند.

نکته قابل توجه این است که هر وب سایت اعم از بزرگ یا کوچک باید مسائل مختلف امنیتی را در نظر داشته باشد.

متد های امنیتی متعددی وجود دارد که این امکان را دارید در وب سایت خود پیاده سازی نمائید اما همه اقدامات امنیتی تاثیرگذار نخواهد بود.

قطعا همه ما می دانیم که امکان پذیر نیست که بتوانید همه فعالیت های امنیتی را برای پیدا کردن نتیجه کاملا مؤثر انجام دهید. در نتیجه ما یک لیست چک امنیت سایت وردپرس از برترین شیوه های امنیتی به وجود آورده ایم که به محافظت از وب سایت شما در مقابل هکرها کمک خواهد نمود.

به چه شکلی هکرها از وب سایت وردپرس بهره می برند؟

هکرها دائما به دنبال وب سایتی می باشند که بتوانند از آن بهره برداری خوبی به عقیده خودشان بکنند و علاقه دارند که وب سایت های وردپرسی را هدف قرار دهند، به این دلیل که تعداد وب سایت های بیشتری از وردپرس موجود است تا دیگر پلتفرم ها.

در حال حاضر که این مقاله را مطاعه می کنید، وردپرس به وسیله بیش از 90 میلیون وب سایت مورد استفاده قرار گرفته است که شامل وبلاگ ها، فروشگاه های آنلاین، سایت های عضویت، انجمن ها و غیره می باشد.

ما پیشتر اشاره نمودیم که مالکین وب سایت های کوچک تصور می نمایند که سایت های آنها هرگز نخواهند توانست هدف حمله هک توسط هکر ها قرار بگیرند.

این درست نیست به دلیل اینکه مطالعات اخیر بیان کرده است که هکرها ترجیح می دهند وب سایت های کوچک را هدف حمله خود قرار دهند، به این دلیل که هک شدن آنها بسیار ساده است.

برخلاف آنچه که امکان دارد بسیاری این اعتقاد داشته باشند، حجم سایت شما یا ترافیکی که در آن به وجود آمده است اهمیت ندارد و این منابع وب سایت است که هکر ها به دنبال آن می باشند.

موقعی که یک هکر به وب سایت شما دسترسی پیدا نمود، این امکان را دارد از آن برای انجم دادن فعالیت هایی مثل حفظ پرونده های غیرقانونی، فرستادن ایمیل های اسپم، عوض کردن مسیر یوزر های شما به وب سایت های منفی خود، راه اندازی حملات به وب سایت های دیگر یا حتی دزدیدن اطلاعات کاربران شما را انجام دهد ، در نتیجه در زمینه تست امنیت سایت باید حسابی مراقب باشید.

ابزار هایی برای حفظ امنیت سایت

تست امنیت سایت و حفظ آن در معرض ویروس ها، بدافزارها کاری ضروری در برقراری همیشگی وب سایت شما به شمار می رود. برای این مفهوم مدیران سایت ها می توانند از ابزارهای رایگان و فعالی در سبب اسکن آنلاین و تست امنیت وب سایت خود به کار ببرند.

همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

پرسش های زیادی در مورد اینکه چطور امنیت یک وبسایت را اسکن کنیم و تست امنیت سایت را ارزیابی کنیم وجود دارد و پیش از این چند مورد برای حفظ امنیت سایت، به شما دوستداران گفته ایم. در این مقاله می خواهیم چند نکته از این ابزار ها که البته بطور رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت را بیان کنیم.

۱- نرم افزار Scan My Server 

برنامه ScanMyServer یکی از اصولی ترین گزارش ها را از ضرر های تست امنیت سایت است گزارش اسکن آنلاین باگ سایت به دنبال خلاصه آسیب پذیری ها به صورت ایمیل اطلاع رسانی می شود.

۲- SUCURI 

وب سایت sucuri معروف ترین وبسایت رایگان اسکن برای ویروس و ارزیابی امنیت سایت می باشد. شما می توانید یک تست زود برای ویروس، بلک فهرست وبسایت، اسپم های تزریق شده و نقص ها را صورت دهید. SUCURI وبسایت شما را از ضرر ها پاک سازی و مراقبت می کند و با هر مدل پلت فرم وبسایتی دارای وردپرس، جوملا، magento، Drupal، phpPP و … کار می کند.

3- Quttera 

Quttera وبسایت را برای بدافزار ها و تهدیدات ارزیابی می کند. اگر خواستارید که فایل های وبسایت خود را از دید فایل های مخرب، فایل های مشکوک، فایل های خیلی مشکوک، سرچ امن گوگل و دامن فهرست های بد افزار ها اسکن نمایید.

4- Site Guarding :

SiteGuarding به شما یاری می کند که دامین ثبت شده خود را در برابر بد افزار، بلک فهرست شدن وبسایت، اسپم های تزریق شده و خیلی نکات دیگر ساکن نمایید. این اسکنر با WordPress، joomla، Drupal، Magento، osCommerece، Bulletin و سایر پلاتفرم ها یکسان می باشد.

SiteGuaring همینطور به شما یاری می کند که بدافزار را از وبسایت خود حذف نمایید، بنابراین اگر وبسایت شما با ویروس آلوده شده باشد، آن ها توانایی دارند کار آمد باشند.با ما در ادامه ی مقاله ی تست امنیت سایت همراه باشید.

5- Web Inspector 

Web Inspector یکی دیگر از مدل های نرم افزار تست امنیت سایت شما است و یک گزارش اصولی از فهرست سیاه، فیشینگ، بدافزار، کرم ها، بک دور ها، تروجان ها، فریم های مشکوک و ارتباطات مشکوک را عرضه می کند.

بنابراین تعلل نکنید و یک اسکن انجام دهید تا نکات مشکوک را شناسایی کنید.-

6- Netsparker C‌loud 

Netsparker Cloud یک اسکن کننده امنیت زیر نظر وب سازمانی است که اسکن را برای اکثر ۲۵ تهدید امنیتی مهم و بحرانی انجام می دهد. Netsparker پروژه متن باز رایگان است و در غیر این نوع شما می توانید که برای نسخه امتحانی آن اقدام کرده و اسکن را صورت دهید.

7- Tinfoil Security 

Tinfoil Security نخست از همه وبسایت شما را در برابر ۱۰ تهدید OWASP و بعد در برابر سوراخ های امنیتی دیگر ارزیابی می کند. شما بعد از کارایی لازم، گزارش عملیاتی و موردی برای اسکن دئباره می گیرید. انجام این کار تقریبا ۵ دقیقه زمان می برد، و همینطور شما می توانید وقتی که وبسایت شما حفاظت می شود همینطور از این ابزار به کار ببرید.

یکی از کارایی ارزیابی تست امنیت سایت، مانیتور کردن آن است. بنابراین شما وقتی که هک شدید و یا سرویس از کار بی افتد می فهمید . این در صورتی است که ابزار بالا به شما یاری می کنند که وبسایت خود را اسکن کرده و ممکن است به شما پیشنهاد کنند که علاقه داشته باشید یک وقت بندی برای اسکن خودکار آن صورت دهید.

امیدواریم که فهرست بالا به شما در اسکن و در برابر با تهدیدات وبسایتتان یاری کند.همراه ما در ادامه ی محتوای تست امنیت سایت باشید.

امنیت در نرم افزار های زیر نظر وب

  1. در کل امنیت شامل سه مشخصه اساسی است.
  2. محرمانگی اطلاعات تنها باید برای اشخاص مرتبط در دسترس باشد.
  3. دسترسی پذیری اطلاعات در وقت مورد احتیاج برای اشخاص مورد احتیاج باید در دسترس باشد.

این سه اصول به اسم مثلث امنیت شناخته می شود.

وب سایت توسینسو

اضافه بر آن که ، مثلث دیگری همچنین وجود دارد که مورد علاقه هکر هاست.

  1. افشاگری
  2. تخریب
  3. انکار

اگر توجه کنید این مثلث اساسا متضاد با مثلث امنیت است.

1- افشاگری : در محتوای تست امنیت سایت افشا سازی برعکس محرمانگی است.شرکت ها باید اطلاعات خود را تحلیل و آن ها را گروه بندی کنند، که این کار به ندرت رخ می دهد .

کارکنان شرکت ها همواره باید اگاه باشند تا بتوانند از اطلاعات یک شرکت محافظت کنند. به عنوان نمونه وزارت دفاع اطلاعات را برا این اصول بخش بندی می کند :

  • فوق سری: افشای آن ها صدمه ای خیلی جدی به کشور وارد می کند.
  • سری: افشای آن صدمه قابل مهمی به کشور وارد می کند.
  • محرمانه: افشای آن بوجود آوردن شرمندگی برای کشور به دنبال دارد.
  • بخش بندی نشده: اطلاعات یکسانی هستند.

شرکت ها همواره همه اطلاعات خود را در مقطع محرمانه قرار می دهند که باعث مشکل برای آن ها می شود. بنابراین اگر شما خواستار باشید از همه ی اطلاعات خود در یک مقطع امنیتی حفاظت کنید، با مشکل روبرو می شوید.

شرکت ها باید اطلاعات محرمانه خود را مثل دولت به چند بخش تقسیم و درجه بندی کنند :

  • محرمانه سطح سه : افشای آن ها صدمه جدی به شرکت دلالت می کند.
  • محرمانه سطح دو : افشای آن صدمه قابل اهمیتی به شرکت وارد می کند.
  • محرمانه سطح یک : افشای آن بوجود آوردن شرمندگی برای شرکت را به دنبال دارد.

شرکت ها باید ارزیابی کنند تا بفهمند که چه افشاسازی اطلاعاتی برای آن ها و کاربران آن ها پر اهمیت است . بعد می توانند براصول اینکه کدام اطلاعات به بیشترین حفاظت احتیاج دارد اولویت هایی برای برطرف کردن آن ها ،دشوار تر کردن آن ها و دیگر بوجود آورند .همراه ما در محتوای تست امنیت سایت باشید.

2- تخریب 

تخریب مخالف بی مشکلی است. حالا که شما اطلاعات پر اهمیت خود و اندازه ضروری بودن ان ها را ارزیابی کردید توانا خواهید بود تا معین کنید که چه می شود اگر ان ها مشکل دار شوند یا از بین بروند.سازمان ها باید روش فعالیت هایی برای هر دوی این اشکالات داشته باشند.

آن ها این پرسش را باید از خود سوال کنند که بیشتر یک دشمن مایل هستند چه اطلاعاتی را نابود کند یا در آن ها تغییراتی بوجود آورند .این برای هر شرکت یا ارگان مختلف است و یک الگوی ویژه ای ندارد .ما را در مقاله ی تست امنیت سایت دنبال نمایید.

انکار یا در دسترس نبودن

انکار یا در دسترس نبودن برعکس دردسترس بودن است .زمانی صحبت از در دسترس نبودن می شود نخستین موردی که به ذهن شما می رسد حملات است.

حملات در نکات بیشتری سبب خسارت های قابل اهمیتی به یک تجارت نمی شوند البته اگر تجارت شما وابسته به فروش اینترنتی باشد ضربه زیاد تری به شما وارد می کند.

مورد قابل اهمیت در تست امنیت سایت این است که شما باید شرایط خود را ارزیابی کنید. آشکار است که این یک اشکال است، اگر کاربران شما نتوانند از وب سایتتان به کار ببرند یا در نکات زیادی لو رفتن یا افشای اطلاعات شخصی آن ها سبب می شود که دیگر از وب سایت شما به کار نبرند.

این بزرگترین اشتباه است، زمانی که بحث به پوشش امنیت شبکه می رسد به دلیل آن که هر فردی می تواند قربانی حملات زیادی باشد .خیلی از ارگان ها ارزیابی نمی کند که چه اطلاعاتی برای کسب و کار آن ها پر اهمیت است.

آن ها عواقب این که اطلاعاتشان بیان می کنند یا نابود شود و یا دردسترس نباشد را نمی دانند. این معنا ها باید اصول زیرساخت های امینتی شرکت ها باشد.

ارائه عملکرد برای برطرف کردن آسیب پذیری ها

عرضه جزئیات و اطلاعات تخصصی هر آسیب پذیری در کنار روش کار های لازم به دنبال ارتباط مستقیم کارشناسان با ارتقا دهندگان و گروه تخصصی به شما یاری می کند که با سرعت زیاد آسیب پذیری های سیستم برطرف شود.

حتی پس از برطرف کردن هر آسیب پذیری یک تست دوباره انجام می شود تا یقین بیابید برای رفع کردن کامل آسیب پذیری انجام شود.

تست امنیت سایت بواسطه گروهی متشکل از حرفه ای امنیت سایبری و تست نفوذ انجام می گیرد . در این تست نفوذ تلاش شده تا تلفیقی از آخرین استاندارد های بیان شده، نظر ها و شیوه های متخصصین امنیت و همینطور روش های روز در زمینه هک و نفوذ به کار برده شود تا هم بتوان نقاط ضعف سیستم را پیدا کند.

و هم نقاط کوری که هکر ها از آن ها استفاده می کنند را معین نمود. به گونه دیگر این پردازش عصار ه‏ای از استاندارد های معروف تست نفوذ در جهان و روش های حرفه ای استفاده شده هکر های تخصصی است که متدولوژی مختص این مجموعه برای تست نفوذ سایت می‏ باشد.

امیدواریم که از مقاله ی ما به عنوان تست امنیت سایت راضی بوده باشید و با کمک آن بتوانید بسیاری از مشکلات خود را حل نمایید.

بیشتر بخوانید : بک لینک ارزان

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran