امتیازدهی به : post

بک لینک خارجی چیست

بک لینک خارجی پر کاربرد ترین موضوع در سئو میباشد و نظرات منتقدان خوب و بد بسیاری در مورد تاثیر بک لینک در سئو و استراتژی نمایش آن وجود دارد. در این محتوا کوشش میکنیم نخست دریابیم بک لینک چیست و بعد از آن بررسی کنیم چه فایده ای در  سئو سایت ما دارد.

لینک سازی یا کسب بک لینک پروسه دریافت لینک از بقیه سایت های اینترنتی برای سایتمان است. منظور ما از لینک متون یا تصاویر هایی می باشند که با کلیک بر روی آنها فرد به صفحه دیگر در اینترنت انتقال پیدا میکند. ربات های گوگل مدت بررسی یک صفحه لینک های موجود در آن را همچنین بررسی میکند و به این صفحه های لینک شده مراجعه میکند. به همین صورت راه حرکتی ربات های گوگل در اینترنت صورت می گیرد.

بک لینک خارجی انوع متفاوتی دارد و به انواع لینک فالو و نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم بندی می شود. در این قسمت نخست میگوییم بک لینک چیست سپس فایده آنها بر سئو را مورد بحث قرار میدهیم.

بررسی بک لینک های وجود داشته در یک صفحه یکی از راه های کلیدی گوگل برای پیدا کردن  و ایندکس کردن صفحه های جدید در اینترنت می باشد. به غیر از این کمیت و کیفیت بک لینک ها بر رتبه گذاری نتیجه های گوگل تاثیر چندان زیاد دارد. به صورت دیگر می توان گفت ربات های گوگل صفحه را بررسی کرده و براساس داشتن لینک های وجود داشته در آن اعتبار صفحه های لینک شده را تشخیص می دهد.

هرچقدر سایت های زیادتر و معتبرتری به صفحه های شما لینک داده باشند شانستان برای گرفتن اعتبار در نتیجه های گوگل بیشتر می شود.

بک لینک خارجی

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

 کلا بک لینک خارجی به دو بخش کلیدی لینک سازی داخلی و خارجی قسمت بندی میشود که فرق های زیادی با هم دارند. لینک سازی داخلی به معنای ایجاد بک لینک میان صفحه های یک سایت به معنای این است که اگر صفحه ای از سایتتان به صفحه ای دیگر از سایتتان لینک داده باشد لینک داخلی صورت گرفته ولی اگر لینک از سایت دیگری به یکی از صفحه های سایت شما لینک داده باشد یک لینک خارجی یا بک لینک برای شما صورت گرفته است.

گوگل در سال ۱۹۹۰ مفهوم پیج رنک را منتشر کرد و در آن مدت تعداد بک لینک های یک وبسایت فایده خیلی زیاد بر رتبه بندی آن در نتایج google داشت. متخصصین سئو و مدیران وب سایت ها از این نکته ی کلیدی بهره بردند و با روش هایی همانند تبادل لینک یا خرید بک لینک کوشش کردند تا جایگاه خود در نتایج جستجو را بهره ببخشند.

با افزایش معاملات بک لینک گوگل الگوریتم های خود را آپدیت کرده و الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی  و بررسی و جریمه سایت هایی که از این روش های لینک سازی بهره میبرده اند معرفی کرد. همچنین در ادامه پیج رنک را به طور کلی پاک کرده و کوشش کرد تا وابستگی رتبه بندی نتیجه های لینک سازی را تا حد امکان بتواند از بین ببرد.

اشتباهات رایج در مورد بک‌لینک

بک‌لینک همان تبلیغات متنی است

متاسفانه چیزی که این روزها خیلی آن را مشاهده میکنیم افرادی میباشند که اشتباه فکر میکنند بک لینک خارجی در همان تبلیغات متنی که بیشتر در سایت‌های ایران جا افتاده است و هرکس که اسمی از بک‌لینک می آورد به معنای ماهیانه چندین هزار تومان باید داد تا سایتی لینکمان را در قسمت تبلیغات متنی خود قرار دهد این تعریف کاملا اشتباه میباشد. تبلیغات متنی هم یکی از تکنیک های خرید بک‌لینک حساب می‌رود که از سوی  گوگل کاملا منسوخ اعلام شده و موجب افت و پنالایز سایت شما همچنین می‌شود.

بک‌لینک خوب نیست و نباید بک لینک گرفت!

جمله دیگر که بعضی به گوش رسیده٬ اشتباه گرفتن مفهوم کلیدی بک لینک خارجی میباشد. بک‌لینک به خودی خود قسمت کلیدی از سئو را در مشت دارد. قسمتی که دیگران به شما پیشنهاد میدهند و گوگل این پیشنهادها را درنتیجه های بررسی خود تاثیر می‌دهد تا سایتتان رتبه بالایی داشته. حال برای چه می‌توان گفت که بک‌لینک بد است؟ با این بحث موافقت دارم که بک‌لینک غیرطبیعی خوب نیست٬ اما همه ی بک ‌لینک‌ها هم مطمينا بد نیستند!

هرچه بیشتر بهتر!

دیگر مدت آن که به کمیت فکر کرده به پایان رسیده و باید کیفیت بیشتر بک‌ لینک ها را مرود بحث خود قرار داده. هرچه کیفیت یک لینک دریافت شده بالاتر رود٬ فایده آن بر روی رتبه سایتتان نیز بالاتر رفته میشد. امکان دارد با گرفتن چند لینک خوب رتبه‌ای کسب کرده که بقیه سایت‌ها با چندین بک لینک نتوانسته اند آن را بدست آورند!

ارتباط بین صفحات مهم نیست!

با  توجه به آزمایشی که انجام داده ایم٬ گرفتن لینک از صفحات غیرمرتبط امکان دارد موجب خارج شدن سایتتان از نتیجه های جست وجوی  کلمه اصلی ای که برای آن سایت خود را آماده داده اید بشود. مقابل آن٬ با گرفتن فقط و فقط چند لینک مرتبط توانسته ایم رتبه یک سایت را به سرعت افزایش داده. در حالیکه برای سایت شماره نخست٬ شاید صدها لینک با کیفیت اما از سایت‌های غیرمرتبط گرفته بوده ایم (این سایت به خاطر لینک‌های غیرمرتبط هم اکنون در ۱۰۰ نتیجه اول نمیباشد)

شاخص اول: مرتبط بودن

مربوط بودن مهم ترین موضوع در ارزش گذاری کیفیت لینک‌هاست. مرتبط بودن یعنی که بک لینک خارجیکه شما گرفته اید از وبسایت‌هایی با موضوعات مشابه و یا نزدیک به وبسایتتان برای شما فرستاده شده. برای مشخص کردن مربوط نبودن یا مربوط بودن یک لینک از خود سوال کنید که چرا این وبسایت مورد نظر باید به بنده لینک بدهد؟ کلا یک لینک می‌تواند به چهار روش زیر مربوط شناخته شده باشد:

دامین : دامین

دامین : صفحه

صفحه : صفحه

لینک : صفحه

تعیین مربوط یا نامربوط بودن یک لینک تا حدی بالایی به شناخت شما از طرف روبرو بستگی دارد. شاید شما نمی‌توانید توجیهی برای این موضوع که چرا آن وبسایت به شما لینک بدهد پیدا کرده، بهتر میباشد که این لینک را به جای یک لینک نامربوط تعیین کنید.

شاخص دوم: ارزش انسانی

با ارزش ترین لینک‌ها، لینک‌هایی میباشند که برای بهره بری کاربران ساخته شدند ، نه برای ربات های موتورجستجو. اگر دوست دارید درباره ارزش انسانی بک لینک خارجیمطمئن بشوید، پرسش های زیر را از خودسوال کنید:

این لینک فرد را به جایی که ‌می‌خواهد هدایت میدهد؟

این لینک به همان صفحه‌ای هدایت میدهد که فرد به دنبال آن میگردد؟

این لینک فرد را به موضوع کاربردی هدایت میدهد؟

بک لینک یا Backlink چه چیزی است

مهم بودن بک لینک خارجی : بک لینک چه چیزی است و در بهینه سازی سایت چه اندازه مهم است؟به زبان راحت بک لینک به پیوند هایی بیان می ‌شود که از سایت ‌های دیگر به سایت شما منتقل می‌ شود. وقتی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند داده می شود، سایت رووبرو از سایت شما بک لینک می گیرد .

مهم بودن بک لینک در سئو می ‌توان بیان کرد به انداره ای مهم است، تجربه مشخص کرده است سایت ‌هایی که بک لینک های طبیعی بیشتری دارند و در پیش آن محتوای مرتب و جدید تولید می ‌کنند، رتبه والایی دارند.برای آگاه یافتن اهمیت Backlink در سئو و  استفاده.بهینه سایت به این نمونه توجه کنید:

تصور کنید شما در جلسه‌ ای بیانی را بیان کردید و ۱۰ نفر عناونی را که بیان کردید تایید کردند و به آن رأی دادند؛ بعد فرد دیگری عناوینی را بیان کرد و ۴ نفر به او رأی دادند و او را مرتب کردند. حال سخن شما ارزش زیاد تری دارد یا فرد روبرو؟ پاسخ آشکار است که شما! زیرا اشخاصی که حرف شما را تایید می ‌کنند اکثرا ازفرد شخص مقابل است.

بک لینک خارجی هم به این گونه است؛ به اندازه ای مثل رأی می ‌ماند، هر اندازه بک لینک‌های شما اکثر به سایت شما و مطالب شما باشد به معنی اینکه افراد بیشتری به آن رأی می ‌دهند، آن را علاقه دارند و مورد تاییدشان است، بنابراین رتبه خوب تری را درا خواهید داشت. بک لینک از ارزش هایی است که رتبه سایت را معین می‌ کند.

آیا بک لینک باید مطمعنا خرید بشود

اگر به این گمان کنید که با خرید بک لینک خارجی در سایت‌ های که نام شده می‌ توانید اندازه دامین و سایت خود را بیفزایید  و رتبه مناسب تری را یاد بگیرید، دشوار در غلط هستید! به علت اینکه گوگل و دیگر موتور های جستجو قوی به راحتی سایت ‌هایی که باعو بداست آوردن رتبه خوب تر در جستجو کار به خرید لینک می‌ کنند را شناخت نموده و از رنک آن ها کم می کند.

البته شایان بیان کردن است اگر تمایل دارید در یک سایت خبری متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک می ‌توانید دیگر استرس بوجود آمدن اشکالی برای سایت خود نباشید. ممکن است پرسش کنید که اگر بک لینک خارجی را خریداری نکنیم در نتیجه چگونه می ‌توانیم به سایت خود بک لینک بگیریم و کنیم و به این راه قدرت سایت خود را بالا برده و رتبه زیاد تری را کسب کنیم؟

پاسخ این است که شما باید بک لینکر‌ها را به طور طبیعی بگیرید ؛ به این معنی که مطالب بروز و کاربردی درست کنید تا کاربران در سایت ‌ها و وبلاگ ‌های خود لینک ‌های شما را جای دهند. همینطور از فضا های اجتماعی می‌توانید برای بک لینک خارجی بیلدینگ درست به کار ببرید

مشخصه های بک لینک درست و غلط چیست

در یک صحبت می‌توان بیان کرد لینکی که شما درخواست گذاشتن آن را خواهان باشید لینک خراب و به لینکی که کاربران به تمایل خود می‌ گذارند لینک مناسب بیان می‌ شود. به دلیل اینکه وقتی که شما سبب گذاشتن لینک خود پول می پردازید توقع دارید که لینک شما در همه صفحات نشان داده شود، لغت کلیدی پر اهمیت سایت شما لینک شود، Dofollow باشد و … بنابراین از فهرست های لینک بد می ‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

– لینک شدن لغت پر اهمیت کلیدی سایت: بطور نمونه اگر سایت در مورد سئو هست، در تمام آن به لغت سئو لینک می ‌شود، این لینک غیر عادی و بد بیان می ‌شود، به دلیل اینکه کاربران همواره چنین کاری نمی ‌کنند مگر اینکه پولی بگیرند.

– لینک شدن سایت در همه صفحات سایت: این هم یکی از نکاتی است که سبب می ‌شود بک لینک به بک لینک خارجی بد تغییر پیدا کند، به دلیل اینکه کمتر مدیر سایتی قادر می ‌شود لینک فردی را در همه صفحات سایت خود جای دهد مگر اینکه پولی بگیرد.

– لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر تماما به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مباحث سایت شما لینک ندهند جای استرسی است، به دلیل اینکه  نکته هم سبب می‌ شود بک لینک خارجی به بک لینک بد تغییر یابد.

– لینک شدن سایت شما در سایت غیر مربوط به موضوع سایت: همواره کاربران در سایت خود لینک ‌هایی را جای می‌ دهند که با عنوان وبلاگشان مربوط باشد، اگر عنوان سایت شما در مورد استفاده بهینه سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، عادی است که بک لینک خارجی خوب نباشد.

– لینک شدن سایت در سایت های کپی بردار و بی کیفیت: همانگونه که سایت‌ های بی کیفیت خودشان کیفیت زیادی ندارند، بک لینک خارجی که از آن ها به سایت شما فرستاده می‌شود همچنین بد است و اگر آن سایت ‌ها اسپم باشند، حتی سبب می‌ شود در وضعیتی به رتبه سایت شما ضرر برساند.

– لینک شدن سایت به طور مخفی: لینک ‌ها را جای می ‌دهند تا کاربران مشاهده کند و از آن به کار ببرند، اما وقتی که لینک مخفی باشد و دارای نمایش نباشد، Backlink غیر عادی است.شایان گفتن است اگر در موارد بالا لینک شما Nofollow باشد، رتبه سایت شما هیچ بالا نخواهد رفت.

بک لینک Nofollow و Dofollow چه چیزی است

لینک های Nofollow به لینک‌ هایی می گویند که در rel آن اندزه Nofollow باشد، وقتی که شما لینک سایتی را به این صورت جای دهید، روبات گوگل از شکستن پیج رتبه شما بر روی این لینک خروجی دوری می‌کند و به سادگی می ‌توانید تبلیغات متنی به طور نوفالو در سایت خود جای دهید.

و ولی لینک های Dofollow یا Follow… این مورد برخلاف نوفالو است؛ اگر لینکی اندازه rel آن Nofollow نبود، Dofollow یا Follow است و احتیاج نیست اندازه Dofollow و Follow را در rel جای دهید.آیا تبادل لینک سبب ازدیاد بک لینک خارجی سفارش می شود؟اگر به طور Nofollow نباشد، امکان آپدیت مشکل به ممکن است بطور قوی وجود دارد اما اگر طرفین لینک‌ ها را به طور نوفالو جای بدهند اشکالی از این بابت برایتان رخ نخواهد افتاد.

با ما در سئو تهران همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو شخصی ، پشتیبانی سایت ، اداره پیج اینستاگرام ، ادمین اینستاگرام

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran

مشاهده پکیج های ریپورتاژی و بک لینک سئو تهران